Jump to content

Sprekke ved proppelen


le9ky

Recommended Posts

ouch :eek:

 

dårlig vedlikehold, labert med gearoljebytte.. saltsprengt.. lite sink, ser rimelig bra korrodert ut (sitter med dårlig pc-skjerm på jobb)

 

Ser ut også som det er feil propell.. for ned-dreiingen skal nå vel gå inni undervannshuset.. ligger propell og presser på undervannshuset og sprenger...

 

Broder`n min hadde en 13/14 fot Ryds med 30hk yamaha på for noen hvor det var en sprekk i undervannshuset, dog uten gap/gliping. Den ble tigget og var gullegod.

 

Ditt ser nå fælt ut, (dog min dårlige jobb skjerm) mulig undervannshuset må byttes her...

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Huff.

 

Den så ikke bra ut. :eek:

Tror ikke den går mange metrene før du får problemer. Om sprekken ikke går igjennom allerede, så MÅ du får sveiset dette hos en som har god kunskap med aluminiumsveising før sjøsetting og bruk.

 

Bildet kan selvfølgelig gi feil inntrykk, men mitt råd er å ta denne før bruk. Mest sansynlig vil hele undervanshuset sprekke/splitte seg om ikke dette blir reparert. Bare det ikke er for sent allerede. Sveis trenger også friskt gods for feste.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Glemte i farten å ønske deg velkommen til Båtplassen.no

 

Blue_Dragon har et poeng. Om ikke dette er opplyst av selger så er det et forsåvidt alvolig feil/mangel at det bør kvalifisere til eventuell heving av kjøpet eller at selger koster utbedring helt eller delvis.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...