Jump to content

Knopmåler til dash-bordet :)


DB90Even

Recommended Posts

p1010227.jpg

 

Jeg har desverre ikke plass til en knop måler :(

Knop måler er jo noe jeg gjerne vil ha =)

 

Så er det noen som veit om en knopmåler som jeg kan sette oppå dashboret?

 

Altså her:

 

p1010228.jpg

 

Jeg har gått igjennom en rekke med nettbutikker. Men har ikke hatt noe hell så langt.

 

Hadde blitt overlykkelig vist noen kunne finne en knop måler som er å sette på dashboret!! :yesnod::flag:

Redigert av Vann mannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jøss litt kan du nå legge i det sjøl. tok meg 20 sek. å finne den i nettkatalogen art nr 32-522 koster 24,90. spørsmålet er om du finner en så liten knopmåler. dette huset er beregnet for den små typen instrumenter du har bortover dashen der..

 

ringe på biltema og spørre ja.. :giggle: Veit ikkja ka slags biltema du har der men her er det bare skuleelever som jobber og de aner ingenverdensting. til nøden veit de åpningstiden

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den "dingsen" fra Biltema mener nå jeg at vil ødelegge den flotte helheten på båten din.

Dessuten ser det ikke ut som om det er mulig å føre ledningen fra en evntuell måler gjennom "foten" på denne "koppen"

 

Uansett vil en slikk "kopp" bli et fremedelement i det flotte dashbordet ditt.

Synes heller du skal satse på å få montert den inn ytterst til venstre i rekka av instrumenter. Det er det eneste som vil yde rettferdighet og gi et perfekt helhtesinntrykk.

 

Den dingsen fra Biltema vil virke forstyrrende, billig og ødelegge det flotte helhtetsintrykket

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den passer kanskje ikke helt inn nei, men jeg er jo ganske keen på å få knopmåler til båten min =)

 

Vist jeg skal forsette utover den raden med målere som jeg har fra før av så må jeg jo bytte plass på alle :S Vil jo ikke ha knopmåleren lengst unna meg heller akkuratt..

 

Veit ikke helt hvordan jeg skal løse dette problemet jeg. Kanskje noen har tips? :saint:

 

Nå har jeg følgene målere:

 

 

p1010230.jpg

 

p1010234.jpg

Link to post
Share on other sites

Vet hvordan dette føles....

Kan se ut fra det du allerede har gjort at du er opptatt av at det skal se skikkelig ut.

Problemet er at det ofte krever litt ekstra innsats...

 

For det første må du få tak på en knopmåler med hvit bunn, og så ville jeg flyttet batterimåleren helt ut til venstre, etterfulgt av drivstoffmåleren og så satt knopmåleren som nr 3 fra venstre.

Eventuelt også flyttet trimmåleren mot venstre og da hatt knopmåleren nermest deg.

 

Som du sier, knopmåleren er jo noe av det som er mest spennede å følge med på - i hvert fall når du har en slik båt som det du har....

 

Lykke til....

Det koster å være pedant..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

mine tanker om dette er da om trimmåler er noe vits å ha? alle slike eg har hatt er så unøyaktige at det er meir som en vits. Den viser jo ikkje trimområdet men heile bevegelsen fra bunn til topp, og dette gjengitt på en sånn kvartskala, vel.. kan man se motoren så er nå dette noe unødig. Om du har knopmåler så er det jo med den du justerer trimmen uansett og enser ikkje trimmåleren lenger likevel..

Dump den , problem solved :cheers: om du kan leve med å ha den der borte og de finnes i 2"

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...