mingebretsen Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Enig med det andre sier. Man har sjeldent bruk for særlig større båt en 40 - 50 fot. Det er vel to forskjellige båtdrømmer. Mannen som vil ha en båt på 160 fot: Slappe av døgnet rundt, ligge i boblebadet mens man cruiser utenfor frankrike. Her har man selfølgelig egen sjofør og mannskap. Mannen som vil ha en 40 foter: Drømmer om å ha en sjødyktig båt man kan dra på korte og lange turer med. Man trenger ikke mannskap, gjerne bare to for å seile. Men, når kvelden kommer kan man sette seg inn og ha det konfortabelt mens man spiser mat. Ingen drømmebåt, men måtte blitt en seilbåt på rundt 40 fot. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Jeg er likevel realist....og har min drømmebåt i dag...men alt er relativt. Jeg liker også godt Ardea 38, men ville nok savnet et noe større akterdekk. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Vi traff på en bergensseiler i Måløy i sommer. Han seilte med en danske, en fantastisk flott, svær, strøken seilbåt. Men, som han sa, "Masten er 30 meter høy og kjølen stikker fire meter ned. Halve verden er jo utilgjengelig for denne båten..." Jeg ville ikke hatt noe større enn at jeg kunne håndtere det alene. En cruiser - HR, Najad elns rundt 40 fot til tur og en Seacart 30 til regatta Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
OT-flyktning Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Jeg ville ikke hatt noe større enn at jeg kunne håndtere det alene. En cruiser - HR, Najad elns rundt 40 fot til tur og en Seacart 30 til regatta Kunne ikke sagt det bedre - å kunne mestre båten alene er verdt 'uendelig' med penger. Ellers er trådspørsmålet så uklar, hva det er - 'uendelig med penger'. Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 kunne veldig godt tenkt meg en Nord West 420, veldig flotte båter. tror ikke jeg ville hatt noe større båt, må kunne komme seg inn i holmer og små havner rundt om i skjærgården. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Servicemannen Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Det ble vel ikke besvart om brt er det samme som GT der? Det kunne være interessant å vite. 47'en har LOA på 14,53 meter - så da er jo ikke brt så viktig. Blir det større enn det får man ta det svenske sertifikatet Gjelder ikke inntil 15 meter og/eller 25 brt uten sertifikat? Alt over og inntil 50 brt med frytidskipperen? Eller husker jeg feil? Jeg mener man bør ha frytidskipperen til Swift Trawler 42 vis lovverket skal bli tatt alvorlig. Du kan også ta RYA sertifikat i England. Den gjelder til båter inntil 24 meter og ingen brt begrensing. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Marida Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Adriatic 40, håndterbart, men vill hatt den med to Yanmar og strake aksler Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 denne tror jeg: Foutaine Pajot 41 Lipari 41 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Delfin 19 Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 viknes 770. enkelt og greit :-) (ok kanskje viknes 880) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Må si at jeg bare ventet på den ja (det var et lite eksperiment)...Er det noen her som har skrevet at båten må være så himla stor? ...det som har kommet frem her er ganske så edruelig tatt "rammene" i betraktning. "Uendelig med penger" - Lagoon 67, Hans Christian 48, Colin Archer og en gammel Hatteras til 2 mill. og så får du det for deg at "alle" rundt deg er så opptatt av størrelse. Jeg hadde den meningen før at nøkkelen til bra båtliv var stor båt og fikk meg en 72 foter. Næste ble 20 fot mindre og den størrelsen er kun på grunn av at jeg bor i den hele året. Hvis jeg skulle hatt meg en båt jeg kan få maksimal glede ut av skulle jeg gått ned om ca. 5-10 fot til. Hadde nabopar i en periode i River Bend Marine i Fort Lauderdale som var ansatt på en 50fot kostbar motorbåt, men den var i garantireperasjon der. Dem seilte verden over hele året til å møte ønsker eierens. Dem fikk kannskje varsel fra sekretæren etter dem hadde ventet i 2-3 uker etter besøk hos han i Caribian om at sette turen til Rom og være der klare om 5 uker. Etter ukes vent der dukket han opp med sine venner og dem satt seg i solstolene om bord og skipper tok fram gitar og kona bar fram coktail. På kveld var dem på fint hotel og var til bake dagen etter til coktail og gitarmusik og forsvant så. Der var bare å vente beskjed fra sekratæren om hvad skal gjøre næst. Med uendelig av penger blir mange nye galne hobbyer og skvalp i skuteside kan bli brukbar som underton med coktail Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Knut T. Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Med uendelig av penger, burde denne kvalifisere. Manskap kan en jo hyre! Denne gikk forbi oss i pinsen ved Helgøysund i Ryfylke Knut Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
christensenleif@msn.com Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 oyster 46 dekksalong var ombord i den på båter i sjøen og den falt i smak! http://www.oystermarine.com/fleet/46/default.aspx se og nyt! imo Mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Hei. Med nok penger kunne jeg faktisk vurdere å vurdere å bytte ut min Sagsa27, Trudelutt. Men da mot en båt ikke noe særlig større, 30 - 35" ville passe oss godt. Da kan jeg håndtere båten på egenhånd selv om 20 år (er snart 66 nå). Egentlig er vi kjempefornøyd med båten vi har, men det hadde vært greit med en båt med bakvegg når vi kommer ut i oktober. Ser at OLPHI har en passende båt for salg. Den kunne jeg godt kjøpt tvert med økonomi til det! Er det prutningsmon OLPHI (jeg har ikke ubegrensede tilganger nå, - kun 'trøgden*)? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sydvesten Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 På Selene heller jeg mot 53 foteren Dette hadde nok vært en særdeles spennende båt for meg.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Servicemannen Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 (jeg har ikke ubegrensede tilganger nå, - kun 'trøgden*)? Folk bruker store summer hvert år på lotteri og spil, sikkert også mange her inne. Kan vi ikke bruke 100kr på Lars H, garantert store vinningen til oss alle sammen Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Har nok hatt noen drømmer... Men om jeg hadde vunnet noen millioner i Lotto, så ville jeg beholdt den båten jeg har.... Bare brukt enda mer penger på å få den så fin som mulig... Kjærlighet kan ikke kjøpes for penger... Og er du glad i båten din, så bytter du ikke ut den med noe annet, samma hvor flott det er. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Lars H. Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Folk bruker store summer hvert år på lotteri og spil, sikkert også mange her inne. Kan vi ikke bruke 100kr på Lars H, garantert store vinningen til oss alle sammen Oi, oi, oih! Nå føler jeg meg liten og ydmyk. At jeg er en gammel rev som har vært med fra forumets start kan vel ikke forsvare et slikt utsagn? Men greit, jeg har alltid forsøkt å bidra positivt her på forumet (og kranglet til 'the bitter end' mange ganger), men det får da være grenser. Har inne kuponger for både Lotto og Extra et par uker fremover, men håpet om milliongevinsten er vel heller svak. Det jeg har på sparekonto må nok heller gå til kontantkjøp av ny bil. Den bør også holde til jeg legger meg ned og lukker lokket over meg. Men NB'n til OLPHI frister meg, kunne han bare redusert prisen et par hundre store. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Teerex Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Ubegrenset med penger ? Her kjenner vi ikke prisen engang.. hørte jeg 10-15 milliarder ? Princess Kaguya vil bli 505m langt, noe som er vel 166m lengre enn MS Freedom of the Seas som idag er verdens største cruise-skip. Totalt vil det være rom til 8 400 passasjerer under fart, men i havn kan skipet ta imot rundt 10 000 passasjerer. Det vil være 50 restauranter om bord, en 300 meter lang handlegate, tre separate hoteller og en konferansesal på 7000 kvadratmeter. Hva skal jeg med 50 restauranter ? Redigert 18.September.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
BårdK Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Jeg er likevel realist....og har min drømmebåt i dag...men alt er relativt. Jeg liker også godt Ardea 38, men ville nok savnet et noe større akterdekk. Spirit 360 er virkelig flott, men siden du også nevner Ardea 38 lurer jeg på om du vet om det er store forskjeller på NB 1160 og Ardea 38? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Jeg har jo allerede den perfekte båten. Ville vurdert en ny seilgarderobe og en kåk på land slik at jeg hadde hatt et sted å bo når båten er på slipp. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Njord Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Jeg drømmer om denne her: Jacquelyne Fantastisk flotte linjer. Samme årgang som meg faktisk og bunnsolid. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
KaRsK Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Denne gikk forbi oss i pinsen ved Helgøysund i Ryfylke Knut Denne skal Lunde`n få ha i fred.. ( var denne som laget de store hekkbølgene til årets poker run i stavanger) Noen mente ihvertfall at det var grunnen til havariet .. tåpelig.. Nei , drømmebåt : en windy under 45 fot med noen store , store motorer... Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Da hadde det blitt en hydrolift, nortech eller noe i den dur, store motorer og mye fart hvertfall :) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Nordåsen Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Sitér dette innlegget Link to post
aefro Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 37 Windy Grand Mistral HT. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.