Jump to content

Nytt medlem hilser !


Trawler 42

Recommended Posts

Hei båtfolk ! :smiley:

 

Ville bare si hei til alle !

 

Jeg er en familiefar fra Kristiansand som for tiden har 2 båter (hvorav den ene skal selges) pluss en jolle !

Var en tur i Brevik forrige måned og fikk skaffet meg "drømmen", en Marex 32 Friendship.

Har fra før en Risør 27 med 49hk Perkins ombord, denne har tjent meg trofast siden jeg kjøpte den brukt for ca 15 år siden.

Ønsket om litt mer fart og bedre plass gjorde at Marex'en endelig kom i havn og nå håper jeg den kan gi oss like stor glede som "gammelbåten" har !

 

Skal prøve å få til bilde av den nye båten når jeg blir bedre kjent med funksjonene her på forumet !

 

Da har jeg funnet ut av det !

 

baaden.jpg

 

 

 

Mvh Arne Martin

Redigert av Marex-32 (see edit history)

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Mange takk alle sammen !

 

Skal få tatt noen bilder av Risøren og få lagt den ut her for salg !

Hyggelig at du kjenner forrige eier samt båten 2mas, håper han finner en slik som han er på utkikk efter ! (Saga 32 var det vel?)

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Hyggelig at du kjenner forrige eier samt båten 2mas, håper han finner en slik som han er på utkikk efter ! (Saga 32 var det vel?)

 

Det ble jo veldig kort tid til ferien hans da...

Saga var en av ønskene, men det ble ikke Saga. Men han fikk seg båt, og har vært avgårde på langtur nedover Sørlandet etter dette.

 

God sommer!

Link to post
Share on other sites

Velkommen til forumet og gratulerer med alle tiders båt. "Verdens vakreste snekke" kaller jeg den. Er vel etterhvert flere brukere her med Friendship, noen av mine erfaringer med båten (som jeg solgte i 2007) kan du finne i Erfaringsdatabasen her

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei Marex-32...

 

...og velkommen ombord i baatplassen.no-skuta!

 

Du har introdusert deg selv på en fremragende måte, slik at alle nå vet "hvem" du er og hva slags båt du har (drømmebåten, selvfølgelig...). Må også få gratulere deg med kjøpet av denne flotte Marex'en og tydeligvis noe du har tenkt mye over på forhånd. Ønsker deg 'lykke til' med båten, livet forøvrig og håper at du finner deg vel tilrette her på 'plassen!

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei Andy !

 

Takker og bukker!

Skal ikke se bort ifra at man passerer hverandre på fjorden i løpet av sommeren !

Skal prøve å følge med når jeg ser en båt slik som din. Er det en som hilser ekstra mye er det kanskje deg ?

 

God Sommer

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Hei Astor !

 

Bilder skal komme, jeg må bare få tatt noen først !

Om været holder skal jeg i båthavnen å ta bilder av gammelbåten, slik at den kan legges ut for salg her, da kan jeg få tatt noen av Marexen også.

Her er et foreløpig, mer fra interiør og slikt kommer i løpet av helgen håper jeg !

marex_32_friendship.jpg

 

Mvh Marex-32

Redigert av Marex-32 (see edit history)

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Nye bilder av Friendshipen !

 

imgp1795_0068.jpg

Marexen og Risøren side om side !

 

imgp1816_0071.jpg

Førerplassen

 

imgp1815_0070.jpg

Salongen ute

 

imgp1819_0074.jpg

Pentry seksjonen

 

imgp1817_0072.jpg

Salongen inne

 

imgp1814_0069.jpg

Salong ute og akterkabin inngang

 

God sommer alle sammen :sailing:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...