Jump to content

Mercury Optimax og Smartkraftinstrumentproblem


Kjeller

Recommended Posts

Hei, jeg har problemer med å komme igjenom til Brunswick Oslo Mariana og prøver på forumet for å få svar? Mercury Optimax 115 hk med Smartcraftinstrument. Under kjøring låser takometeret seg med angivelse kun av trimverdi, ved å trykke modeknappen endrer dette seg ikke, infoen er dermed låst. Opplever også under kjøring tidvis lydalarm uten at det kommer varsler på instrument om feil. Er det noen der ute som har et fornuftig svar på problemet?

Link to post
Share on other sites

Får ikke helt tak i hva som er problemet jeg...

Men hvertfall så virker ikke digital-visningen i turtelleren din?

for å spørre da... har du noen gang fått frem info på/i digital-visningen sc-1000 klokken/klokkene dine?

 

Lyd alarm, er jo at motorens overvåking ser at det er noe feil med motor.

Hvordan piper den? Den piper på forskjellige måter for forskjellige problemer.

 

Forøverig så kan du se her for hvilken info din motor viser på std-utrustning. http://northamerica.mercurymarine.com/prec...s/outboards.php

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den digitale visningen er ok etter oppstart, men etter en tids kjøring låser takometeret med visning kun av trim digitalt, det er problemet. Lyden er tilsvarende lyd ved oppstart og som nevnt kommer det ingen anvisning om feil etter at lydvarsel kommer under kjøring. Lydsignalet er dermed falskt virker det som.

Link to post
Share on other sites

Det jeg ville gjort er å master-resette SC-instrumentene og latt de identifisere motor på nytt.

 

Lydsignal skal være uavhengig av SC, så ville ikke tatt for gitt at det er falsk, sjekk piping mot hva som står i manual.

 

Du finner evt manualer for SC og motor her om du ikke har det. http://www.brunswickmarineemea.com/downloa...d=4〈=EN

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...