Jump to content

En havelskers siste reis.


Pjolter

Recommended Posts

Kjære båtvenner.

Min kjære Mor døde for litt over en uke siden.

Hun elsket havet over alt på denne jord, Og det er derfor jeg deler dette med dere. Og samtidig kanskje litt terapi for meg å skrive dette.

Hun tilbrakte noen av sine siste uker på sjøreise både til Kiel og til Tromsø med Hurtigruta. Som hun sa,:var det å sitte ombord å kunne se sjø, og land gli forbi, den beste medisin hun kunne ha.

Hun tok båtførerprøven i 1974, etter en diskusjon med sin svigerfar om hvordan man skulle være på sjøen. ( Han kunne være litt sta på den tiden) Som eneste person med båtførerprøven på hytta utenfor Kragerø, ble det i aldri noen diskusjon etter dette. Hun var som oftes der alene med sine 4 barn før Far kom ned .

Hun har snorklet med haier, klatret Mount Kenya, 5 uker seiltur uten for Australia med 1 uke med 2 brekte fingre. Hun har hatt et fantastisk liv, og hun var veldig takknemelig for alt hun har fått opplevd. Hun døde etter nesten 2 års kamp mot kreft i bukspyttkjertelen. ( Hun fikk 3 mnd når de oppdaget det ). Det er uten tvil etter henne jeg har min egen båt interesse og min elsk for havet samt det å dele gleder. Jeg savner henne dypt og inderlig, Hun ble 66 år. Hennes aske ble spredd i sjøen etter eget ønske.

 

Håper ikke dette ble for personlig.

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Pjolter, du er privilegert. Du skal prise deg lykkelig over at du har hatt en slik mor hele livet (hittil). Du er heldigere enn svært mange andre. I sorgen over tapet vil du også finne glede over det du har fått. Og hver gang du skuer utover havet, så vet du at du har det fortsatt. Det vil alltid være med deg, alt hva din mor gav mens hun levde. Vi kommer til denne skilleveien alle sammen, før eller siden, hvor vi må ta farvel med forrige generasjon, og jeg tilbyr min medfølelse for at det ble nå og ikke senere.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Takk alle sammen for de fine ord og kondolanser. Det varmer.

GeirV. : Det å miste sine egne barn kan jeg ikke forestille meg engang. Foreldre skal ikke overleve sine barn. Min dypeste medfølelse til deg og dine.

 

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Fint å høre at din mor levde et så rikt og flott liv, men det veier ingenting mot urettferdigheten som rår når et menneske og nær person går bort så alt for tidlig.

Min dypeste kondolanse til deg og din familie.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Kondolerer!

Uansett om man prøver å være forberedt på at foreldre faller fra før eller siden, så blir det ett tomrom. Og spesielt når det er såpass tidlig og man kanskje har regnet med at man skulle få beholde de litt til. Man må prøve å fylle tomrommet med de gode minnene, og det høres ut som om du har endel minner fra hennes liv som kanskje kan være til hjelp. Lykke til Pjolter!

Link to post
Share on other sites

Kondolerer så mye. Mistet begge mine foreldre med noen måneders mellomrom for noen år siden, de var i begynnelsen og midten av 60-årene, altså altfor tidlig. Trøsten er at sorgen vil gå over, men en form for savn vil vel alltid være der, men etterhvert ikke i så triste former.

Link to post
Share on other sites

Kondolerer så mye Pjolter

Vet hva du går igjennomgår da min gamle far gikk bort nå Torsdag (også kreft i mageregionen uten å fått en helt eksakt diagnose)

Kansje ikke riktig så mye "båtmann" som din mor,men han har hatt noen båter og elsket havet. (og å spise fisk i alle mulige former)

Holdt på å ta ut båten da jeg fikk meldingen,så denne er satt "på hold" litt til.

Skal til prest på mandag,og begravelse på onsdag.

Tungt å skal tenke på all ting i en tung stund.

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...