Jump to content

nå er båten solgt - vemodig men


Superkul

Recommended Posts

mista og mista hehe

hadde ikke giddi vogn på vanlig campingplass men denna lå med gooood avstand fra alle andre

det er for meg ganske vesentlig - var inne på turbuss og innredning men eu godkj. en gang i året +++++ gadd jeg ikke tanken på

og i.o.m båtplassen er jeg tross alt ved sjøen og båt kommer om ikke så stor :lol:

Link to post
Share on other sites

storm - drittvær - bølger - eksplosjon av hensynsløse møkkafolk overalt i svære møkkabåter - 4 ukers hardt arbe og 3 uker bra vær på fjorden

kjerring som ligger på alle 4 og skriker / unger som nesten flyr gjennom vinduene når møkkafolk lager hekkbølger så skipet omtrent forliser

hørtes ille ut men vertfall slik noen her ser det hehe

jeg er tilpassningsdyktig og en draco 20 (fks) kan jeg greie å leve med og atpå fyllt på kontoen med en halv princesspeng er jo greit

Link to post
Share on other sites

Greit nok, så lenge alle er fornøyd kan man jo ikke klage. :cheers:

 

hehe - gjenstår jo og se :lol:

som sagt jeg kan jo bruke adhd lysta på en draco eller nordkapp etc

så dere blir nok ikke kvitt meg her på forumet heller :lol::lol:

får jeg plaska litt og fiska litt er mye gjort

er jo kvitt vertfall 30 lapper i året i utgifter og :crazy:

Link to post
Share on other sites

Samme skjedde oss for 2 år siden. Ble drit lei alt :cryin:

Men savnet kom tilbake etter 1 sesong uten båt, og ny båt ble kjøpt inn :yesnod:

Camping livet er noe helt annet enn båtlivet, tro meg... :rolleyes: Du er tilbake innen 2 sesonger med ny båt og nytt pågangsmot.'

Men lykke til så lenge....... :flag:

Link to post
Share on other sites

Camping er ikke så dumt.. Vi kombinerer caming på en liten campingplass og seilbåt. Kostnaden med campingvogna er minimal, og kan fint brukes som "hytte" utenfor ferien. Campingen er ved havet og jeg har selvfølgelig båten liggende der om vi skulle finne på å campe i ferien også. Utrolig sosialt, og enkelt for barna, da vi føler at det er endel begrensninger på sjøen..

 

Lykke til :-)

Link to post
Share on other sites

blir spennende å se ..........

båtlivet er jo koselig og opptok oss veldig inntil i fjor med full pakke av storm og skader

halvparten av moroa var jo også hobbyen med å fikse og sulle med båten og det som sagt kan jo oppveies med en mindre

det med ungene /minste jenta på 1 1/2 også var avgjørende i denne omgang - vi hadde vogn på høysand og båt rett nedi havna (scand 24)

og det var koselig men der lå vognene tett og ble pesent - her er det som sagt god plass mellom da det er helt privat og man kunne helt fint plassert 1 til 1 1/2 vogn til i mellom i forhold og det var ganske avgjørende - er jo litt digg å kunne slippe en ute på terrassen uten at naboen brekker seg hihi

er i gang i skrivende stund å leter etter landstedbåt som er komplett med utenborder og evnt henger

senere blir det prosjekt draco e.l

sikla litt på en scand 24 daycruiser (prosjekt) den lave "sportsmod" di er smale og kunne sklidd inn på båtplassen forrige eier hadde lurt inn en draco 20 på??

Link to post
Share on other sites

Dette er jo ikke noe nedtur. Har selv solgt husbåten og kjøpt husvogn på Jomfruland. Den moderne typen på 40m2 og ditto terrasse. Er på de samme holmene med båten - en liten bowrider. Det som er forskjellen er at en ikke ligger i båten. Ser dessuten at de fleste/mange store båtene ligger i byer - er kanskje flere som har sluttet å ligge på skjæra.

Link to post
Share on other sites

Har en 1985 Draco 20 liggende på hytta på Søndre Sandøy som kunne trengt litt jobb.

Står en 170hk Mercruiser i den. Vis du er interesert da, selv om fattern vurderer og pusse den opp til høsten

 

alt er intressant et bilde eller 2 og ca ca pris er jo greit - send evnt en im

hadde mest lyst på volvo maskin for di skrur jeg nesten i blinde hehe

 

 

Dette fenomenet har vi ombord hos oss også men med alderen så har det blitt skjeldnere og skjeldnere desverre :crazy:

 

Sorry , måtte bare

 

her pøker vi på hele året på vann og på land :lol:

Link to post
Share on other sites

Samme skjedde oss for 2 år siden. Ble drit lei alt :cryin:

Men savnet kom tilbake etter 1 sesong uten båt, og ny båt ble kjøpt inn :yesnod:

Camping livet er noe helt annet enn båtlivet, tro meg... :rolleyes: Du er tilbake innen 2 sesonger med ny båt og nytt pågangsmot.'

Men lykke til så lenge....... :flag:

 

De fleste norske menn er båteiere. Ikke sånn å forstå at

de fleste har båt, noen har hatt båt og noen skal ha båt når

de får råd og bedre tid. (Noen få norske båteiere, særlig de

som bor i de indre bygder, vet ikke at de er båteiere. De kan

føle seg utilpass og nervøse noen ganger, særlig om våren.

De vet ikke at det kommer av at de ikke har båt. De tror

det bare er noe som går) Odd Børretzen

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Da er vi i samme bås. Vi har campingvogn med helårstelt med langt til neste vogn på Hvaler. Har båtplass 300 meter unna. Har en Draco 2100 som vi bruker til dagsturer og evt. en overnatting. Da er alle fornøyd, kona slipper å bo i båten og jeg kan komme på sjøen. :flag:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

helmax - hadde i utgangspunktet vondt i magan bare tanken på å bo i vogn men er det et stykke til naboen og brygga til dc er i synsvidde går det helt fint

og oboy - det er fullt mulig og drikke uten å ha det morro - drekk mer og kom i kranglemodus -deng unger og kjerring og andre plagsomme folk i umiddelbar nerhet :lol::lol:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...