Jump to content

Hvem bytter/monterer innenbordsmotor i Stavanger?


Espen

Recommended Posts

Hei godtfolk. Vært lite aktiv det siste året.

 

Ble tvungen til å selge min forrige båt, den du ser i avataren min.

Men er nå tilbake på banen med ny båt.

Det er en Naustvikbåt fra 78 (Tror den da er bygget på Hebnes?)

Kommer bilder etterhvert.

 

I denne sitter det en Farymann på 30hk.

Starter og går, men jeg har en lekkasje i toppen, samt ferskvannspumpa lekker.

Går jo an å fikse, men har skjønt det slik at det kun lar seg gjøre å kjøpe pakninger til disse motorene, men ikke deler :(

SÅ jeg har vært på utkikk en stund etter en Sabb 2G, slik jeg hadde i min forrige.

Og igår kom jeg over en billig,som hadde fått seg en dukkert.

Men er oppe og går nå :)

Denne vil jeg da gå over og flikke litt på og montere den i båten min.

Men har hverken kunnskap, utstyr eller noe serlig tid til å gjøre dette selv, så jeg er på utkikk etter et sted å få denne jobben gjort.

Er jo presisjonsarbeid, så det må jo utføres på en skikkelig måte.

 

Så, er det noen som har anbefalinger å komme med, noen som er flinke nok, men som samtidig ikke skal ha en arm og et bein for jobben?

Vet ikke hvor mye jeg må ut med for å få det gjort, men kjenner jeg dere rett så er det helt sikkert noen her som har peiling.

Det er absolutt ikke noe som haster, så jeg bruker litt tid på å gå over motoren og finne riktige folk til å utføre jobben.

 

Espen

Redigert av Espen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tenker du på vanlige verksteder? De pleier jo koste litt. Men både Rogalans Lystbåtservice og Rogaland Maritime Senter har flinke mekanikere. Skal du hyre privatfolk, er det vel ingen som gidder hinte om at de kan gjøre slikt i sommervarmen. Jeg har selv fått forespørsler om sveisejobber og mekaniske jobber, men i sommerhalvåret orker jeg ikke tanken på kveldsjobber :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Som god kamerat av denne personen får jeg utført arbeid i bytte mot arbeid jeg kan utføre for ham. Ergo nesten gratis.

Når han utfører arbeid for ukjente, pleier prisen å ligge på rundt 300-500,- kroner, alt etter hvilket arbeid det er snakk om, og kompleksiteten av arbeidet.

Det er hva jeg kaller rimelig for fagmessig utført arbeid.

 

Han påtar seg kun arbeid som han har peiling på, og gir tydelig uttrykk for hva som skal og ikke skal utføres. Til og stole på med andre ord. Ingen overraskende regninger slik som det ofte blir på verksteder idag.

Link to post
Share on other sites

TAkk takk godtfolk :)

 

Skal vurdere Haugesund, men har en båtbygger jeg også skal høre med.

 

Sleipner her er et bilde som er tatt like etter puss, men nå er den grå i treet etter mangel på puss de siste to årene, men skal få den fin igjen.

 

marinaokt.jpg

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt....

Dette er en skikkelig vestlandsbåt :yesnod:

Det vil si, godt med plass innendørs. Snekker med store åpne løsninger er ikke noe for vestlandet.

Selv om mange av disse åpne snekkene har "telt" er det vestlanske klima ikke skapt for telturer - heller ikke den maritime varianten.

 

Lykke til, og velkommen til Haugesund

Link to post
Share on other sites

Hmm... Mye mulig jeg blander begrepene her ja :crazy:

 

Men altså, jeg har vridbart på denne, og ønsker å styre propellvridningen innenifra, på min forrige båt hadde jeg dette.

Vet Sabb har laget slike hendler, men de er gått ut av produksjon har dem opplyst meg.

 

Men kikket litt på denne som var veldig billig:

w12407-00.jpg

http://maritim.no/product.aspx?id=3248&amp...upkey=006001040

 

Hva synes dere om denne til mitt bruk?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...