Jump to content

Hvem er skyldig part i denne kollisjonen?


Wasco

Recommended Posts

Det er mulig denne videoen har blitt dikutert tidligere her på BP.

Men det har i så fall ikke jeg fått med meg :nonod:

 

Hvem er den skyldig part her.

Selv mener jeg det er båten som filmer som har vikeplikt for bten som kommer inn fra hans styrbord side.

Men svaret er kanskje ikke så enkelt....

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

at de 2 personenen som står i baugen på den båten som blir mest skadet kan vandre rundt og vekk fra den deformerte baugen er nå ett mirakel slik jeg ser det, håper ingen ble alvorlig skadet, for dette var bare "teit"

 

PS jo videoen er vist her før i en annen tråd.

Link to post
Share on other sites

Her må det vel være båten med kameramannen som har skylden, de kunne viket litt til styrbord og passert bak den andre. Den andre båten burde kanskje prøvd å vike mot styrbord, men det ville antakelig bare utsatt kollisjonen noen sekunder og gjort at de ble truffet mer fra siden.

Link to post
Share on other sites

Jeg syntes flagget som blafrer bak på båten som kommer fra styrbord ser egyptisk ut. I så fall er dette filmet i den egyptiske delen av Rødehavet, i området rundt Sharm el-Sheikh eller Hurghada. Og der er man generelt lite nøye når det kommer til lover og regler. Da vi var der i fire uker på dykkeferie i februar i år så vi at en slik dykkebåt, den var vel rundt 60-70 fot, begynte å brenne rundt 2 kilometer unna stranda vi satt på (mellom gamlebyen i Sharm og Ras Mohammed for de som er kjent).

 

Flammene sto 10-15 meter til værs fra båtens midtparti (byssa, tenker jeg), mens båten fortsatt gikk i 10-12 knop mot revkanten. Etter 1-2 minutter begynte gassflasker (dykkeflasker) ombord å eksplodere, noe som umiddelbart resulterte i full overtenning. Mens båten brant og gassflasker eksploderte med høye smell fortsatte båten fremover til den ble stående fast på revkanten. Etter 12-15 minutter kom det båter til med vannkanoner og slukket.

 

Den samme kvelden så vi fra verandaen på hotellet at en stor slepebåt slepte det utbrente vraket sørover, sannsynligvis for å senke det på dypt vann. Dagen etter hadde ingen av de lokale hørt om ulykken. Vi var svært nysgjerrige på om det var noen skadde eller døde, men uansett hvem vi spurte; politi, hotellfolk, dykkeguider, de som solgte båtturer osv, osv, så hadde absolutt ingen hørt om noen båtulykke, hehe.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...