Onsing Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Hei Fikk tilbud om frakt fra stavanger til fredrikstad men nor-cargo for et par år siden, de skulle ha 5000,- for å frakte den sjøveien. Levert på kai fredrikstad. Sitér dette innlegget Link to post
Lakecaptain Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Båtplass blir vel værre. Dette kan kanskje bli et problem for deg, og du bør sjekke litt før båten kjøpes. Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Båtplass vil det alltid være ledig. Det kommer bare ann på prisen og om jeg er villig til å flytte litt rundt hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Båtplass blir vel værre. Noen som kan anbefale noen steder i Østfold? Er nok ikke lett å få båtplass for sesongen, men kan være verdt et forsøk hos Fjeldkilen marina i øyenkilen. Om du kan leve med et "noe" spesielt miljø Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Prøvde å søke på Fjeldkilen Marina, men fant ingen nettside hos dem. Setter man seg på liste der for plass? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Stavanger til Østfold, det blir en fin tur i snekka.. Blir nok en fin tur, men å få kjerringa som er på glid nå til å si fra seg all ferie for å tøffe avgårde med snekke tror jeg ikke jeg tør å foreslå engang. Skjønner....det kan nok være en fordel å betale noen kroner for "husfredens" skyld. Ellers vil det helt sikket dukke opp noen båter du liker i nærmiljøet ditt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
vassb81 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Det er faktisk noen båter jeg har i kikkerten. To stk Comet 29 og et par Årø 28. Fine båter som jeg har hørt mye fint om. Sitér dette innlegget Link to post
skrotrot Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Er det ikke noen i østfold som kan invitere deg og fruen ut på tur i en 28 foter da ????????? Hvis ikke , er det bare å ta en tur over fjorden , så kan du få prøve en 32 foter ...... Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Prøvde å søke på Fjeldkilen Marina De har nok ingen nettside, men telefon: 69331998 eller 97624845. Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Ingen med 28 så langt. He he.. Jeg kjenner meg selv. Får du meg først inn i en 32 foter vil jeg ikke ha en 28 foter. Sitér dette innlegget Link to post
skrotrot Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Ingen med 28 så langt. He he.. Jeg kjenner meg selv. Får du meg først inn i en 32 foter vil jeg ikke ha en 28 foter. Skjønner den . Sitér dette innlegget Link to post
skrotrot Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Men har du lyst har du lov , har du vett ,lar du vær..... Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Hei Mener ca 28 er passe å starte med, ikke for stort, og stor nok til en familie på ferie Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Vet at smaken er som baken, men noen forslag til hvilket merke? Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Skarpnes 28, Årø 28, Summer Family, Risør 27, Saga 27, Viksund 880, Comet 29, Joda 8100 og sikkert mange flere Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Bonanza 28 finnes vel også i utgaver ned mot din limit fra tid til annen? Har selv aldri vært ombord i en, men kikket litt på denne på nettet før vi kjøpte Nordan 27 for noen år siden Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Har sett på en Bonanza jeg også, men etter å ha lest litt her inne skjønte jeg at det er mange som ikke liker sjøegenskapene til båten. Aner ikke om det stemmer. Det stod litt på forumet at det gjalt båter før 83. Driver å ser på en på Finn fra 86. Hyggelig pris er det også, men ble litt tilbakeholden etter å ha lest at den er så ustabil på sidesjø. Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Da er øverstkommanderende i heimen overtalt til båtkjøp i riktig størelse og pris. Vi snakker da om opp til 200 000,-. Det eneste som mangler da er båt/båtplass. Båtplass har jeg mulighet for på kort sikt, og på lengre sikt har jeg også gode tilsagn for. Båt er det som mangler nå. Ikke noen som vet om en båt på ca 28 fot? (må romme minst 5 personer som sover) Helst i østfold da det er mulighet for å få sett og prøvd/vært med en tur!! Selges den med båtplass ut året i Østfold er det større sjangs for at den går fort!! Sitér dette innlegget Link to post
Tyggo Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17416349 Viksund 880. Nevnt tidligere. Har hatt maaange turer med denne oppgjennom tiden. Da som barn. (Ung som du ser, så er ikke sååå lenge siden) Trivdes kjempe godt i denne. Romslig og god. Familien gikk til annskaffelse av mindre båt da barna (deriblant jeg) ble større. Vi var fire men lett plass til en til. Kommer vel kanskje litt ann på hvor store/gamle barna er. Men tar den forutsetning at de ikke er så langt oppi tiåra. (Da man pleier å sette kursen mer og mer selv...) Fjern plata der jeg har merket med rød, så få du løsningen som vi hadde. Da blir den enda romsligere. Eneste negative er at du sitter litt langt nedi den, når man spiser ved bordet inne. Kun små vindu som man da ser igjennom. Sitér dette innlegget Hjemme bra, på sjøen best! Link to post
vassb81 Svart 24.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Fant ikke noe som var alt for interessant for meg til den prisen jeg hadde satt tidligere.. Har nå utvidet til 400 000,- men også insnervet søket til min 28 fot. Liker stor uteplass og akterkabin.. Har og satt som krav at båten enten er registrert i skipsregistret eller ha mulighet for dette uten at papirarbeidet skal ta evigheter!! Noen som kjenner godt til Tresfjord? Fin båt, men ser at den er en smule smal i forhold til lengden. Er dette en båt som burde hatt baugpropell? Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Elwaro 30, Skarpnes 30, Nidelv 28. Fine båter alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Har og satt som krav at båten enten er registrert i skipsregistret eller ha mulighet for dette uten at papirarbeidet skal ta evigheter!! Der tror jeg du kan slite litt. Det er neppe mange snekker registrert i skipsregisteret, om noen i det hele tatt! Men med en ordentlig historikk på båten burde vel dette kunne la seg gjøre, skulle man tro... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Polarn Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Hva med denne da? Polar 770 med ny motor Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Wasco Svart 24.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Noen som kjenner godt til Tresfjord? Fin båt, men ser at den er en smule smal i forhold til lengden. Er dette en båt som burde hatt baugpropell? Du vender deg snart til å manørere en slik båt. Tror ikke det er mange båter på denne størrelsen som kommer med baugpropell. Men skulle det vise seg at dette er noe du vil bruke penger på, så er det vel full mulig å ettermontere en baugpropell av et eller annet slag. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
vassb81 Svart 24.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2009 Hva snakker vi om i pris for å ettermontere denne baugpropelle? Både i arbeid og selve propellen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.