Jump to content

Snekke som første båt. Størrelse

vassb81

Recommended Posts

Stavanger til Østfold, det blir en fin tur i snekka..

Blir nok en fin tur, men å få kjerringa som er på glid nå til å si fra seg all ferie for å tøffe avgårde med snekke tror jeg ikke jeg tør å foreslå engang.

:lol::lol: Skjønner....det kan nok være en fordel å betale noen kroner for "husfredens" skyld.

Ellers vil det helt sikket dukke opp noen båter du liker i nærmiljøet ditt

Har sett på en Bonanza jeg også, men etter å ha lest litt her inne skjønte jeg at det er mange som ikke liker sjøegenskapene til båten. Aner ikke om det stemmer. Det stod litt på forumet at det gjalt båter før 83. Driver å ser på en på Finn fra 86. Hyggelig pris er det også, men ble litt tilbakeholden etter å ha lest at den er så ustabil på sidesjø.

Da er øverstkommanderende i heimen overtalt til båtkjøp i riktig størelse og pris. Vi snakker da om opp til 200 000,-. Det eneste som mangler da er båt/båtplass. Båtplass har jeg mulighet for på kort sikt, og på lengre sikt har jeg også gode tilsagn for. Båt er det som mangler nå. Ikke noen som vet om en båt på ca 28 fot? (må romme minst 5 personer som sover) Helst i østfold da det er mulighet for å få sett og prøvd/vært med en tur!!

Selges den med båtplass ut året i Østfold er det større sjangs for at den går fort!!

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17416349

Viksund 880. Nevnt tidligere. Har hatt maaange turer med denne oppgjennom tiden. Da som barn. (Ung som du ser, så er ikke sååå lenge siden) :wink:

Trivdes kjempe godt i denne. Romslig og god. Familien gikk til annskaffelse av mindre båt da barna (deriblant jeg) ble større. Vi var fire men lett plass til en til. Kommer vel kanskje litt ann på hvor store/gamle barna er. Men tar den forutsetning at de ikke er så langt oppi tiåra. (Da man pleier å sette kursen mer og mer selv...)

Fjern plata der jeg har merket med rød, så få du løsningen som vi hadde. Da blir den enda romsligere.

49_1317478090.jpg

Eneste negative er at du sitter litt langt nedi den, når man spiser ved bordet inne. Kun små vindu som man da ser igjennom.

Hjemme bra, på sjøen best!

Fant ikke noe som var alt for interessant for meg til den prisen jeg hadde satt tidligere.. Har nå utvidet til 400 000,- men også insnervet søket til min 28 fot. Liker stor uteplass og akterkabin.. Har og satt som krav at båten enten er registrert i skipsregistret eller ha mulighet for dette uten at papirarbeidet skal ta evigheter!!

Noen som kjenner godt til Tresfjord? Fin båt, men ser at den er en smule smal i forhold til lengden. Er dette en båt som burde hatt baugpropell?

Har og satt som krav at båten enten er registrert i skipsregistret eller ha mulighet for dette uten at papirarbeidet skal ta evigheter!!

Der tror jeg du kan slite litt. Det er neppe mange snekker registrert i skipsregisteret, om noen i det hele tatt! Men med en ordentlig historikk på båten burde vel dette kunne la seg gjøre, skulle man tro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Noen som kjenner godt til Tresfjord? Fin båt, men ser at den er en smule smal i forhold til lengden. Er dette en båt som burde hatt baugpropell?

Du vender deg snart til å manørere en slik båt.

Tror ikke det er mange båter på denne størrelsen som kommer med baugpropell.

Men skulle det vise seg at dette er noe du vil bruke penger på, så er det vel full mulig å ettermontere en baugpropell av et eller annet slag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...