Jump to content

Hundvåg Motor & Båtelektriske


First 31.7

Recommended Posts

Hei!

Nå som sesongen er på hell vil jeg komme med en anmodning.

 

Vurderer du å levere motoren inn for service/reperasjon i Stavanger distriktet bør Hundvåg motor & Båtelektriske unngås.  Disse opptrer på en ekstremt useriøs måte.  Jeg har erfart dette og vil hjelpe andre slik at de slipper å komme opp i lignende situasjoner.

 

mvh

Aadne A

Link to post
Share on other sites

 

Hei Dilla

 

Du har travle dager, sjønner jeg, som prøver å holde orden på innlegg og tråder.  Og bra er det vel kanskje at noen gidder å engasjere seg, men....

 

...selv er jeg en som stort sett bare følger med i trådene under åpent forum, og ikke jevnlig i alle de øvrige utmerkede trådene her på plassen.  Jeg er usikker, men tviler vel på at jeg er alene om dette, så her er min forespørsel:

 

Når det dukker opp et "nytt" emne i en tråd, som kanskje både kan relateres til tråden det er lagt inn i, og en annen tråd som i dette tilfellet; "Forretninger osv...", hadde det da vært mulig å la den nye tråden leve, og la diskusjonen flyte fritt uten "strenge" :wink: formaninger om å bruke allerede etablerte tråder, men istedet at admin la en kopi, eller innlegger hadde en knapp for å legge en kopi, eller hva vet jeg, en eller annen løsning for å få innlegget i begge trådene. :wink:

 

Hvorfor det?  Jo som jeg nevnte så antar jeg at endel av oss stort sett følger med i Åpent forum.  I tillegg brukes de øvrige "tematrådene" til søk osv. dersom jeg (vi??) lurer på spesilelle ting eller ønsker å følge argumentasjonen frem og tilbake om et spesielt emne.

 

Ta dette som et konstruktivt innspill, og etabler gjerne en ny tråd for en evt. etterfølgende diskusjon som ikke handler om Hundvåg elektriske, men om mitt forslag.

 

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

La meg først si at jeg som regel ikke liker å minne om eksisterende tråder. Det føles litt ukomfortabelt. Men nyttverdien og oversikten blir så mye større når man greier å gjenbruke eksisterende tråder. Man får samlet alt på et sted, ofte kan ting alt være tatt opp og besvart i eksisterende tråder, osv. En god regel er å sjekke i kategorioversikten før man starter en ny tråd. Jeg håper det ikke blir oppfattet som strengt eller pirkete, den eneste grunnen til at vi tar opp dette nå og da er at vi mener det er til felles beste. Det gleder å se at andre syns det samme og hjelper til med gjenbruk av eksisterende tråder.

 

...her er min forespørsel: Når det dukker opp et "nytt" emne i en tråd, som kanskje både kan relateres til tråden det er lagt inn i, og en annen tråd som i dette tilfellet; "Forretninger osv...", hadde det da vært mulig å la den nye tråden leve, og la diskusjonen flyte fritt uten "strenge" :wink: formaninger om å bruke allerede etablerte tråder, men istedet at admin la en kopi

En slik løsning vil kreve ytterligere engasjement og oppfølging fra admin's. Jeg er ikke så sikker på at dette er den beste måten Support kan bruke tiden sin. :wink:

 

...eller innlegger hadde en knapp for å legge en kopi

En slik løsning krever en god del omprogrammering av forumet. Vi føler at det er ikke tiden for å begynne på slike større oppgaver ifbm det eksisterende forumet. Det jobbes med overgang til en ny plattform med masse ny funksjonalitet og dette krever såpass mye innsats at vi ønsker ikke å utvikle videre noe som likevel blir erstattet på et eller annet tidspunkt.

 

Jeg tror ikke dette lar seg løse på en enkel måte. Men jeg håper jeg har mange med meg når vi forsøker å gjenbruke eksisterende tråder når det dukker opp ting som passer sammen med ting som har vært oppe før. Så får vi heller forsøke å ta det opp i en vennlig tone slik at det ikke blir misforstått. Ofte går det kanskje litt fort når påminnelse om eksisterende tråder postes og meldingene kan kanskje oppfattes på flere måter. :lol:

Link to post
Share on other sites

Til M/Y Ellen Marie

 

Den tråden batdilla henviser til ligger i åpent forum, men ikke på førstesiden. Man må bla litt lengre ned for å finne den. Tror også dette var ment som en oppfordring + en opplysning og ikke en formaning. Det er veldig sjelden at vi kommer med formaninger her.

 

:wink: LAsse

Link to post
Share on other sites

Den vanlige søkefunksjonen er også grei å bruke for å finne gamle tråder. Det er utrolig hvor langt bakover de etter hvert havner. Jeg er ennå ikke helt fortolig med kategorioversikten, og synes derfor søkefunksjonen er raskere.

 

Er forøvrig enig i at vi i rimelig grad bør forsøke å gjenbruke trådene.

 

Og nå har altså temaet på denne tråden utartet fullstendig.  :wink:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei!

Nå som sesongen er på hell vil jeg komme med en anmodning.

 

Vurderer du å levere motoren inn for service/reperasjon i Stavanger distriktet bør Hundvåg motor & Båtelektriske unngås.  Disse opptrer på en ekstremt useriøs måte.  Jeg har erfart dette og vil hjelpe andre slik at de slipper å komme opp i lignende situasjoner.

 

mvh

Aadne A

Hei Aadne,

 

Det var da "Eine grausame Salbe", for å låne et dekkende uttrykk fra tysken.

 

Jeg vil allikevel anbefale at du for din egen troverdighets skyld absolutt utdyper/begrunner et så bastant utsagn. Ellers blir det bare en utblåsning av varm luft, eller et surt oppstøt om du vil... :cheers:

 

For ordens skyld: jeg har ingen som helst forbindelse med Hundvåg Motor og Båtelektrisk, annet en at jeg var innom noen ganger som kunde for 12-15 år siden  -  og den gangen var jeg meget fornøyd med både service og kompetanse. (Det var den gangen jeg hadde Volvo, og alternativet var Garstad   -   og det gjorde jo valget veldig enkelt....)

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hundvåg motor & Båtelektriske bør unngås.  Disse opptrer på en ekstremt useriøs måte.  mvh

Aadne A

Hei,

Som båteier og presumptiv kunde er jeg interessert i å høre (lese) spesifikt hva du oplever som problem med Hundvåg Motor & Båtelektriske?????

På dette forumet hører vi ikke på løse rykter. Og så mener jeg at vi som engasjerer oss ikke sporer helt av.

 

KAT

Link to post
Share on other sites

Nå ble jeg noe overrasket.

Min erfaring med Hundvåg Motor & Båtelektriske er faktisk ganske bra. Det spørs kanskje hva du skal ha gjort. Jeg har VP og de har fikset opp drevet mitt rimelig greit et par ganger.

Jeg har også fått bra innpass til akutthjelp på den travleste tiden på våren.

Jeg skal innrømme at verkmesteren kanskje virker noe arrogant, men så lenge jobben blir gjort skikkelig prioriterer jeg dette før det å være perlevenn med verksmesteren.

Prisene er jo stort sett "rip off" hos alle båtverksteder og iallefall VP på deler. Det må vi hvis bare leve med.

 

Alternativet på VP i Stavanger området er jo Garstad. Det er ikke alle som er like enkle å henvende seg til der heller.

 

Inntil du utdyper hva du fikk problemer med hos Hundvåg M&B, så synes jeg ikke innlegget ditt skal tas seriøst.

Link to post
Share on other sites

Jeg er også innteresert i å høre hva de gjorde denne gangen.?

 

Min erfaring med Hundvåg Motor & Båteletriske er delt, Nyere diesel motorer fikser de helt greit. Men prøv å komme med en eldre Volvo bensin motor.. :cheers:

 

Jeg hadde en Draco 25 med to Aq145 bensin hvor jeg ikke fikk den ene til å gå som den skulle,

Fikk til svar av Sjefs mekanikeren at jeg skulle ta mitt problem å gå et annet sted å spørre.

De var ikke innteresert i å ta jobben i det hele tatt.

Dette var i mai i år.

 

Men jeg har nå en annen båt med Volvo diesel og da var de innteresert i å hjelpe, ta service osv.

 

Men denne gangen var det jeg som sa.. jeg går en annen plass. :yesnod:

 

Bjørn E.

Link to post
Share on other sites

Jeg er også enig, - la oss ungå halvkvedete viser og heller få hull på byllen.

Dette forum er presumtivt for at vi alle skal lære av hverandres erfaringer.

Det kan vi kun gjøre dersom vi får kortene på bordet med billedsiden opp.

 

Det er også mest rederlig, slik at eventuelle firma som føler seg truffet ,kan få anledning til å kommentere eller forsvare sin handlemåte.

 

Spytt ut!

 

Mvh

sabrina

Link to post
Share on other sites

Jeg er også innteresert i å høre hva de gjorde denne gangen.?

 

Min erfaring med Hundvåg Motor & Båteletriske er delt, Nyere diesel motorer fikser de helt greit. Men prøv å komme med en eldre Volvo bensin motor.. :cheers:

 

Jeg hadde en Draco 25 med to Aq145 bensin hvor jeg ikke fikk den ene til å gå som den skulle,

Fikk til svar av Sjefs mekanikeren at jeg skulle ta mitt problem å gå et annet sted å spørre.

De var ikke innteresert i å ta jobben i det hele tatt.

Dette var i mai i år.

Like greit at de innrømmer at de ikke har greie på sakene FØR regningen for unødvendig feilsøking og deleutbytting ligger på bordet.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Guest Henning

Vet jeg ligger litt bak her men jeg tenkte jeg kunne si litt om mine erfaringer med dette mororverkstedet:

 

Jeg her en Yanmar SB12G, den motoren er ca 25 år gammel, da den enne stempelringen røkk i fjor vår gikk jeg nedom og spurte hvor mye de skulle ha for og fikse det. Da fikk jeg til svar at de ikke hadde lyst og gjøre den jobben, siden de mete motoren var for gammel og kunne være for rustet til og få sammen igjen! Da gikk jeg likke godt i gang med og gjøre jobbe selv, det gikk helt uten problemer, desutten så sparte jeg 3000kr på hva de sa de vannelig vis tok for en slik jobb.

 

Når det kommer til servicen deres på deler og utstyrs salg, så er den så som så, men jeg har ikke stor valget da det ikke er noen andre i stavanger som fører yanmar deller i det omfanget.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

:cheers:

 

Vil bare advare folk mot å bruke dette såkalte verkstedet.  De er så useriøse som det bare kan få blitt.

Bruk alternative steder..

 

mvh

aadne

Kan du være litt mer spesifikk?

Jeg var i kontakt med dem for 3-4 mnd siden, de var da ganske OK å ha med å gjøre, men det kan jo være greit å vite.....

 

K.

Link to post
Share on other sites

Hei Aadne,

 

Hvis jeg ikke husker helt feil kom du med et lignende fremstøt også i fjor.

 

Da ble du oppfordret til å være litt mer konkret, å underbygge dine sterke påstander for å kunne bli tatt alvorlig, men de ble visst hengende i løse luften.

 

Slike utspill som du her kommer med reiser flere spørsmål, det mest påtrengende er: "Hvorfor gikk du tilbake til dem i år hvis de var så helt forskrekkelige ifjor?"

 

Derfor Aadne, for din egen troverdighets del vil jeg anbefale deg å underbygge dine utspill med fakta.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Vil bare advare folk mot å bruke dette såkalte verkstedet.  De er så useriøse som det bare kan få blitt.

Bruk alternative steder..

 

:nono: Denne måten å henge ut et verksted på har jeg liten sans for. Jeg har selv handlet med dette verkstedet. De har gitt den servicen jeg forventer. De er behjelpelig med faglige råd, og er slik jeg ser det et OK verksted. Riktignok har jeg ikke lagt inn maskiner for operasjon hos dem, men ut fra det jeg har hørt av andre som har gjort nettopp det, er det ingen grunn til slike oppgulp :cheers: som det du her kommer med. Vær i det minste litt mer presis med kritikken..... eller hold munn.

Link to post
Share on other sites

Til orientering:

 

Her er innlegget som du Aadne la ut 22.10.03:

 

Hei!

Nå som sesongen er på hell vil jeg komme med en anmodning.

 

Vurderer du å levere motoren inn for service/reperasjon i Stavanger distriktet bør Hundvåg motor & Båtelektriske unngås.  Disse opptrer på en ekstremt useriøs måte.  Jeg har erfart dette og vil hjelpe andre slik at de slipper å komme opp i lignende situasjoner.

 

mvh

Aadne A  

 

Du ble også den gangen oppfordret til å underbygge og konkretisere utspillet, men jeg registrerte aldri at der komme noe fra deg . . . . .

 

Når du i ditt innlegg beskylder du andre for å opptre på "en ekstremt useriøs måte"   -   da må det være tillatt å lure på hva din opptreden i denne saken skal karakteriseres som.

 

Altså; for din egen troverdighets skyld: fakta, fakta, fakta!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

(-quote...)

1 - Vil bare advare folk mot å bruke dette såkalte verkstedet.  De er så useriøse som det bare kan få blitt.

Bruk alternative steder..

 

mvh

aadne  

 Svar  Sitér i svaret  Epost-varsling ved svar  

 

2 - Forum / Åpent forum / Re: Maler til innredning av Accantus 78?  på: idag 00:53  

Hei!

Hvilket reg nr har du på din accantus??

 

aadne  

 Svar  Sitér i svaret  Epost-varsling ved svar  

 

3 - Forum / Åpent forum / Hundvåg Motor og Båtelektriske  på: 22/10/03 20:55  

Hei!

Nå som sesongen er på hell vil jeg komme med en anmodning.

 

Vurderer du å levere motoren inn for service/reperasjon i Stavanger distriktet bør Hundvåg motor & Båtelektriske unngås.  Disse opptrer på en ekstremt useriøs måte.  Jeg har erfart dette og vil hjelpe andre slik at de slipper å komme opp i lignende situasjoner.

 

mvh

Aadne A  (--)

 

-------------------

 

Dette var alle innleggene fra denne brukeren siden registrering. Vi trenger flere slike brukere :cheers::seeya:.

 

Ellers helt enig med Poseidon, FAKTA!!!!

 

mvh

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

:diving

Hei !

 

Jeg har også fått utført en jobb hos H&B og det var greit nok, intet å bemerke.

Men om du kun søker mer spesifikke veiledninger blir tonen unnvikende.

Som: "Nei, dette blir for faglig, må komme her å få det gjort."

Kaprer nok neppe flere kunder med det. De har dessverre fått ord på seg å være vrange og ikke helt..

 

"Du fanger flere fluer med honning enn eddik."

Kinesisk visdomsord, tror jeg ?

 

Haba

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...