Jump to content

Hundvåg Motor & Båtelektriske


First 31.7

Recommended Posts

Det er i og for seg greit at dette forumet reagerer som de gjør . :flag:

For her er det engasjerte mennesker som ikke har lyst til og komme i en posisjon som kan ødelegge bålivets gleder og bekymringer.

Personlig så syntes jeg at dette med engasjemang gir oss noe både possitivt og negativt . :sad:

 

Når det kommer slike innlegg som til de grader virker negativt på et bestemt navngitt firma .

uten noe serlig begrunnelse har vi både rett og plikt til og få mere underliggende fakta.

Det er derfor båtplassen er blit det beste maritime fora på nett.

 

Nå er det vel på tide og legge denne diskusjonen DØD inntil vi får høre dette aktuelle firma sin verson.

 

Med ønske om en rigtig god båtsessong :cryin:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg fikk levert en nyere brukt 222 hester fra Hundvåg Motor og Båtelektriske. Daglig leder (Helge Nygård) hadde selv montert på giret og "glemt" å montere motorfester på dette. Dette skapte vibrasjoner i båten og et h... masse arbeid før jeg fant ut hva det var. Nygård var hele tiden veldig avvisende og pratet en masse "søppel". Jeg skal ALDRI mere ha med dette firmaet å gjøre. Maken til useriøsitet! Håper dette var tilstrekkelig med fakta.

 

Trond

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei Aadne

 

Du skriver at:

 

Det verste av alt var at <Fjernet av Skipsraad> avga falsk forklaring og løy i forklaringen.

 

Jeg har ingen erfaring med FR saker, men blir det ført referat fra forklaringene? I såfall - er det mulig å få tak i den delen av forklaringen der han løy skriftlig? Jeg mener at dersom du kan dokumentere at han løy, og at hans løgn har relevans for sakens utfall, burde dette være noe å gå videre med.

Link to post
Share on other sites

Det tas aldri referater av hva som sies i retten og forliksrådene (med unntak av et prøveprosjekt).  Forliksrådet består av tre avdankete politikerpamper med behov for å føle seg store og viktige, men uten juridisk kompetanse overhodet.  Noen ganger klarer de ting bra og får i stand vettuge forlik, andre ganger går det "helt av skaftet".

 

Aadne, med mindre du frivillig har gått inn på et forlik bør du ta saken videre.  Også hvis du HAR inngått forlik og dette er basert på manglende forstand i forliksrådet.  F. eks. knust luke mens båten lå hos Hundvåg.  Den har verkstedet ansvar for med mindre årsaken var utenfor hva de i prinsipp kunne ha kontroll med.  Svært trangt nåløye akkurat det.  Hvis du har inngått en avtale etter råd fra forliksrådet og dette rådet er basert på uforstand, kan du mulgens hevde at avtalen er ugyldig eller ikke bindende selv om også det er et trangt nåløye.

 

Men mht. resultatet har du kanskje litt deg selv å takke?  Å håndtere ting som dette i egen regi gir ikke alltid det ønskete resultat, dessverre. :nonod:  

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det kan gi suksess å ta det i egen regi. Vår sak er av en slik art, med FR og FTU.  Ikke fullt gjenomslag, men 66% av kravet + renter og når FTU skriver hvorfor, er jeg egentlig enig i avkortingen:-)

Men; vi fikk hjelp av en del venner til å skrive brevene (de gikk gjenom våre brev og kom med endringsforslag) og det hjalp en del.

 

Vår sak ligger innscannet og anonymisert her: http://www.schlytter-henrichsen.no/reklama...onssprosess.htm

 

 

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...