Jump to content

Hundvåg Motor & Båtelektriske


First 31.7

Recommended Posts

delelageret der er det meget god service, enten du bruker penger eller bare lurer på ting

 

Nettopp det er min erfaring også. Du kan spørre om ting du lurer på. Det kan være en tegning til en motor eller et drev som du vil vite detaljer fra. De viser villig hvordan dette er skrudd sammen selv om du ikke kjøper en skrue. Kanskje har det litt med ens egen attitude om hvorvidt man blir vennlig mottatt eller ikke??? Karen bak skranken er i allefall en trivelig mann,... men han,- som de fleste andre, reagerer på hvordan han blir møtt. Gi ham et smil, og ta en skikkelig båtprat med fyren, så hjelper han så langt han kan.

Link to post
Share on other sites

Jeg mener at Administratorer og Moderatorer bør slette en slik tråd. Båtplassen er jo et veldig seriøst forum, og er ikke tjent med slike innlegg!

Siden ingen har sendt inn noen klage, har jeg på eget initiativ lagt fram saken for det nye skipsraadet. Det blir i såfall den første saken det nye skipsraadet får til behandling.

 

:crazy:

Link to post
Share on other sites

En praktisk sak:

 

Det første innlegget ble postet like over midnatt. Det er ikke sikkert at "Aadne" har tilgang til nettet på vanlig dagtid. Han burde få anledning til å underbygge sine innfall og utfall med fakta   -   hvis han har det minste ønske om å bli tatt på alvor.

 

Gjør han ikke det, så passer innleggene hans kanskje bedre på andre båtfora.....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Du verden! Siden aadne First ble registrert på Baatplassen 24.4.03 har han produsert 5 innlegg. Med sine negative innlegg har han oppnådd å gi Hundvåg Motor & Båtelektriske en kjempereklame etter alle de positive innleggene å dømme! Kanskje jeg burde overtale aadne First til å skrive et tilsvarende negativt innlegg om KNBF???  :wink:  :crazy:  :flag:

Hilsen Syvert  :wink:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Du verden! Siden aadne First ble registrert på Baatplassen 24.4.03 har han produsert 5 innlegg. Med sine negative innlegg har han oppnådd å gi Hundvåg Motor & Båtelektriske en kjempereklame etter alle de positive innleggene å dømme! Kanskje jeg burde overtale aadne First til å skrive et tilsvarende negativt innlegg om KNBF???  :crazy:  :flag:  :lol:

Hilsen Syvert  :wink:

En god ide. Regner med at tilbud fra KNBF allerede er sendt

:wink:

Link to post
Share on other sites

I slike tilfelle kan man sjekke profilen, viser at han sist var innlogget kl 12.30 i dag...

(En sjekk av profilen er også nyttig før man etterlyser info ifm eldre annonser)

Hei Ingar,

 

Ja det er enkelt nok for dere som er datafolk  -  det er ikke fullt så enkelt for meg som fortsatt er like imponert over at kulepennen gjorde slutt på alt sølet med blekk og pennesplitter  :crazy:

 

Du har selvfølgelig fullstendig rett, og da ser det vel egentlig ut for at Aadne har nøyaktig like lite FAKTA å tilføye som sist han kom med sine hatske og plumpe utfall mot samme firma.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

:lol:

 

Hei!

 

Det virker som om at det er mange verdensmestere som bruker masse tid i dette forumet, også helgene når man skal være på båttur.  

 

Jeg skal legge frem fakta i saken mot Hundvåg Båt.  Jeg leverte inn båten etter havari på drevet, dette var en forsikringssak.  Jeg fikk råd om å være på vakt av folk i båtforeningen ettersom de er veldig glad i å skrive timer med gaffel.  Jeg tenkte ikke så mye på det da.

Skaden ble reparert og jeg skulle betale egendandel + en viss prosentandel av propellen pga. aldersfradrag.  Dette utgjorde ca. 5000 for min del.  Jeg fikk telefon fra "verkstedet" om at nå var båten klar, men regningen var på nesten 19000.  Jeg stilte meg undrende til dette, ettersom dette ikke var avtalt.  Det var en ting jeg avtalte med verkstedet, det var at de skulle skifte membranen til drevet.  Det var noe de ikke gjorde, selv om jeg hadde bedt de om det.   Det ekstra som de hadde gjort som vi ikke hadde avtalt gjaldt en lekkasje i eksostetning.  Tiden gikk, mens vi prøvde å få verkstedet til å ta til fornuften, jeg påpekte det høye timeantallet de hadde brukt, dette ble i ettertid halvert uten så mye styr fra verkstedet sin side (dette underbygger utsagnet om at de liker å skrive timer).   De kom også med slike kommentarer, at "de hadde vært så flinke med å få ting dekket av forsikringen, så de mente at de kunne gjøre litt ekstra arbeid som jeg skulle betale for", det er ikke rart vi har dyre forsikringer når slike instanser melker ut det de kan.  skaden ble reparert i september.  før jul samme år, etter utallige korrespondanser reiste jeg bort personelig for å komme til enighet.  Det ble foreslått fra vår side at vi kunne betale delene som ble benyttet på ekstra arbeidet så fikk verkstedet ta timene på sin kappe, ettersom vi sannsyneligvis hadde trengt de samme delene hvis vi hadde reparert dette selv.  Dette ble blankt avvist av motparten.  Jeg var i det samme ærend nede i båten som da lå ved bryggeanlegget til firmaet.  Låser meg inn i båten, og ser med forskrekkelse at det er femten cm. med vann i båten.  Helge Nygård ved verkstedet avviser blankt at det har noe med det arbeidet de har gjort ombord, de hadde heller ikke vært oppi båten etter at den var blitt sjøsatt måneder i  forveien.  Jeg fikk ut vannet og tok "oppvasken" som etterfulgte vannet inni båten.  Det viste seg da at de ikke hadde montert selvlensingssystemet i båten, etter at de hadde reparert motoren.  Alt vannet som har regnet ned i cockpit hadde da gått rett inn i båtens motorrom.  De hadde heller ikke montert ledning for varselalarm for kjølevann.  Ettersom verkstedet ikke klarte å ta til fornuften, sendte vi over saken til Forbrukerrådet.   Advokatene der så på saken å prøvte å megle oss parter imellom.  Dette førte ikke frem, og saken er nå til behandling hos Forbrukertvistutvalget.  Det skal bli spennende å se va utfallet blir....  Forumet skal få info.

 

Jeg har en bekjent som hadde en båt han skulle ha i en ny motor på overnevnte sted.  Han fikk satt i flunk ny motor og alt var gode greier.  Selvfølgelig Yanmar!!   Dagen da han skulle hente båten, ringte han i forveien og spurte om verkstedet kunne fylle diesel for han, for han ville ikke nå det selv før bunkeren stengte.  Det skulle de ta seg av, så det var foreløpig ikke noe problem.  Problemene oppstod da de hadde fylt diesel på vanntanken.  De rettet opp feieln, MEN så krever de betaling for å rette opp ein feil de selv har skyld i!!!!  Dette vitner ikke akkurat om særlig omløp.

 

Jeg traff en i fjor sommer som hadde kjøpt en båt her i Stavanger, før han hentet den skulle Hundvåg motor ta service på motoren.  Dagen han skulle hente båten var han strålende fornøyd å betalte velvillig de tusen lappene som de skulle ha for jobben.  Etter han kom hjem med båten så han etter arbeidet som "skulle" vært gjort.  Oljen var ikke byttet, olje og diesel filtre var ikke skiftet, det viste seg etterpå at de hadde tatt betalt for en stor service uten å ha løftet en finger.  

 

Jeg håper at dere som gaper høyest i forumet leser dette,  jeg vil dele mine erfaringer med andre slik at de ikke går i samme  fellen og våg.  

 

Ha en fortreffelig båtsommer

 

mvh

S/Y Mildrid

Link to post
Share on other sites

:

Det virker som om at det er mange verdensmestere som bruker masse tid i dette forumet, også helgene når man skal være på båttur.  

 

Jeg håper at dere som gaper høyest i forumet leser dette,  jeg vil dele mine erfaringer med andre slik at de ikke går i samme  fellen og våg.  

 

Ha en fortreffelig båtsommer

 

mvh

S/Y Mildrid

Må si at jeg er noe forundret over disse utsagnene. Jeg synes ikke det er så rart at man ber om mer fakta i en sak av så alvorlig karakter som den du startet - særlig når den offentliggjøres på internett. Men uansett takk for advarselen om verkstedet  :lol:. Det er fint at du gir info om hvordan saken ender i Forbrukertvistutvalget. Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Hadde du skrevet dette i ditt første innlegg hadde mange av innleggene ikke blitt skrevet. Du må nok ta skylden for det selv.

 

Har nå forståelse for dine problemer.

 

Hei!

 

Jeg er enig i det du skriver, og skal ta det til etteretning.

Link to post
Share on other sites

De kom også med slike kommentarer, at "de hadde vært så flinke med å få ting dekket av forsikringen, så de mente at de kunne gjøre litt ekstra arbeid som jeg skulle betale for",

Har du dette dokumentert og kan forelegge det for forsikringselskapet? I så fall har du en sterk medspiller i saken!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Det virker som om at det er mange verdensmestere som bruker masse tid i dette forumet, også helgene når man skal være på båttur.  

 

Det med verdensmestere er vel å ta litt i, men joda,- det er endel som har litt tid til overs. Jeg ser at du har en mildt sagt kjedelig sak. Dersom tingene forholder seg som du har beskrevet kan jeg forstå din vrede. Det er allikevel ikke så rart at du blir avkrevd en nærmere forklaring når du kommer med sterke utsagn. Det har du nå gitt, og jeg vil ønske deg lykke til med den videre saksgangen.

 

daggi

Link to post
Share on other sites

Du burde nok si ifra mer detaljert slik du gjør nå før du setter ut kraftige advarsler.

Ingen her er ute etter noen så ikke føl det personlig at mange er engasjert i din fremgangsmåte.

 

Man slutter aldri å lære noe. Du lærte sikkert noe av dette.

 

:seeya:

 

Hei!

 

Det virker som om at det er mange verdensmestere som bruker masse tid i dette forumet, også helgene når man skal være på båttur.  

 

Jeg skal legge frem fakta i saken mot Hundvåg Båt.  Jeg leverte inn båten etter havari på drevet, dette var en forsikringssak.  Jeg fikk råd om å være på vakt av folk i båtforeningen ettersom de er veldig glad i å skrive timer med gaffel.  Jeg tenkte ikke så mye på det da.

Skaden ble reparert og jeg skulle betale egendandel + en viss prosentandel av propellen pga. aldersfradrag.  Dette utgjorde ca. 5000 for min del.  Jeg fikk telefon fra "verkstedet" om at nå var båten klar, men regningen var på nesten 19000.  Jeg stilte meg undrende til dette, ettersom dette ikke var avtalt.  Det var en ting jeg avtalte med verkstedet, det var at de skulle skifte membranen til drevet.  Det var noe de ikke gjorde, selv om jeg hadde bedt de om det.   Det ekstra som de hadde gjort som vi ikke hadde avtalt gjaldt en lekkasje i eksostetning.  Tiden gikk, mens vi prøvde å få verkstedet til å ta til fornuften, jeg påpekte det høye timeantallet de hadde brukt, dette ble i ettertid halvert uten så mye styr fra verkstedet sin side (dette underbygger utsagnet om at de liker å skrive timer).   De kom også med slike kommentarer, at "de hadde vært så flinke med å få ting dekket av forsikringen, så de mente at de kunne gjøre litt ekstra arbeid som jeg skulle betale for", det er ikke rart vi har dyre forsikringer når slike instanser melker ut det de kan.  skaden ble reparert i september.  før jul samme år, etter utallige korrespondanser reiste jeg bort personelig for å komme til enighet.  Det ble foreslått fra vår side at vi kunne betale delene som ble benyttet på ekstra arbeidet så fikk verkstedet ta timene på sin kappe, ettersom vi sannsyneligvis hadde trengt de samme delene hvis vi hadde reparert dette selv.  Dette ble blankt avvist av motparten.  Jeg var i det samme ærend nede i båten som da lå ved bryggeanlegget til firmaet.  Låser meg inn i båten, og ser med forskrekkelse at det er femten cm. med vann i båten.  Helge Nygård ved verkstedet avviser blankt at det har noe med det arbeidet de har gjort ombord, de hadde heller ikke vært oppi båten etter at den var blitt sjøsatt måneder i  forveien.  Jeg fikk ut vannet og tok "oppvasken" som etterfulgte vannet inni båten.  Det viste seg da at de ikke hadde montert selvlensingssystemet i båten, etter at de hadde reparert motoren.  Alt vannet som har regnet ned i cockpit hadde da gått rett inn i båtens motorrom.  De hadde heller ikke montert ledning for varselalarm for kjølevann.  Ettersom verkstedet ikke klarte å ta til fornuften, sendte vi over saken til Forbrukerrådet.   Advokatene der så på saken å prøvte å megle oss parter imellom.  Dette førte ikke frem, og saken er nå til behandling hos Forbrukertvistutvalget.  Det skal bli spennende å se va utfallet blir....  Forumet skal få info.

 

Jeg har en bekjent som hadde en båt han skulle ha i en ny motor på overnevnte sted.  Han fikk satt i flunk ny motor og alt var gode greier.  Selvfølgelig Yanmar!!   Dagen da han skulle hente båten, ringte han i forveien og spurte om verkstedet kunne fylle diesel for han, for han ville ikke nå det selv før bunkeren stengte.  Det skulle de ta seg av, så det var foreløpig ikke noe problem.  Problemene oppstod da de hadde fylt diesel på vanntanken.  De rettet opp feieln, MEN så krever de betaling for å rette opp ein feil de selv har skyld i!!!!  Dette vitner ikke akkurat om særlig omløp.

 

Jeg traff en i fjor sommer som hadde kjøpt en båt her i Stavanger, før han hentet den skulle Hundvåg motor ta service på motoren.  Dagen han skulle hente båten var han strålende fornøyd å betalte velvillig de tusen lappene som de skulle ha for jobben.  Etter han kom hjem med båten så han etter arbeidet som "skulle" vært gjort.  Oljen var ikke byttet, olje og diesel filtre var ikke skiftet, det viste seg etterpå at de hadde tatt betalt for en stor service uten å ha løftet en finger.  

 

Jeg håper at dere som gaper høyest i forumet leser dette,  jeg vil dele mine erfaringer med andre slik at de ikke går i samme  fellen og våg.  

 

Ha en fortreffelig båtsommer

 

mvh

S/Y Mildrid

Link to post
Share on other sites

"Du lærte noe" sier OLPI. Men hva med de andre, har de lært noen ting? Eller skal vi bare fortsatt fyre løs og kritisere andre uten at vi har noe som helst dekning for det vi gjør? Hadde han nektet å kommentere hvorfor han kritiserte firmaet hadde kritikken vært på sin plass.

"fjerning av innlegg" osv. det dummeste jeg har hørt.

 

Reidar

Link to post
Share on other sites

"Du lærte noe" sier OLPI. Men hva med de andre, har de lært noen ting? Eller skal vi bare fortsatt fyre løs og kritisere andre uten at vi har noe som helst dekning for det vi gjør? Hadde han nektet å kommentere hvorfor han kritiserte firmaet hadde kritikken vært på sin plass.

"fjerning av innlegg" osv. det dummeste jeg har hørt.

 

Joda. Vi lærer noe alle mann. Jeg er enig i at det ville være forhastet å fjærne innlegget. Det var heller ikke så viktig. Poenget var å oppfordre aadne til å forklare seg nærmere. Det var ikke grunn til å tvile på at han hadde hatt, og har problemer med dette verkstedet. Men det er ikke bra dersom alle og enhver kan slenge ut beskyldninger i hytt og pine uten å gi en viss forklaring på hva det dreier seg om.

I og med at så mange forventet en redegjørelse fra aadne, så fikk vi alle vite noe om vekstedet som for de fleste av oss er ukjent. Kanskje fyren har rett? Kanskje har han bidratt til at ikke flere kommer i samme situasjon? I allefall vil de av oss som har fulgt tråden være på vakt dersom vi skulle velge å bruke Hundvåg Motor & Båtelektriske. Da var det kanskje ikke så dumt at vi ba om en forklaring på beskyldningene :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Siden ingen har sendt inn noen klage, har jeg på eget initiativ lagt fram saken for det nye skipsraadet. Det blir i såfall den første saken det nye skipsraadet får til behandling.

 

:flag:

Synes det er litt "skummelt" hvis forumet skal bli et sted hvor den enkelte av oss kan henge ut neklt-virksomheter i båtbransjen eller andre bransjer.  Formte må ikke bli et forum som bransjen "er etter".  Min (uoppfordrete) anmerkning til Skipsraadet er derfor at innlegg som uten videre dokumentasjon/beskrivelse gir en generell "sverting" av enkeltvirksomheter (eller bransjer for den saks skyld) skal avvises.

 

Annerledes stiller det seg - etter min mening - med konkrete historier om hendelser.  Så lenge innlegget ikke faller i fella av typen " det regnet i Miami hele uke da jeg var der = det regner alltid i Miami".

 

Sjøl har jeg en generell erfaring å by på (pass meg nå for generalisering) vedr båtverksteder o.l., og det er at fagkunnskapen er veldig bra, teknisk gjennomflring er bra, serviceinnstilling og det lille ekstra er bra, mens planlegging, forståelse av at jeg ikke er gjort av penger  og informasjon underveis til kunden er veldig dårlig.  Heter det litt manglende "profesjonalitet"? Men dette er svært subjektivt - jeg har bare benyttet to-tre av de mange hundre.

 

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Fortsår dine problemer og din "forbannelse".  Likevel - du viser til tre eksempler (eller var det fire) om dårlige greier.  Verkstedet (som jeg akkurat nå ikke husker navnet på) har antakelig utført et par hundre jobber i den perioden dine eksempler viser til.  Hva med de 196 andre sakene?  Bare r......... de også?

 

Om du ikke vet svaret på de to siste spørsmålene synes jeg du skal begrense deg til å fortelle at du og dine bekjente er misfornøyde.  Det er langt derfra til å annonsere at det aktuelle verkstedet generelt er et sett av sjarlataner og amatører.  Et tegn på at de ikke generelt er s og a er de innleggene som beskriver Ok jobb  fra verkstedet.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Det ble stilt fra deg nå Poseidon.  Men nå har jeg i det minste begrunnet mine utsagn, slik at du vet hva som ligger i de.  

mvh

First

Stilt? :flag:

 

Ja hvorfor ikke? Det eneste jeg gjorde var å komme med en anbefaling i retning av at når man kommer med krasse påstander så vil det alltid være en fordel å underbygge dem med fakta. Den anmodningen har du tydeligvis innsett at var ganske fornuftig   -   selv om du aldri kom så langt etter fjorårets udokumenterte utfall mot samme firma.

 

Forøvrig merket du deg kanskje at da andre begynte å foreslå utestengning og sletting av innlegg  -  da var jeg en av dem som påpekte at du måtte få anledning til å slippe til med det du hadde av konkrete fakta.

 

I ettertid har det jo også vist seg at det var nettopp fakta som måtte til for at du ikke skulle bli stående som en "ondsinnet bløffmaker".

 

Lykke til videre på baatplassen Aadne!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg pleier å informere "innklagde" dersom det settes frem kritikk på forumet, slik at de skal ha mulighet for å svare for seg.

 

Det har også skjedd i denne saken, pr mail til Hundvåg Motor & Båtelektriske den 21.06.

Hei!

 

Det er flott det.  Verden skal være rettferdig, selv om den ikke alltid føles sånn.  

 

mvh

First

Link to post
Share on other sites

Stilt? :smiley:

 

Ja hvorfor ikke? Det eneste jeg gjorde var å komme med en anbefaling i retning av at når man kommer med krasse påstander så vil det alltid være en fordel å underbygge dem med fakta. Den anmodningen har du tydeligvis innsett at var ganske fornuftig   -   selv om du aldri kom så langt etter fjorårets udokumenterte utfall mot samme firma.

 

Forøvrig merket du deg kanskje at da andre begynte å foreslå utestengning og sletting av innlegg  -  da var jeg en av dem som påpekte at du måtte få anledning til å slippe til med det du hadde av konkrete fakta.

 

I ettertid har det jo også vist seg at det var nettopp fakta som måtte til for at du ikke skulle bli stående som en "ondsinnet bløffmaker".

 

Lykke til videre på baatplassen Aadne!

 

mvh

Poseidon

Hei!

 

Ja, jeg takker for engasjementet.  Jeg har nå sett viktigheten med fakta fra første stund.  

Det er mange folk som har rett i at vi må ikke ta noen tilfeller med ett eller flere verksteder som alt de gjør.  Ting er bare den at når "krangelen" tar slik på at du omtrent ikke har lyst til å sette dine bein i din egen båt, og du mister helt sjølivets gleder.  Da "smaker" båtturen ekstra surt.  Syns det er viktig å informere, slik at andre båteigere ikke kommer i samme situasjon.  Eller i det minste er på vakt.  

 

mvh

 

S/Y Mildrid

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...