Jump to content

Min første tur utenfor hjemmehavn - er det noe jeg mangler


Pipo

Recommended Posts

Nå har jeg tatt sjansen på å reise ut av trygge Tyrifjorden ut til det store havet - nærmere bestemt Strømstad. Her er det jeg har lagt igjen i båten før reisen. Er det noe jeg mangler tro? :-) (utrolig hvor mye man får plass til i 21 fots båt)...

 

Suzuki 90 HK, Engbo ankervinsj, Batteri og forbruksbatteri, Øsekar,Drivanker, Diverse slangeklemmer, Fjøl for rensing av fisk, Fendere, Solseng,Ekstra dekkstol, 2 padleårer, Kost på skaft til rengjøring, haspelstang og haspelsnelle, Dorgestang og ABU Ambassadør 7000, Diverse sluker og wobblere, Fluestang og fluer til sjøørett og makrell, Ekstra tauverk til fortøyning etc. ,Verktøysett og manualer for motor og andre duppeditter ombord, 90 liter bensin i tanken, 30 liter bensin i reservetanker,Presenning og flere lastestropper, Badestige, baugstige, Kasse til å ha fisk i, Filetkniv, 2 skjærefjøler, Bestikk til 6 personer, Kjeks og knekkebrød,Nødproviant,Stormkjøkken,Fyrstikker,2 bokser med gass til stormkjøkken,30 liter ferskvann,Toalettruller,Tørkeruller,Zalo,Oppvaskost,Brødkniv,Teposer,Sukker, Fiskekrydder

Matolje,Hvetemel,Plastposer,Sjokoladepulver,Termos,6 redningsvester,Ekstra patroner til 2 opblåsbare vester,En 1000 meter lykt,Lommelykt,Wallas varmeovn,Ekstra olje til wallas,Klessklyper,Radio,Toalettsaker,Solkrem,Solbriller,Tyggis,Våtservietter,2 Pikniktepper,2 oppblåsbare liggeunderlag,1 ekstra madrass,2 soveposer,Sodukohefte,Blyant,Myggmiddel,Fastmontert kompass

Orienteringskompass,Kart over Oslofjorden og Bohuslen,Havnguiden 1 og havneguiden for svenskekysten fra Strømstad og sydover,Kniv,Cap,HH ”badesko”,Varme klær,Regntøy,Badeklær,Håndklær,Tøyskift

Kamera,Mobiltelefon,VHF,GPS og ekolodd,Inne og utetermometer,Boken veien til båtførerprøven, Bok om knop og stikk,3 ekstra ledlys som ikke er festet enda,Anker i baugen med 50 meter tau og 5 meter kjetting,signalhorn,Stasjonsoversikt over radiostasjoner i norden,VHF nødprosedyre,VHF boka,3 ekstra puter,Toalett,Sydvest,Kjølebag,Bærbart pissoar,konemor og sist men ikke minst avtale om bryggeplass på Øddø... blir spennende å se hvordan dette går.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol: .....lurer bare på hvor du skal gjøre av "konemor" oppi alt dette pakkestyret...

 

Om du mangler noe???

Ja - en større båt :lol:

 

Har printet ut lista de, den er godt å ha som utgangspunkt neste gang jeg skal på tur.

 

Skulle jeg nevne noe, burde du kanskje ha med deg noen nødbluss eller lignende, og brannsukkningsapparat

 

Godt seilas :sailing:

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes det høres ut som en rimelig velutstyrt båt jeg, til å være bare bare 21 fot! Får du plass til bagasje også i tillegg til dette?

 

Nødbluss er sikkert greit å ha, men ingen nødvendighet så lenge man holder seg nær land. Jeg har tenkt tanken flere ganger selv, men har så langt ikke kjøpt inn noe...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...