Jump to content

To halegatt, eller to halegatter?


Wasco

Recommended Posts

Woody:

Den er interessant!

Fremre finger skal peke ut mot rekka. Her er det imidlertid mye rart å se, gjerne motsatt på hver side :crazy:

Halegatt må kjøpes som sett, høyre/venstre, eller styrbord/babord er vel mer korrekt. Hvermansen (også proffe båtbyggere for den saks skyld) plukker gjerne to stk i hylla i butikken for deretter å montere disse vilkårlig på båten..

Mange spennende "løsninger" å se dersom man går bryggelangs og studerer detaljer. Dette som en del av totalopplevelsen mht. "dypstudie" av fortøyninger, knop og dimensjonering. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hvordan skal tauet klare å hoppe ut? har aldrig opplevd det og vi har hatt det sånn i 20 år nå :yesnod:

Med mindre man forøyer på en enormt høy brygge da.. utrolig kjekt og bare kunne kaste den oppi når man står på land serlig når man har båten liggende i bøye med mye styr for og få den ut og inn hvis man har glemt å legge den oppi

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

Link to post
Share on other sites

L.N:

Derosm sjekta di stopper en dag, og jeg tar deg på slep etter skøyta mi... Det blir fort temmelig dype gnagespor i rekka di dersom tauet hopper ut.

Forstår imidlertid at dette funker fint dersom du "alltid" fortøyer i bøye eller lav flytebrygge.

 

ser den..

Med båtførerbevis

Mitt båtprosjekt TOIVO

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...