BigRevi Startet 21.Juli.2009 Del på Facebook Startet 21.Juli.2009 Da har jeg etter en god stund med leting funnet den et pent eksemplar av en fjordling som jeg overtok igår. Jeg fikk tilogmed båtplass i Oslo, som var det største problemet med tanke på å skaffe seg båt. Er ikke helt shinet, men forventer ikke det av en 39 år gammel båt heller. Man kan ta litt hvert år :) Tenker det blir en fin sommer og høst med "ny" båt på vannet Selve båten er fra 1970 og motoren fra 2002 som er en 100 hesters yamaha firetakter. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Gratulerer med ny båt Selv om jeg er en ihuga trebåtmann, så må jeg jo innrømme at dette var en flott båt. Masse fint treverk Nå kan du nyte resten av sommeren og høsten i fulle drag.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
BigRevi Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Takk skal du ha :D Dørken i båten er dessverre ikke treverk men plast. Kanskje bytter jeg til treverk en gang. Om 2 år eller så. Det er noe pussing av treverk og maling innvending som er viktigere enn dørken akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Det var en flott daycruiser, er den kjøpt av en på BP? Syns den virket så kjent.. Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Dørken ser jo fin ut da, selv om det er "fake" Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Pjolter Svart 21.Juli.2009 Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 Et meget pent eksemplar så vidt jeg kunne se ut i fra bildene, En vakker Linge konstruksjon. 17 fot ? Gratulerer meg en klassiker :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
BigRevi Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2009 (redigert) Vet ikke om han jeg kjøpte den av er inne her på BP. Ålreit og båtinterresert var han i allefall. Jeg synes den er i grei stand for å være hele 39 år gammel. Over dobbel så gammel som meg. Det viktigste er at skroget, det elektriske og motor fungerer som det skal. Resten er ting man kan ta etthvert. Den er 17 fot ja, såvidt jeg vet er det vel bare de nyere eksemplarene som har vært 18 fot? Synes overbygget er mye finere på de gamle fjordlingene enn de nye. Dessuten er det gøyalt å eie en ordentlig klassiker! :D Hadde også første tur idag, og den gikk som den skulle. Er fornøyd hittil. Håper å kunne få den nedover til ytre oslofjord i løpet av helgen så den kan tjenestegjøre som hyttebåt- Takk for gratulasjoner :) Redigert 21.Juli.2009 av Drumle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mergulhito Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Gratulerer med båten, den ser kjempefin ut! Vi fra kompani Linge prøver oss på en tur en av dagene. 17 fotern er klart penest, og som du sier en ekte klassiker, med gener fra MTB'ene i Nastyklassen. Det er duket for høy fart, med stil! Sitér dette innlegget Link to post
Tulling16' Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Gratulerer med båt! Skikkelig fin den der! Har sett den på Finn.no og siklet på den ei stund... Den gjør vel bra fart med 100 hk regner jeg med. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
BigRevi Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Kompani Linge på tur blir bra ;) Jeg har enda ikke testet farten helt. Forrige eier mente 40 knop, jeg er ihvertfall ganske sikker på at den går opp til 38 :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.