Jump to content

Trenger nye madrasser i båten.


sodne

Recommended Posts

Vet ikke om det finnes spessielle madrasser som motstår fuktighet. Men mange innvisterer i madrasser som er flammehemende. Disse madrassene fås kjøpt i mange ulike tykkelser.

Denne type madrasser er til salgs hos firma som driver med fek omtrekking av møbler.

Hvis du bor i et område av landet hvor det er et båtmiljø, vil som oftes disse fimaene også drive med omtrekking av stoler etc til båter.

 

PS...ser at du er fra Tysvær.

Det finnes et slik firma like ved Oasen Shopingsenter sør for Haugesund.

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hallohallo!!

 

Nå var jeg å kjøpte nye madrasser til forkabinen i går, i Haugesund. :flag:

 

Hadde mistanke om at Tøgersen ovenfor Rogalandsgaten kunne hjelpe meg, så jeg tok en tlf dit. Kom opp med mal og mål, vi skjærer på timen. :smiley:

 

Jeg gikk ombord i båten, skjærte til mal med papir og teip, lagde mal av skråen mot skroget foran og skroget bak(på madrassen) siden den ikke er lik, og kjørte til "byn". Der diskuterte :discuss: jeg ikke mye når han forklarte forskjellen på flammehemmende og ikke, angående skumgummi. Flammehemmende var av en helt annen kvalitet. Jeg bestemte meg for 10cm tykkelse, og kjørte ærender i en time.

 

Hentet ferdige madrasser, med skrå, buer, og vinkler og det hele. To madrasser på ca 2.5 meter x 80 cm, pluss en trekant.

Kjørte ombord igjen, og smatt madrassen nedi, perfekt skjært. (Muligens pga bra forarbeid med malen :smiley: )

Ble overrasket over prisen.. 1750,-

 

Billig, enkelt og greitt.

Nå må jeg selfølgelig sy trekk på disse, men det er vinterarbeid. Resten av sesongen bruker jeg sengelaken over.

 

Pakker i båten og tøffer innover i ettermiddag.

 

Skip o'hoi!!

Link to post
Share on other sites

Til opplysning kan Svane levere både formtilpassede fjærmadrasser med overmadrass, og gode skumgummi madsrasser (Nirva).

 

Sistnevnte i 15 cm med en myk og en hard side (du kan velge om du vil ligge mykt eller hardt.)

 

Så du kan få stort sett det meste ;-) Gå til en møbelbutikk som forhandler Svane og lever en nøyaktig tegning med mål til betjeningen og be dem sjekke priser. Ikke alle som er klar over denne muligheten.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Kommer vel an på hva som er sett på som billig antar jeg. Hvis man bruker båten mye, og våkner opp med vond rygg pga dårlig sengeløsning - er vel 8000,- en billig investering (for å trives i en investering på rundt 1 mill).

 

Nirva madrassene er ikke så dyre, overnevnte eksempel tatt rett ut av luften fordi jeg ikke husker prisene lenger er for fjærmadrasser. Komplett umulig å huske noen priser. Sluttet i den jobben i 2006. :smiley:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Til opplysning kan Svane levere både formtilpassede fjærmadrasser med overmadrass, og gode skumgummi madsrasser (Nirva).

Sistnevnte i 15 cm med en myk og en hard side (du kan velge om du vil ligge mykt eller hardt.)

Nå er det vel en skumplastmadrass du mener og ikke skumgummi ? Skumgummi er svindyrt og svintungt

Link to post
Share on other sites

Jo det er nok desverre vanlig for den dagen en person kommer inn i en madrassbutikk og skal ha seg en 75x200cm skumplastmadrass som gjerne koster 299.- og de er utsolgt og han sier at de bare skal bestille en skumgummimadrass til han uten å spørre om pris så kan han oppleve at de ringer om 2uker og sier at nå kan du komme å hente madrassen din og når han dukker opp så koster madrassen 8ggr mer

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men nå har nå jeg av og til spurt etter skumgummi madrasser, og det har aldri hent at jeg er blitt spurt om det er skumplasmadrass jeg mener...

 

Så de fleste som selger skumplastmadrasser er nok klar over at skumplastmadrasser kalles skumgummimadrasser.

Derfor regner jeg ikke med at det er så stor fare for at jeg skal få feil...hvis jeg kaller det skumgummi og ikke skumplast.

Link to post
Share on other sites

Hvis det finnes begge deler, og du bestiller skumgummimadrass og du får skumplastmadrass, får du jo feil type madrass. Eller?

Nå er det snart 10år siden jeg solgte madrasser og var på fabrikkbesøk hos madrassfabrikanter årlig men jeg regner med at det ikke er skjedd alverdens siden dengang så jeg tror ikke jeg tar spesielt mye feil når jeg sier at det stemmer det du sier , bestiller du skumplast og får en skumgummimadrass så har du fått en tempur eller f.eks en latexmadrass type overmadrass på 6-12cm tykkelse , det er det nærmeste skumgummi man kommer i dag og det er etter min mening overpriset til det hinsidige.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...