skips gutten Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal ha den stående. flytter snart i hybel i tønsberg så jeg kunne kanskje hatt den der. Men jeg vet ikke. Når jeg skal ha hjelp av pappa så må jo han komme til Tønsberg hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Ikke lett å ha båt når en bor på hybel Det er vel ikke få mange hybelverter som vil ha en gammel båt stående i hagen.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 han som eier denne hybelen bor ikke ved hybelen. Så da er det kanskje lettere. Men må også overtale pappa da Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Krysser fingrene for at det skal gå "i boks" Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Snekker'n Svart 29.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Fant denne båten på finn.no Her kan man jo gjøre et kupp, er kanskje litt mye å gjøre på den? Fikk lyst på den jeg. Kanskje en av BP-medlemmene i Oslo kan ta en kikk på den for deg? Ta noen bilder av hva som må gjøres? Synes jeg så litt ulumskheter på det nederste bordet. Skulle gjerne ha tatt denne inspeksjonen for deg, men er "dessverre" på ferie.... Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
skips gutten Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 For se hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 30.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2009 Skal si til faren min at jeg har tenkt å kjøpe meg trebåt, han har en trebåt i hagen som han ikke bruker. Men tror det er for stor for meg i begynnelsen? eller kan man begynne på en stor en? Håper da å få støtte og hjelp av han. En i familien min har en trebåt i hagen som ikke blir hentet, Det er en snekke som er helt åpen. Jeg tror jeg har muligheten til å få denne helt gratis eller ihvatfall under 5000 kr. Men må snakke med han fyren som eieren den. Men han virker ikke særlig interissert siden han aldri henter den. Det er litt å gjøre på den, men ikke allverdens mye. Holder dere oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 31.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Det spørs hva du mener med stor båt? Hvis det er snakk om en båt under 30 fot mener jeg at det er en ok begynnerbåt. Du må selvsagt øve deg på å manøvrere båten, men det lærer du fort. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Den er over 30 fot tror jeg, men må snakke med pappa først Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Blir ikke noe av den båten til faren min. Jeg har veldig lyst på den andre åpne snekka, men jeg vet ikke helt. De sier jeg bare kan ta den siden han fyren kommer aldri å henter den (har stått der i snart 2 år) Er en del å gjøre på den, skal få med pappa så han for kikka på den. Så for vi funnet ut hva vi som gjøre på den. Må ihvatfall bytte ut noen planker. Men tar jeg den så for jeg jo en gratis båt, å sparer mye penger. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 31.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Hvis du mener at det må byttes ut noe bord i skroget, så er det en ganske omfattende jobb. Men det lar seg gjøre. Men da må du få hjelp fra noen som kan litt om båtbygging. Bordene skal ha rette kvalitet og de må steames for å kunne formes etter skroget. Vet du om skroget er klinka eller kravell? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Det vet jeg faktisk ikke Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 31.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Hvis det er at den typen snekke du sa du ønsket deg, så er det nok klinka. De fleste mindre snekker er klinka. Det er en egen kunst å sette inn nye klinker. Men det er jo mulig å lære Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Jepp, for se hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 31.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2009 Er det mulig å få tak i kallesje til sånne helt åpne snekker? Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 3.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Det er vel best å gjøre et båt kjøp på høsten før snøen kommer tror jeg. Noen som har kjøpt båt på vinteren før? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Tror det er lite utvalg om vinteren. Sikkert greie priser litt utpå høsten. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Wasco Svart 3.August.2009 Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Er det mulig å få tak i kallesje til sånne helt åpne snekker? Tenker du på en heldekende kallesj? Det ligger en åpen snekke til salgs på FINN, og der nevens det at "kalesjen er slitt" Det skulle vel bety at det finnes en kallesj å få tak i. Men jeg regner med at den må syes etter mål, og da kan det fort bli litt dyrt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
skips gutten Svart 3.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 Jepp sett det. Kan ikke se etter båt ennå, må tjene noen penger først. Ser jo også at man kan få veldig billige snekker, Så jeg har stor tro på at jeg har båt neste sommer Målet er å ha båt og båtplass sommeren 2010. Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 3.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2009 (redigert) Siden jeg skal bo i tønsberg ei stund, så skal jeg kikke etter trebåt i telemark og vestfold. Men å frakte båt fra tønsberg til porsgrunn kan kanskje bli litt dyrt? jeg vet ikke hvor mye transport koster. Er en 24 fot snekke for stor for En nybegynner? For også tips av min far hva jeg burde se etter når tiden nærmer seg for kjøp Her er en snekke som jeg falt for: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17623994 Redigert 3.August.2009 av skips gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skips gutten Svart 4.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 er 24 fot for stort tro? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Synes ikke 24 fot er for stort som første båt. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
skips gutten Svart 4.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17623994 Denne falt veldig i smak hos meg, Billig var den og Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Siden jeg skal bo i tønsberg ei stund, så skal jeg kikke etter trebåt i telemark og vestfold. Men å frakte båt fra tønsberg til porsgrunn kan kanskje bli litt dyrt? jeg vet ikke hvor mye transport koster. Er en 24 fot snekke for stor for En nybegynner? For også tips av min far hva jeg burde se etter når tiden nærmer seg for kjøp Her er en snekke som jeg falt for: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17623994 Du klarer ikke å la være å se på båter skjønner jeg Dette er jo en litt annen type båt en det du først snakket om, men jeg er enig med deg i at dette er en kjempefin båt. Her har du mulighet til å dra på overnattingsturer, og det er jo morro. Synes ikke 24 fot er for stor. Det kommer til å gå bra. Hva det vil koste å frakte båten fra Tønsberg Porsgrun vet jeg ikke, men det kan ikke bli så veldig dyrt. Det er jo ikke lange biten. Men hvorfor skal du frakte den over land. Du kan jo bare tøffe i vei med båten det korte sykke fra Tønsberg til Porsgrunn. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
index Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Koselig båt, men med en gammel Sleipner fra 1956 er dette mer museumsgjenstand enn bruksbåt etter mitt syn. Jeg ville ha satset på noe med en nyere og mer kurant motor. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.