Wasco Startet 6.August.2009 Del på Facebook Startet 6.August.2009 Ser at det er stor forskjell på prisene på rålinolje. Min lokale maleforhandler skal ha 112 kr literen for Jotun sin olje Min lokale båtforhandler skal ha 125 for samme produktet Maritim selger sin olje for 67 kr literen. Og her er det en som selger for 35 kr literen!! Riktig nok ved kjøp av 5 liter eller mer http://www.skipsogbaatutstyr.no/index.php/...ge-ask.tpl.html Er det noen som har erfaring med de ulike oljene.... Er det så stor forskjell at det er verdt å betale prisen Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Ingar Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Biltema har to typer, kokt og kaldpresset. Står endel her: http://www.linolje.com Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 Jeg så bare den kokte linolja til BT, og den var en god del dyrere en Maritim sin variant. Men den kaldpressa er jo billigere en tilsvarende fra Maritim Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
killmeister Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 (redigert) heisann. Jeg fikk aller best tilbud hos min lokale jernia forhandler. Husker ikke prisen nøyaktig, men mener og huske jeg ga 4200 for 100 liter linolje i 4l forpakning og 25 liter terpentin. Føler de har endel og gå på, så spørr noen litt mindre jernvarehandlere, eller malermestre. alle liker ordre hvor de bare kan "vidrefakturere".. Hvor mye er det snakk om? dette var rå linolje... Redigert 6.August.2009 av killmeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 Jeg betalte 850 svenske kroner for 25 liter rålinolje hos bohusläns växtoljor. Blir ca 28 norske kr. pr liter. Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Wasco Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
killmeister Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 (redigert) da tror jeg nok ikke jeg ville spurt pent hos den lokale maleren. selv har jeg brukt boracol for soppbeskyttelse, men hvor bra det fungerer vil jeg ikke uttale meg om, ettersom det er for tidlig å si noe sikkert. Har som nevnt brukt interpreg på "utsatte" områder i tilegg. må legge til at jeg kom akkurat inn etter ein helt utrolig fin kveld i blindleia i nybåten... trebåt ER livet.. alt ant kommer i tillegg.. Redigert 6.August.2009 av killmeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 6.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2009 Enig med deg .... og med den flotte båten du har, MÅ det jo bare bli en opplevelse Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.