Jump to content

Båtliv er sunt....spesielt i disse svineinfluensatider..


oslofjord

Recommended Posts

På fjorden når vel ikke denne svineinfleunsaen selv om det mulgens er dråpesmitte...

 

 

Nå er det vel best å bunkre opp å kaste loss å holde seg unna trikker og skoler og kinoer til svineinfluensaen har gitt seg ved juletider.

 

Man må vel ikke dra til internasjonalt farvann. Hele skjærgården inkludert uterestauranter er vel rimelig svineinfluensasikre.

 

Hvis man får smitte ombord blir man nok som i gamledager nektet å legge til i havn ???.....aviser skriver jo at leger og sykehus ikke vil ha besøk av smitsomme som bes holde seg hjemme.....så da må man vel med smitte ombord heise pestflagg.....

Link to post
Share on other sites

Ja, nå er det på tide å komme seg ut på havet :sailing:

 

Ellers er jeg og min kjære trebåt ikke så redde for svineinfluensan, vi er for tiden smittet av en my alvorligere sykdom. Den kalles skrapesyken.....

 

Jeg holder på med å skrape båten fri for all gammel maling og lakk, og jeg den stakkars båten min er nå innfisert fra kjøl til mastertopp....

 

Og dessverre er det ikke utviklet noen vaksine som hjelper mot denne sykdommen....

Link to post
Share on other sites

I går ble det en fin tur mellom øyene her i Sunnhordland. Ingen ting er som frisk og ren havluft.

Men straks vi kom på land i båthavna kjente vi lukten av nygjødslet slåttemark. Brutal overgang. Var mest fristet til å fylle tanken og legge utpå igjen.

Om influensaen skulle ramme må du ha gult flagg med deg og opprette sykelugar, og ellers stå i telefonisk kontakt med legen. Slik kan fritidsflåten bidra til å hindre spredning. Husk å ta med rikelig med desifiserende ankerdram. :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...