Jump to content

Står båtmarkedet på Finn.no stille?

vivvi

Recommended Posts

Som det kommer frem av emnetittelen lurer jeg på om det er flere som har opplevd det samme som meg. Har nå hatt båten min ute på Finn.no i 3 mnd, og responsen har vært svær dårlig.

Har også snakka med flere som har opplevd akkurat det samme, og lurer på om det er flere som opplever det samme????

Har prisnivået noe å si??

Vivvi

Hei.

Stille er det nok ikke, det gjelder bare at man finner "riktig kjøper" og ikke minst at man har ett bra produkt å selge. Jeg så for to uker siden at vår gamle Tresfjord 28, som vi solgte raskt ifjor sommer, ble lagt ut for salg på Finn. Det tok kun fire - fem dager og så var båten solgt og det til en pris som var langt over utropspris.

Geir

skipper på Amica

Blogg

Før jeg kjøpte båt for 2 mnd siden kikket jeg på mange båter(ca.20) og la de i "mine funn" på Finn.no. Når jeg ser i mine funn i dag, er 17 av de 20 solgt....så det er omsetning ja, bare spørsmål om pris

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Følger med på seilbåter. Jeg synes båtene som prises riktig selges godt unna. Det er veldig gamle båter som står lenge og selvfølgelig de med helt urealistiske prisforventninger.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Ser flere båter dukke opp nå som har vært avertert tidligere , følger med på noen og de setter ned prisen uten at det virker å hjelpe speisielt på situasjonen , andre igjen legger ut båten og den selges på under en uke. For noen dager siden ble det lagt ut en dehler 39SQ 2007 til 2mill , den gikk på 3-4dager.

Denne f.eks har ligget lenge og er nå redusert med 250 000.- i pris , knallfin (har vært og sett) men solgt det er den ikke merkelig nok

Vurderer salg selv men får ikke helt bestemt meg, blir nok et betydelig tap er jeg rimelig overbevist om. Har kostet alt for mye penger på båten.

Du har jo konge båt! Hvorfor selge den? Hadde den vært 10' større hadde jeg vært eier av en slik en.

Før jeg kjøpte båt for 2 mnd siden kikket jeg på mange båter(ca.20) og la de i "mine funn" på Finn.no. Når jeg ser i mine funn i dag, er 17 av de 20 solgt....så det er omsetning ja, bare spørsmål om pris

Tjaaa. Jeg lagret 10 seilbåter, i prisklassen 800 000 - 1 200 000kr, i "mine funn" på Finn, også for to måneder siden. Kun èn av dem er så langt solgt; den jeg kjøpte! :giggle:

hehe:) finanskrisen påvirker: var og handlet nytt sportsutstyr idag jeg...70% på hele butikken. De hadde ikke rå til å kjøpe inn neste sesongs varer før de fikk solgt ut restene. Det var ikke mye igjen...men dette er i USA da..70%, bare bra merker!!!, men alikevel, helt stille i butikken. Ifølge innehaverne var det bare Europeiske turister som handlet hos de for tiden:)

Jeg leser det dere skriver, men kan liksom ikke forstå det helt da responsen har vært minimal i 3 mnd...

Takker for det, men hva tenker du om prisen????

litt vanskelig å si syns jeg, en veldig fin og velstelt båt syns jeg.. om jeg skal sammenligne så kjøpte jeg min viksund 27 for samme pris nå nettopp. og den var aldeles ikke velstelt. masse arbeid foran meg.

jeg tror det at om noen er ute etter trebåt så er prisen ok den. :-)

jeg tipper at mange gruer seg for og kjøpe over store avstander grunnet transport kostnader i denne prisklassen, var hvertfall slik for meg og jeg løste det med og ta den nordover selv. for under halve prisen til hva transport kostnaden ville vært med båt eller lastebil.

transport f.eks fra egersund til nordmøre ( priser jeg hentet inn selv) lå fra 20 000 og oppover.

men lykke til , er nå en fin båt så rart om den ikke skulle finne seg en ny eier.

Har inntrykk av at salget er veldig bra for tiden. Kjenner 3 som har annonsert båtene etter ferien, og ingen har blitt liggende over en uke. (Kanskje noe tynt statistisk grunnlag)

I fjor høst lagret jeg mange (seil) båter på mine funn i påvente av at jeg fikk solgt båten jeg da hadde. Når jeg var klar til å handle på våren og tok kontakt på de gamle annonsene så viste det seg at de fleste var solgt (de var ikke merket som solgt på finn, men kanskje de var solgt etter at annonsen var gått ut).

Jeg tror kurante båter til riktig pris er greie å få solgt. For litt mere spesielle båter er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Eg solgte båten min på finn. Brukte to uker på å få solgt den. Tre stykker som såg på den og ein av desse kjøpte den. :flag: Når salget var gjennomført reiste eg og såg på ein båt som var annonsert på finn som serdeles godt vedlikeholdt, det blei ein solid bommtur. Helga etter såg eg på ein ny båt som var annonsert på finn, det blei full klaff og eg kjøpte meg ny båt. Båten eg kjøpte hadde lege ute på finn i nesten tre uker. Båten eg kjøpte var ein SUN 33. Kjempefornøyd so langt :flag::flag:

Nå følger jeg kun med på motorbåtmarkedet og ser at rimlige båter under 100.000 blir solgt hurtig. Jeg snakket med en kar som nå reiser til Stavanger og skal ta hjem en motorbåt. Han fortalte at han har ringt på flere i denne prisklassen, under 100.000. En båt som er hel og "pen" måtte man være rask på labben for å få tak i.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

kollega har også prøvd lignende 15-18 fot med 4takt under 100, av de kurrante har alle vært solgt på <24 timer og da før han har fått besiktiget, virker som mange bare kjøper usett

og ja, mange av de som ligger lenge på finn er noe driiit, jeg har sett på ett par som var helt håpløse prosjekter, og da priset til 3-400.000 :o

har man ikke ett merke som mange søker på risikerer man også at ingen får sett båten.

Et lite apropos: Siden 1997 har jeg alltid hatt mine båter ute for salg på finn.no og lignende. Prisen er alltid satt behagelig høyt, dvs får jeg solgt til den prisen vil jeg ha tjent noen kroner og jeg kan fortsette å lete etter drømmebåten. Båtene har jeg hatt fra 0,5 til 6 år alt etter hvor fornøyd jeg var med båten. Jeg har faktisk opplevd å prute prisen oppover og fortsatt endt opp med salg.

Men båten jeg har i dag var et så bra kjøp og den er jeg så fornøyd med at den ligger ikke ut for salg....

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

har man ikke ett merke som mange søker på risikerer man også at ingen får sett båten.

Da må du legge inn en settning i beskrivelsen som lyder ca sånt: "Båten byr på samme fordelene som Askeladden Vøyager og Skipsplast 660, men ..."

Da kommer din annonse opp, også når noen søker etter "Askeladden Vøyager" og "Skipsplast 660". Enkelt triks som fungerer fint hvis du har en litt ukurant båt.

........og som er noe av det mest irriterende jeg vet om. Søker jeg etter en bestemt type båt, vil jeg se den typen, ikke en haug med andre.

jo kan være enig med deg at det kan være litt irriterende, spesiellt hvis man gaper veldig vidt i sånne sammenlikninger. Men jeg tenker at på en måte må jo de som eier et eller annet ukjent greie få markedsført seg.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...