Fanafjord Startet 13.August.2009 Del på Facebook Startet 13.August.2009 (redigert) Har en vanlig vanlig Volvo Penta MD7A motor i båten min. Regner med at det er original dynamo som sitter på den. Vet noen hvor mye Watt/Amp dynamoen leverer på den eller hvordan jeg kan finne det ut? Redigert 13.August.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
arkmarin Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Den er på 70 A, slik at den ved 14,4 V leverer ca 1000 w. Instruksjonsbok med tekniske data finner du her. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
fredivar Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Det er levert forskjellig typer, men det ser ut som det er standard 35 A: https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-...030,,,0950.aspx Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Den er på 70 A, slik at den ved 14,4 V leverer ca 1000 w. Instruksjonsbok med tekniske data finner du her. Nei, det er feil. på side 31 står det 35 A, og at max batteristørrelse er 70 Ah Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Nei, det er feil. på side 31 står det 35 A, og at max batteristørrelse er 70 Ah Jeg trodde den var på 35 A, men ble overrasket da jeg så at det var 70, men ser nå at det var batteriet som var på den linjen. Dynamoen var på linje lengre ned. Beklager at jeg ga feil info, men heldigvis er det våkne fol her på BP. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Fanafjord Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Helt supert. Tusen takk. Var veldig glad for den owners manual også. Den hadde ikke jeg! Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
fredivar Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Men regner med du har "Workshop manual?" Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 13.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2009 Nei hadde ikke den heller - Det er jo nesten jul dette her. Det kommer godt med når jeg skal ta service på motoren til høsten... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Eg har ein 70Ah Iskra dynamo, som er brukt 10-12 timar, skal selges og eg skal til og med til Bergen i helga. Så viss du lader lite med den gamle dynamoen får du sende IM til meg. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
fredivar Svart 13.August.2009 Del på Facebook Svart 13.August.2009 Jeg vet ikke om noen her har prøvd 70A på MD7b, men jeg forsøkte med større dynamo på MD5b(7.5 Hk) og den fikk problemer med å gå på tomgang, når dynamoen ladet for fullt. Husk på at 70 A = 70 * 14.4 = 1008W = 1,4 Hk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.