vassb81 Startet 15.August.2009 Del på Facebook Startet 15.August.2009 (redigert) Jeg har gått til innkjøp av en snekke 82 modell. Motoren som står i er en Perkins 81hk som kom alltid har stått i. Motor ble tatt ut for omfattende service 2004. Bl.a overhaling av dieseldyser, dieselpumpe, varmeveksler og saltvannksrets mm. Etter dette har de årlige servicene bestått av oljsskift, filterskift, dieselfilter skift og impellerskift. Motoren ble nyoverhalt i 2000. Da ble det byttet stempel, stempelringer, honet sylindre, slipt topplokk, sjekket veivlager mm. Motoren har gått ca 800 timer etter denne overhalingen. Har totalt gått 2500 timer i august 2009. Videre kan man se på motoren at den svetter litt olje. Den ser ikke ny ut, men rimelig fin. Bilde Jeg vet lite om dieseltanken egentlig annet enn at forige eier sier at det kommer KUN diesel ut når den tappes fra bunnen. Jeg er ingen mekaniker og vil nok sette dette bort til fagpersoner under vinterhalvåret. Spørsmålet mitt er om jeg trenger å være bekymret for at det skal skje noe med den pluttselig? Dette forutsetter at jeg holder den på ca 90 grader, 2200 omdreininger som max. (max fart er ca 13 kn, jeg marsjer i 7-9 kn) Redigert 15.August.2009 av vassb81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 15.August.2009 Del på Facebook Svart 15.August.2009 Gratulerer med ny båt :flag:Angående motor så kan den nok gå en stund til siden det er hålt service.Men nå er ikke jeg ekspert på denne perkins motor men angående diesel tank så hadde det ikke vært dumt og tømt tanken i vinter.Ta og rens denne nøye så er du nokså trygg angående diesel dyr.For det er som oftes når en er ute i møkka vær det gjerne tetter seg i filter osv.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post