windystorm Startet 17.August.2009 Link til dette innlegget Startet 17.August.2009 Jeg har nettopp handelt meg en windy 31 scirocco i Oslo, denne skulle jeg ha fraktet til Bergen. JEg har vært i kontakt med norline, men dei skulle ha 20 høvdinger pluss mva, mulig ikke dette er dyrt..? Noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Hva er bredden på denne ? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
windystorm Svart 17.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Båten er 3,26 brei Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Jeg brukte disse: http://www.ulvan-rederi.no/ til å frakte en 28 foter for to-tre år siden fra Ålesund til Karmøy. Betalte den gang kr 7000,- inkl mva Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 det blir en fin 2 dagers tur å kjøre den rundt. Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Gratulerer med ny båt. Du må jo ta denne flotte turen på egen kjøl og samtidig bli kjent med båten. MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Anbefaler å ta sjøveien, da blir du kjent med båten og kysten , lære noe nytt underveis, eg har reist med båten til kompisen min fra bergen til kristiansand no i sommer, flott tur, anbefales... bare hvis du har tid til. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
rover Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Togtransport til Sandnes, så kjører du den hjem:-) Fin tur. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Ta turen! Det gjorde eg, i 7 knops fart, om hausten. https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=295564 Kjempetur!!! Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
SeaRaymond Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Stakkars trådstarter for ikke mye relevant svar på sin tråd Men hiver meg heller på og sier ta turen sjøveien selv, må jo være en kanontur og utgiften trenger du jo ikke tenke på for billigere en annen transport blir det vel lell Og ikke minst grunn nummer to, vi vil ha en ny tråd om "hjemreisen med nye båten" Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Vist du må du ta en eneste fridag+diesel, så er 20lapper godt avgårde uansett..... Står annonse på Finn stadig ang en som tar båttransport på egen kjøl. Greit om en ikkje har tid sjølv Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SeaRaymond Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Vist du må du ta en eneste fridag+diesel, så er 20lapper godt avgårde uansett..... Oi... ikke for å kverulere, men da tjener du vel "litt" over gjennomsnittet utfra mine kalkuleringer, usikker på distanse, men la oss si 350 n.mil, og ett anntatt forbruk på 3 liter per n.mil det skulle da bli vel 1000 liter eller vel 7000,- da er det da endel igjen til 20, men akk ja, koster jp litt med andre ting også da, upps nå besutlet vi visst tråden enda mer , sorry Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 ..... om du bunkrer hos Magnussen på kaien så blir det....hehe ..nei det er ikkje så gæli. Eg var litt rask. Eg rekna på samma i fjor høst, men da var reknestykket: ned med ein båt og opp med ein anna. Så det var diesel begge veier i svaret mitt.... sorry Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
torbi Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Oi... ikke for å kverulere, men da tjener du vel "litt" over gjennomsnittet utfra mine kalkuleringer, usikker på distanse, men la oss si 350 n.mil, og ett anntatt forbruk på 3 liter per n.mil det skulle da bli vel 1000 liter eller vel 7000,- da er det da endel igjen til 20, men akk ja, koster jp litt med andre ting også da, upps nå besutlet vi visst tråden enda mer , sorry Du må regne litt mer enn 7000 kr siden, litt mat ,gotteri og øl kommer i tillegg Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
andersb Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 du kan jo høre med erik eriksen, han har en svær chevy dually han dunker rundt div steder med. 924 98 540 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Fra gamle tråder.. ms røssøy tlf. 91614000 Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Her er en kar som skal frakte en båt Olso - Bergen Han har kontakt med et rederi. Etter hva jeg kan forstå blir det litt billigere...om ikke så mye https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=59190 Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.