TOFF Startet 23.August.2009 Link til dette innlegget Startet 23.August.2009 Båten er ikkje nåke vakkert syn enda=) Tatt ut deler av innredingen, den skal ny. Må ha ny kontrolboks og bryter panel 3 av vinduene var ikkje montert ,men etter mye silicon og sikaflex blei dei tette=) Har fenderlist men må ein liten jobb med tetting først Selfølgeli tiligere eiger har MALT skroget! bli mykje sliping rubbing og boning.Forslag? Alt tatt ut så no e det å legge nytt på vegger og tak Toalett vegg og cabin vegg skal fjerne lakk på. Toalett bør få seg ein facelift. hehe tenkte å buke denne. Fin farge men DYR. 200 spenn for 2.5 dl! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 (redigert) Se det ja, nå fikk vi bilder av prosjektet ditt.... Her skal du slippe å bli arbeidsløs... Men det kommer til å bli en flott båt! Stå på, og legg ut bilder etter som verket skrider fram. har dessverre null peiling på plastbåter, så det er ikke så mye jeg kan hjelpe deg med, annet en å si stå på!!!! PS...eneste kommentar er at jeg ser du har kjøpt silkematt lakk. Er de bevist? Kan se at det er brukt blank lakk fra før.... Redigert 23.August.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Seilaren Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Kjekk å se at noen tar tak på disse fantastiske båtene.. Jeg er selv oppvokst med hver sommer ombord i en Nidelv 24... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
TOFF Svart 26.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Wasco: Hei egentli er det inegn grunn til lakken, var på lokale melerforeingingen å spurde å då ambefalte dei denne typen. Har prøvd den på ei teak plate å den va fin å se etter. Men sånn som eg forsto så skulle eg bruke lakk på etter eg har brukt denne typen. Seilaren: Ja glede meg te å ta den i bruk, Skulle egentli kjøpt meg ein Solux 24 , siden eg vart nesten oppvokst i ein sånn men det får vere neste prosjekt. hehe Oppdatering: Snart puseet ned alt inne i båten no så no er eg snart klar for lakkering av cabin vegg og toalett vegg.Å då begynne det å ta seg opp igjen, har følt at det hat her eioit skritt fram og to tibake ei stund no,hehe Men eg har bestillt stoff på www.stoffogstil.no så tenkte det blir neste på båten. Skal ha denne ruskinnet på veggene rundt vinduene inne i cabinen. (her er linken til stoffet eg valgde : http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.as...articleid=17840 ) Kommer med mer bilder når ting begynne å skje Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 (redigert) Med det flotte ruskinnet og de blanke overflatene vil jo båten få en eksklusiv look.... Med en så flott båt må du nok innvistere i hvite bukser, blå Dockside sko, lyseblå skjorte, og en Lacoste jumper henslengt over skuldrene... Også må du lære å si Morn' du Redigert 26.August.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
TOFF Svart 26.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 hehe.. ja skal øve på det Veit du kor man får tak i billige fine konrollbokser? Har vert innpå maritin og lignede men finner ingen fine.Sku hatt ein som kan monteres på siden Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Billige kontroll bokser finnes Fine kontroll bokser finnes også... Men å finne noen som er både fine og billige...det blir verre.... Du har sjekket Maritim. Så har vi Flaks...en annen stor nettforhandler. Men det er vel stort sett de samme produktene der også. Og selv synes jeg Flaks kan være enda dyrere en Maritim http://www.flak.no/index.php?expand=11&...mp;MainPrC=1000 Seatronic er en annen nettlevrandør... http://seatronic.no/ Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Honduras Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Det ruskinnet, skal du bruke det som skottkledning eller bare på mindre paneler? Hvordan er dette å rengjøre etter noe tid? Har en Polar jeg må skifte skottkledning i, og er ikke helt sikker på hva som brukes i dag og som fungerer "ute" i en åpen snekke. Det som sitter der i dag en plastikk i "sirupssnipp-mønster" med skumplast på baksiden. Vet ikke helt hvor jeg får tak i noe som ser bedre ut og er bedre enn det som ble levert i 1970. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
TOFF Svart 26.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Honduras: Dette er bare Blir vel til å ta vanli interiør vask på det er noe lunde det samme . Det som var i båten er sånn som du beskriver å der var mykje av skumgummien muglet og luketet fælt,men det var vanli skai,å den skal eg bare bytte ut .Det treket eg har kjøpt skal eg kunn bruke rundt vinduene og opp mot taket,inni baren og muli heilt i bauen. Skal ta bilde når eg har lagt det på. Stoffet minner veldigt om sånn taktrekk i biler. baksiden er på ein måte gummiaktig. så trur den tåler nok litt fukt men ikkje meir vil eg tru. Time Will Show Sitér dette innlegget Link to post
TOFF Svart 9.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2009 MObel ru skinnet va fantastiks A legga pA. Dette er til A ambefale. Har lagt pA meste parten nA. Bilder kommer nAr eg e kommet heim fra nordsjOen. Toalett! Snakket nett med ein som har nidelv24 selv, han har bare sjert opp inni i kabinen pA gulvet , under der var det eit tom rom som han brujte til septik tank. Men er det ikkje smart A ha ein egen tank? han er stor fornOyd A har hatt det sAnn i mange Ar Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 9.September.2009 Link til dette innlegget Svart 9.September.2009 Nyere årsmodeller hadde innebygget septiktank under gulvet, den var på over 100 liter om jeg husker rett. Så det skal gå helt fint -- bare du får det tett ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Helge Nidelv 24 Svart 27.September.2009 Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Lykke til. Gleder meg til å se resultatet. Har gjortdt noe tilsvarnde med min Nidelv fra 1975 Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 27.September.2009 Link til dette innlegget Svart 27.September.2009 Er det en Yanmar 3Qm du har som motor? kan bli spennende dette altså Sitér dette innlegget Link to post
TOFF Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Stille på båt fronten no, holder på og pusser opp bad . skal begynne på båten i januar. Bilder kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Svart 24.November.2009 Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Spennende prosjekt. Har selv gjort tilsvarende på en 1980 modell. Ut med det meste av det gamle og inn med nytt. Ps - skapene+ pentry kan du vel bruke på nytt? Jeg pusset og malte 6-7 strøk, og det ble meget pent. Nye dørkplater med Nautilex belegg. Greit resultat, men ikke så bra som det fine dørken på den ferdige 75 modellen i denne tråden. Den var meget pen. Lykke til. Det er verdt det.. Odd Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.November.2009 Link til dette innlegget Svart 25.November.2009 Nidelv selger et sett med stusser til septiktanken, inkludert anvisninger på hvor du skal borre hull i bunnplata. Det er ikke alle årganger dette går på, men dette ser du visstnok når du borrer første hullet (dvs om det er glassfiber under finerplata eller ikke). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TOFF Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Snøen tok "partyteltet" mitt for eit par veke si så no står den uten tak over håve.Men fått takk i hall så no blir det båt båt båt i 2månder. bilder og oppdatering kommer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.