Jump to content

Da ble det endelig båt igjen. (1975 mod Alfa 24)

JMS

Recommended Posts

Hei

Hilser til alle brukere på forumet.

Har lusket rundt i kulissene her i lengre tid så på tide å "vise" seg :smiley:

Kjøpte for et par uker siden en 1975 mod Alfa 24 , med Nissa 3,3 l turbodisel, denne skal shines opp i løpet av vinter/vår så kommer sikkert noen spørsmål etterhvert .

Blir helt sikkert en tråd prosjekttråd etterhvert, da jeg har forstått at det er interesant lesing for veldig mange (inkl. meg selv) :smiley:

Kan se at det er MYE kompetanse over et bredt spekter her på forumet.

Noe jeg vil benytte meg av selvfølgelig.

Legger ved et bilde

Hilsen

JMS

94_1144249433.jpg

Hei JMS - og velkommen hit!

Har ikke lyst til å være vrien, men du bør endre overskriften noe. Ihvertfall legge til båttypen og årsmodell - ellers er jeg redd for at moderatore kommer til å stenge tråden din.

Les: OBS: Tittelen må være utformet iht reglene, ellers blir tråden stengt. Se her for eksempler på titler som ikke ble godtatt.. Du kan redigere innlegget, inkl. tittelen, innen 30 minutter

Regler: https://baatplassen.no/i/index.php?act=Help...E=01&HID=51 og

eksempler på titler som ikke ble godtatt: https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3187/stengte_emner.gif

Lykke til med båten din!

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei

Takk for det.

Sf: har desverre ikke bilde av maskin men kan fikse det etterhvert. Det sitter hvertfall en oljekjøler på den, ser litt reodorfelgen ut men det funker hvertfall.

Dorge: det sitter et vp 270 drev på den, ser du holder til i holmestrand da er det ikke lange veien hvis du vil titte på hvordan det er gjort.

Walter: takk for info , nå er det for sent men skal huske det til senere.

JMS

• 3 måneder senere...

Grattulerer med ny båt. Jeg Har og en ALFA 24 som jeg har holdt på med snart 1 1/2 år. Den har ikke vært på sjøen på mange år. Ser ut som det meste blir byttet ut både utvendig og innvendig. Heisa av taket for et par uker siden, og holder nå på med demontering av innredningen. Må lage nye teaklister som holder sammen taket og vinduene. Var for dårlig til å bruke, og så var nesten alle skruene opptært. Lak som en sil her. Hadde vært morsomt å se noen bilder av motoren. Var inne på tanken på å sette samme motor i min i sommer, men fikk heldigvis tak i deler til den som stå i. Tror det er slitesterke motorer. Har lagt ut litt om min båt på forumet her, men er lenge siden jeg har oppdatert. Så må vell få gjort det snart

Redigert av Hans Chr (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...