JMS Startet 26.August.2009 Del på Facebook Startet 26.August.2009 Hei Hilser til alle brukere på forumet. Har lusket rundt i kulissene her i lengre tid så på tide å "vise" seg Kjøpte for et par uker siden en 1975 mod Alfa 24 , med Nissa 3,3 l turbodisel, denne skal shines opp i løpet av vinter/vår så kommer sikkert noen spørsmål etterhvert . Blir helt sikkert en tråd prosjekttråd etterhvert, da jeg har forstått at det er interesant lesing for veldig mange (inkl. meg selv) Kan se at det er MYE kompetanse over et bredt spekter her på forumet. Noe jeg vil benytte meg av selvfølgelig. Legger ved et bilde Hilsen JMS Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Begrenset med kunnskap jeg kan bidra med. Men du skal få mye beundring. Det der er classy boat! Gratulerer så mye! PS: Helt riktig, det er endel nyskjerrigper'er her inne som liker å følge med (snakker da om meg selv)! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
SF Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hei, gratulerer med ny båt og velkommen frem fra kulissene Har du bilder av maskineriet? Har selv hatt båt med Nissan 3,3 (SD33T) og synes det er lit spennende å se andre mariniserte SD33. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
dorge Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 (redigert) Ser bra ut den. Er det drev eller aksling? Hvis det er drev, kunne jeg gjerne fått noen opplysninger om hvilket og hvordan motoren er montert Redigert 26.August.2009 av dorge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hei JMS - og velkommen hit! Har ikke lyst til å være vrien, men du bør endre overskriften noe. Ihvertfall legge til båttypen og årsmodell - ellers er jeg redd for at moderatore kommer til å stenge tråden din. Les: OBS: Tittelen må være utformet iht reglene, ellers blir tråden stengt. Se her for eksempler på titler som ikke ble godtatt.. Du kan redigere innlegget, inkl. tittelen, innen 30 minutter Regler: https://baatplassen.no/i/index.php?act=Help...E=01&HID=51 og eksempler på titler som ikke ble godtatt: https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3187/stengte_emner.gif Lykke til med båten din! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
JMS Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hei Takk for det. Sf: har desverre ikke bilde av maskin men kan fikse det etterhvert. Det sitter hvertfall en oljekjøler på den, ser litt reodorfelgen ut men det funker hvertfall. Dorge: det sitter et vp 270 drev på den, ser du holder til i holmestrand da er det ikke lange veien hvis du vil titte på hvordan det er gjort. Walter: takk for info , nå er det for sent men skal huske det til senere. JMS Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Hei og velkommen Flott båt du har fått deg. Gleder meg til å følge med på dette prosjektet. Dessverre vet jeg svært lite om plastbåter. Men jeg ser jo at det er litt tre i båten også... Hvis denne tråden blir stengt, er det jo bare å åpne en ny. Lykke til Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Grand Banks jr Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Alfa 24 er vel aluminium, er det ikke? Vær forsiktig med stålbolter osv i nærheten av alu... - Og også vis omhu ved valg av bunnstoff :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
JMS Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Takk for det Wasco Stemmer det er aluminium, har lest en del om korrosjon av div metaller så skal velge med omhu når den tid kommer. JMS Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 26.August.2009 Del på Facebook Svart 26.August.2009 Antall hk er det i den Nissan motoren? Sitér dette innlegget Link to post
JMS Svart 26.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2009 Det er 130 hk JMS Sitér dette innlegget Link to post
Hans Chr Svart 7.Desember.2009 Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 (redigert) Grattulerer med ny båt. Jeg Har og en ALFA 24 som jeg har holdt på med snart 1 1/2 år. Den har ikke vært på sjøen på mange år. Ser ut som det meste blir byttet ut både utvendig og innvendig. Heisa av taket for et par uker siden, og holder nå på med demontering av innredningen. Må lage nye teaklister som holder sammen taket og vinduene. Var for dårlig til å bruke, og så var nesten alle skruene opptært. Lak som en sil her. Hadde vært morsomt å se noen bilder av motoren. Var inne på tanken på å sette samme motor i min i sommer, men fikk heldigvis tak i deler til den som stå i. Tror det er slitesterke motorer. Har lagt ut litt om min båt på forumet her, men er lenge siden jeg har oppdatert. Så må vell få gjort det snart Redigert 7.Desember.2009 av Hans Chr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.