kringleira Startet 28.August.2009 Del på Facebook Startet 28.August.2009 Hei Jeg er på utkikk etter en WA båt på 25-30 fot. Liker Nimbus Nova, og lurer på en Nova 26 med en Kad 300 motor. Noen som har erfaring med denne båten, eller anbefaling på andre typer? Bruken blir hovedsak dagsturer, fiske og dykking. Må være diesel og ha skikkelig toalett, og kunne bo en natt eller to ombord. Prisområde 500-700 tusen. Setter stor pris på hvis noen har erfaringer å dele. mvh Kringleira Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 (redigert) Har ikke testet denne selv - men om jeg skulle hatt en nova hadde jeg sett på R modellene i stedet. Skrogene der er betydelig bedre enn de gamle Nimbus skrogene. Trenger nok litt mer motor - men en 250R med KAD 300 går nok som et lyn. Med KAD 32 gjør den ca 30 knop Redigert 28.August.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kringleira Svart 28.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2009 Takk for den. Jeg har sett på R serien, men liker løsningen bedre på 26/29. Jeg synes det blir for lite dekksplass på R modellene og veldig mye hekk. mvh Kringleira Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 Takk for den. Jeg har sett på R serien, men liker løsningen bedre på 26/29. Jeg synes det blir for lite dekksplass på R modellene og veldig mye hekk. mvh Kringleira Dette er jeg da sterkt uening i Kringleira! Jeg har da en 230 R og den deilige hekken med en underleppe (badaplattformen). Minner meg sterkt om madammen på godt og vondt. Forøvrig er båten meget god i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
kringleira Svart 29.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2009 Dette er jeg da sterkt uening i Kringleira! Jeg har da en 230 R og den deilige hekken med en underleppe (badaplattformen). Minner meg sterkt om madammen på godt og vondt.Forøvrig er båten meget god i sjøen. Nå har jeg ikke sett på R serien annet enn på bilder. Det er mulig at du har rett, og at jeg burde gå for en 250 R. Båten må være morsom å kjøre, og da er vel ikke en R serie feil? Sitér dette innlegget Link to post
Yachten Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 (redigert) Mulig du har fått kjøpt deg båt alt, men i fjor sommer sto mitt valg mellom Nimbus 26 Nova og 250R. 26 Nova har kanskje bedre plass i cockpit men 250R er en helt ny generasjon Nova. Jeg endte som du kanskje skjønner ut med en 250R med KAD 32. Denne er utrolig behagelig i sjøen, og har en toppfart på 31 knop med aluprop. Har nå i vinter kjøpt stålpropell og håper på 1-2 knop mer. Til gjengjeld er båten meget lettdrevet og billig i drift. Logget 18 timer med blandet kjøring i sommer og fylte 99 liter diesel!!!! Redigert 11.Januar.2010 av sb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 11.Januar.2010 Del på Facebook Svart 11.Januar.2010 nimbus 26 nova GÅR MEGET FINT SJØEN, HAR HAR HVERT MYE PÅ SJØEN MED 26 NOVA.Meget bra båt kan anbefales. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Snerten Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Kjære Sb....ser du planla i 2010 å skifte ut en alu Duoprop på din Nimbus Nova 26 i håp om å øke topp farten med 1-2 knop. Har du skiftet, og ble resultatet som ventet? Og anbefaler du det videre ? Holder på å kjøpe en Nimbus Nova 26 fra 2000, som har en VP KAD 44 EDC på 260 hk, som skal gi en toppfart iht selger på 37 knop. Motoren er nyoverhalt med ny tutbo, en ny cyl.foring mm, men har gått 1100 timer = 50 t/år. Noen råd til helt ny motorbåt kjøper, men har hatt seilbåter i over 50 år...opp til 37 fot og 8.5 ton. mvh Jan-Erik Sverre, Bergen - som også må skaffe kapell/presenning til aktre del cockpi med tanke på vestlandsværet! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 sb var sist innlogget 13.august ifjor så det kan ta litt tid før du får svar. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.