Jump to content

Tullete båtkjøring i Kragerø indre havnebasseng

morgull

Recommended Posts

Her er også en som gasser på i trange Eidkilen i Kragerø:

Er vel ikke helt fornuftig hastighet hvis det kommer noen imot rundt svingen..

Nå syntes jeg det var mye klaging på litt småuskyldig ungdommelig moro, men dette jeg så i denne videoen her.... uff uff uff.... det likte selv ikke jeg!

(Selv om de må da garantert hatt en mann på land/i andre enden med mobiltelefon?)

Selv om de visste det var klart så må jo dette være veldig farlig. Forstod ikke farten før de snudde kamera og viste hekksjøen.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Ja kan godt tenkes det at noe stod på land i andre enden, får inderlig håpe det. Men den "lille havna" hvor den ibizaen ligger.. kunne jo også ha kasta loss i mellomtiden uten at de hadde sett det.

Hvor smal er denne kanalen der?

Anslått fart... 25 kn.. kanskje mere..

Kanalen er så smal at det føles trangt, meget trangt, å møte en annen båt av tilsvarende størrelse i sakte fart! Som man kan se av bildene så er det montert opp et slags "gjerde" av treverk på sidene og kanalen føltes bredere før dette ble satt opp. Har for mange år siden sett taxibåter på natta gå gjennom der i samme fart som båten på bildene. Hvor fort jeg selv har kjørt gjennom der i gamle dager med with-joller sier historien selvfølgelig ingenting om! :lipseal:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 1 måned senere...

Her var det mye rart av svar gitt.Kjører selv thundercat(p750) som er en veldig stor båtsport klasse her i verden. Desverre er det ikke så mange her i norge som kjører denne klassen å det er da man får slike innlegg som dette hvor hvor de tror dette er kul kjøring og legger disse ut.. Disse gutta her har vell streng tatt aldri kjørt noe særlig løps båter før, som du fort ser i filmen med tanke på balangsen i båten..seff idiotisk kjøring men hadde jeg selv kjørt eller lagt ut denne filmen med overdskift crazy driving, hadde jeg vært mere flau en jeg hadde vært solt. Kjøring her går garantert ikke fortere en 30 max 35 knop og er jo som vinglebalje med dårlig fart.. Dette er etter min mening litt synd for Norsk båtsport samt thundercat klassen som er en utrolig tøff klasse,får et dårlig rykte (som i denne tråden da folk sier at disse båtene ikke er gode i skjø osv,.. som noen her allerede har sagt ble disse båtene bygd for rescue team på surfestrender( har selv kjørt em i englang 2008 i 3 meter brytningbølger så vet hvor mye disse båtene tåler) Det fine med denne klassen er at det i motsetning til andre klasser kjører 3 grener surf(store bølger)rundban(7pungtsrundbane) og langdistangse(over 70nautiske) får å kunne hevde seg er er det utrolig viktig med et bra team som fungerer godt sammen i båten til en hver tid, samt kunne lese bølger rigge båten etter forskjellige forhold og ikke minst være i god fysisk form... Følelsen til vannet samt erfaring og lærdom båtsport i norge og resten av verden gir undom og voksne burde alle en gang få prøvd og lært! mye spekulasjoner i fart og egenskapene til båtene i tråden ser jeg,men det kan jeg si du finner ingen mere stødigere samt fartspotensiale til en 13fots båt på markedet( har selv kjørt 64,6 knop med min løpsriggede p750 aqarius race cat ) man har målt opp til 3,5 g i svingene under race så her har alle noe å prøve til sommeren...

mvh sigurd

gå også gjerne inn på www.thundercatracing.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...