Wasco Startet 3.September.2009 Del på Facebook Startet 3.September.2009 (redigert) Har noen få messing detaljer på båten min. Hadde planer om å pusse disse og lakkere dem, for å beholde glansen. Men så leste jeg på en nettside at det ikke var "riktig" å ha blankpusset messing på gamle båter av typen fiskebåter eller snekker. Det var mer riktig på eldre klassikere av typen "lystbåter". Hva mener dere? Pusser dere messingen, eller synes dere at messing som er irret er mer "riktig" på fek den type båt jeg har. (Den ble i sin tid bygget som fiskebåt) Redigert 3.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Worry II Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Tror ikke at jeg ville gjort det på din, Wasco ! Men om du pusser ned båten og lakker 4-5-6 strøk men Epifanes så bør du nok ta den jobben med messingen også Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 Enig med deg i det... Men så synes jeg ikke en slik båt skal lakkes med Epifanes... Det blir likksom ikke "riktig" Disse båtene liker seg best sammen med Owatrol, Clipper eller aller helst Linolje og terpentin.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Worry II Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Men du kan gjøre mye morro inne i båten da, Wasco ! Jeg holdt på i vinteren som var, med alt som kunne demonteres. Pusset ned og lakket med Epifanes 6 strøk. Så har jeg tatt det som stod igjen i båten nå i sommer (har igjen et par strøk,da) men det er pokker så morro å se resultatet, samt at det er morro å holde på med om vinteren Og da... må messingen inne også poleres !! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2009 (redigert) Legg ut noen bilder da så vi får se.... Ja jeg skal lakke og styre innvendig i vinter, og det skal bli så blankt at en skal kunne speile seg... Men det er ikke noe innvendig messing på båten min.. ikke enda, men hvem vet hva som kan skje.. Redigert 3.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Worry II Svart 3.September.2009 Del på Facebook Svart 3.September.2009 Jeg har båten i Moss og bor i Oslo. Har kun disse bildene for hånd fra i vinter. Kommer tilbake med hvordan det ser ut i båten ferdige dører: Så hadde jeg slike mørke rød-brune bord og benkeplater som jeg malte hvite med Sigural: Skal ta noen bilder i helgen og legge ut på mandag ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.