Jump to content

Skal messing pusses, eller er det finest uten puss?


Wasco

Recommended Posts

Har noen få messing detaljer på båten min.

Hadde planer om å pusse disse og lakkere dem, for å beholde glansen.

 

Men så leste jeg på en nettside at det ikke var "riktig" å ha blankpusset messing på gamle båter av typen fiskebåter eller snekker.

Det var mer riktig på eldre klassikere av typen "lystbåter".

 

Hva mener dere?

Pusser dere messingen, eller synes dere at messing som er irret er mer "riktig" på fek den type båt jeg har. (Den ble i sin tid bygget som fiskebåt)

 

messing.jpg

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men du kan gjøre mye morro inne i båten da, Wasco ! Jeg holdt på i vinteren som var, med alt som kunne demonteres. Pusset ned og lakket med Epifanes 6 strøk. Så har jeg tatt det som stod igjen i båten nå i sommer (har igjen et par strøk,da) men det er pokker så morro å se resultatet, samt at det er morro å holde på med om vinteren :yesnod: Og da... må messingen inne også poleres !!

Link to post
Share on other sites

Legg ut noen bilder da så vi får se.... :yesnod:

 

Ja jeg skal lakke og styre innvendig i vinter, og det skal bli så blankt at en skal kunne speile seg... :lol:

Men det er ikke noe innvendig messing på båten min.. ikke enda, men hvem vet hva som kan skje..

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har båten i Moss og bor i Oslo. Har kun disse bildene for hånd fra i vinter. Kommer tilbake med hvordan det ser ut i båten

 

doer_1.jpg

 

ferdige dører:

 

baatbord_2009_002.jpg

 

Så hadde jeg slike mørke rød-brune bord og benkeplater som jeg malte hvite med Sigural:

 

pantry_plater_001.jpg

baatbord_2009_001.jpg

 

Skal ta noen bilder i helgen og legge ut på mandag !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...