Timmeeh Svart 27.Mars.2022 Del på Facebook Svart 27.Mars.2022 Takk for det. Rissa er notert. tenker jeg drar inn til stokksund og toppe tanken imorgen, var så mye regn og vind (mot kaia) på coopen stokksund i morres så gadd ikke. Blir bedre der på nordvesten ryktes det. Håper å nå Grilstad imorgen kveld. Har fått landstrøm og doblet noen tamper her. Samt tettet noen lekkasjer (båten har stått på land lenge så dukker stadig opp noe), så har ingen fare foreløpig. kanskje vi ses på fjorden etterhvert! Etter båten er tett for sjøsprøyt er det rigging for fiske som står for tur. dyr diesel om dagen. Her i rørvik. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2022 I dette været burde du lagt deg i Kuringvågen. Bedre beskyttet havn er vanskelig å finne. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29 Svart 27.Mars.2022 Del på Facebook Svart 27.Mars.2022 Den er grei. Som sagt, hvis det blir for ille så kan båten parkeres i Rissa, Sjursvika og Hasselvika har gode havner. Så bare ring hvis du trenger skyss til Rørvik eller Vanvikan. Tlf 97694267. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 27.Mars.2022 Del på Facebook Svart 27.Mars.2022 Kuringvågen ja, det hadde nok vært førstevalget. De var dårlig markedsført på google. Er ikke så bereist med småbåt, ferdes oftest med dypgang over 5m så begrenses veldig hva havner man kan stoppe i. Skorter på planleggingen her napper litt her men har betalt havneavgift, så blir nok liggende. Men det er notert til neste gang! takk for det martine. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 27.Mars.2022 Del på Facebook Svart 27.Mars.2022 (redigert) Mellom Rissa og Lensvik akkurat nå. Huttetu. Redigert 27.Mars.2022 av Martine29 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 27.Mars.2022 Del på Facebook Svart 27.Mars.2022 Det er såpass ja. Får tro det blir bedre imorgen kveld. God sjøbåt dette, men alt har sin begrensning Har hengt på noen lengre tamper fremme, nytt biltema tau lager forferdelig mye lyd danline neste gang!! Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 For en natt det har vært. Ikke optimal havn på stokkøy, men ble godt tatt imot. gikk i 13 tiden, dreiet på nordvest. Men det var såpass mye sjø (og vind), sørom linesøya at hvis det har skjedd noe med båten er marginene små. Gikk derfor inn til Lysøysund. Imorgen blir det sol og gloria, tar det som en ferietur. Får ryddet og syslet om bord om ikke annet. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 Like greit ja, når Hurtigruta gjemmer seg borti Ila som de gjorde i dag er det som regel humpete lengre ut. Blåste godt i Trondheim både i går, natt og et stykke utover formiddagen. Kuringvågen er plassen om du er i Stokkøya-området, lå der i fjorsommer og ventet på forhold over Folda, dårlig vær er nesten kjedelig inni vågen der. God mat har de også :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Timmeeh Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 Ja det var mye vær… lite hjelp å få også når man er mer eller mindre alene utpå også. merkelig at jeg ikke kom over kuringvågen når jeg søkte, hadde jo vært perfekt. Blir nok mer kjent i småbåtparadis de kommende år tenker jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Kunne sikkert gått igår ettermiddag, spaknet greit. Men unnet meg en rolig natts søvn istedet, og våknet til blankt hav. ferien over for denne gang, båten er fortøyd på Grilstad og hverdagen igang Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Bra jobba og da er det bare å sjå fram til sommer og sol og ikke altfor store prosjekt på skuta. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Ja vi har ei fin tid i møte. Blir nok vanskelig å begrense seg, nok av planer Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 13 hours ago, Timmeeh said: Ja vi har ei fin tid i møte. Blir nok vanskelig å begrense seg, nok av planer Hvor er du på tur? Er du fisker? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Timmeeh Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 -morten- skrev for 9 timer siden: Hvor er du på tur? Er du fisker? I wish… jobber på båt men dessverre ikke fiskebåt, så hjemme er det kun hobby umulig å komme i manntallet med 100% jobb har kjørt fra Brønnøysund til Trondheim. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.April.2022 Del på Facebook Svart 4.April.2022 Fin båt timmeeh👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Timmeeh Svart 6.April.2022 Del på Facebook Svart 6.April.2022 Takk for det! Der ligger den bra greit du ikke var på nært hold, den trenger noen kg autosol for å si det sånn Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 9.April.2022 Del på Facebook Svart 9.April.2022 Herlig med båtliv i Trøndelag. 20 kr litern for diesel. Heldigvis snøvær så penger spart. Morro med sørvis på en 30 år gammel Yanmar 4lh dte. God påske t trønderbataljonen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2022 Planen min var å starte sesongen i dag. Men med det været som er meldt i helga ser jeg det an noen dager. Er uansett fullt sysselsatt her hjemme med å måke snø. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 9.April.2022 Del på Facebook Svart 9.April.2022 Melding fra Strömstad: Disig sol, NW 10 m/s, +6 grader. Blåveis, krokus og blader på kaprifolen. Snøen fra i forrigårs har smeltet. I hht. Garmin er temperaturen i sjøen 34,39 grader, en smule optimistisk. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 9.April.2022 Del på Facebook Svart 9.April.2022 Trur egentlig at Hulda er skaptrønder og moro du finner glede i denne tråden. Har en 14 foter som også skal bunnsmøres jfr bilde. Ja ja, d e vel dæm som har d verre. Go påske til Strømstad, Hulda og heile mannskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.April.2022 Del på Facebook Svart 9.April.2022 Jeg skulle slett ikke hatt noe imot å seile nordpå med Hulda. Skaptrønder på min hals! På den andre siden, jeg har fått nok av snø og likfingre. Men nå har alt gått til helvete, så jeg må ut og mekke båt. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 (redigert) Tenkte å ta presenningen av båten nå, men med det været som er meldt fremover, blir det en senere sessongstart i år ja 😢 Redigert 10.April.2022 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
glalaks Svart 11.April.2022 Del på Facebook Svart 11.April.2022 Timmeeh skrev On 6.4.2022 at 11.35: Takk for det! Der ligger den bra greit du ikke var på nært hold, den trenger noen kg autosol for å si det sånn Får nok studert den litt når det blir vår. Er båtløs for tiden så går en del å titter på bryggene der👍😉 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Timmeeh Svart 11.April.2022 Del på Facebook Svart 11.April.2022 glalaks skrev 7 minutter siden: Får nok studert den litt når det blir vår. Er båtløs for tiden så går en del å titter på bryggene der👍😉 Verste tiden det, da man er uten båt.. når blir det handel da? Og hva er du på utkikk etter? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.April.2022 Del på Facebook Svart 12.April.2022 Timmeeh skrev for 14 timer siden: Verste tiden det, da man er uten båt.. når blir det handel da? Og hva er du på utkikk etter? Blir nok ikke før tidligst neste sommer. Vet ikke helt. Må komme i gang skikkelig etter 2 år med corona-inntekt💸😅 ser etter snekke/familiebåt av noe slag. Evt en skibsplast 685 om budsjettet økes litt👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.