ydalir Svart 15.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2023 Hei, Jeg har seilbåt liggende i Levanger. Den skal ligge på vann igjennom vinteren. Til våren, før påske, tenker jeg å ta den på land en ukes tid for vedlikehold. Er det noen som kan anbefale en slipp (trondheimsområdet)hvor jeg kan bestille tid og få hjelp til opp og ut og eventuelt annet arbeid? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 15.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2023 Hei du. Anbefaler Stadsbygd Båtsenter, Indre Fosen🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 15.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2023 On 10/14/2023 at 11:02 AM, Jannmar said: Det er bare trist når disse butikkene forsvinner. De har som oftest også større kunnskap innen den type produkter de forhandler. Industri & Marinediesel var en slik butikk. Et stort tap at den forsvant. Fantastisk hjelpsomme folk som jobbet der også. Helt enig, dette er trist for båtfolket i Trondheim og omegn. Har handlet mye der, og de har alltid vært hjelpsomme. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2023 1 hour ago, ydalir said: Hei, Jeg har seilbåt liggende i Levanger. Den skal ligge på vann igjennom vinteren. Til våren, før påske, tenker jeg å ta den på land en ukes tid for vedlikehold. Er det noen som kan anbefale en slipp (trondheimsområdet)hvor jeg kan bestille tid og få hjelp til opp og ut og eventuelt annet arbeid? Selfa ved Dora. Proff gjeng og solid kran, er mange seilbåter innom der Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ydalir Svart 15.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2023 Martine29f skrev for 6 timer siden: Hei du. Anbefaler Stadsbygd Båtsenter, Indre Fosen🙂 -morten- skrev for 4 timer siden: Selfa ved Dora. Proff gjeng og solid kran, er mange seilbåter innom der Tusen takk, disse ser ut som to gode muligheter 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 12.November.2023 Link til dette innlegget Svart 12.November.2023 Omsider ble det en helg med pent vær og samtidig ingen andre planer. Rasket med meg litt mat og drikke, og la i vei mot Åsenfjorden.. Stakkars båteiere... God seilvind fra NØ, men drita kald var den så det ble mest "inneseiling". Godt trykk i kald vind, lå ganske greit mellom 6,5 og 7,5 knop utover fjorden og det er godt og vel det skuta kan gå. Hadde egentlig planlagt å ligge ved brygga innenfor Steinvikholmen, men vinden sto rett på så der var ikke liggende. Seilte over fjorden til Frosta-sida og slang ut ankeret inni Hyndøyvågen. Det var litt urolig men roet seg utover kvelden. Kinavarmeren sto på full guffe fra jeg forlot brygga hjemme, så her ble det bare kos. Dette var samtidig første overnattingsturen uten bruk av landstrøm etter at jeg bytta batteribank, så jeg var litt spent på hvordan mine nye 300Ah Lithium ville funke. Status etter et døgn for anker med lys, kjøleskap, endel instrumenter og dieselvarmer utenom når jeg sov - da var det fremdeles 55% SOC når jeg var klar til avreise utpå morgenen. Nordøsten blåste like kaldt og godt på hjemturen, så ble ikke mye Yanmar'en trengte å bidra med. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Timmeeh Svart 12.November.2023 Link til dette innlegget Svart 12.November.2023 Godt det er flere vinterbrukere her. Ser flere pakker inn båten, og synes synd i dem når jeg drar utpå i det nydelige været vi har hatt de siste ukene det finnes jo tross alt termodress og vindtette hodeplagg Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 12.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2023 Flotte bilder @Arne Henriksen Båthøsten har vært så som så for min del, siste båttur var i starten av september. Har vært mye annet som har skjedd, og de to helgene som jeg hadde mulighet blåste bokstavelig bort i kraftig landvind. Men håper fremdeles på å få til enda en helg før båten konserveres for vinteren. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 18.November.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2023 Flott vær på trøndelagskysten i dag, i alle fall her jeg er. Temperatur så vidt på plussiden, litt sur vind fra SE men klart og solskinn før sola gikk ned. Ligger på Kongensvoll på årets siste tur. Ikke særlig trengsel i på gjestebrygga her. Vannet er avstengt, men det er strøm tilgjengelig. I morgen blir det tidlig avgang til hjemmehavn for vinterkonservering av motor, frostsikring av toalettsystem og ferskvannsystem. Så får båten en pause frem til påsketider. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29f Svart 18.November.2023 Link til dette innlegget Svart 18.November.2023 Sikkert litt vemodig men du har jo hatt en skikkelig flott båtsesong. Kos dæ siste kvelden og mye selskap i Båtplassen. Snart snur sola igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 18.November.2023 Link til dette innlegget Svart 18.November.2023 Helt enorm november vi har hatt. Ca 4kg kreps på mine 20 teiner idag, nydelige dager. Klok av skade så ligger telefonen igjen inne i båten da rekka er akkurat i lommehøyde og telefonen er i fare for å knekkes når teinene løftes ombord. Ingen bilder med andre ord, men sol og blå himmel er det! Nesten hver dag! Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 19.November.2023 Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 Hadde nå nylig en tur innover fjorden til Verdal, Levanger og Ytterøya. Overnattet på Ytterøy småbåthavn. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 22.November.2023 Link til dette innlegget Svart 22.November.2023 Flotte bilder! Ytterøya, er det vann nok inni havna der for seilbåter? Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Kweelhouse Svart 23.November.2023 Link til dette innlegget Svart 23.November.2023 17 hours ago, Arne Henriksen said: Flotte bilder! Ytterøya, er det vann nok inni havna der for seilbåter? Kommer an på hvor dypt du stikker, hadde ca 2 meter under kjølen da jeg passerte moloen på nesten fjæra sjø Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 23.November.2023 Link til dette innlegget Svart 23.November.2023 10 hours ago, Kweelhouse said: Kommer an på hvor dypt du stikker, hadde ca 2 meter under kjølen da jeg passerte moloen på nesten fjæra sjø Stikker bare 1,60 så da er det muligheter, neste gang jeg gidder den eviglange kjedelige turen inn fjorden 🙂 Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
-morten- Svart 30.November.2023 Link til dette innlegget Svart 30.November.2023 On 11/23/2023 at 10:11 PM, Arne Henriksen said: Stikker bare 1,60 så da er det muligheter, neste gang jeg gidder den eviglange kjedelige turen inn fjorden 🙂 Mange fine plasser innerst inni fjordene våre, men for min del blir det veldig langt å gå fra Trondheimsleia der jeg har båten. Da jeg var i Marinen Klagde NK ombord på at Trondheimsfjorden ikke var noen utfordring, navigasjonsmessig! hehe men noen skjuldte skatter er det jo. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Arne Henriksen Svart 30.November.2023 Link til dette innlegget Svart 30.November.2023 Ja, Levanger, Straumen, Kjerknesvågen er fine steder å besøke, men når man surrer rundt utmed Tautra og vurderer å dra inn fjorden er det gudsjammerlig langt og kjedelig innover der, i 6 knop. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Brigg Svart 1.Desember.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2023 Litt statistikk for 2023-sesongen: Samlet distanse 673 nm. Herav 496 nm på ferieturen til Helgelandskysten. Motortimer: 55,9 Overnattinger: 37 mellom 5. april og 19. november. Fylt diesel: 1.739 liter til snitt pris kr 16,37 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Martine29f Svart 24.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2024 Helt ufattelig. Etter en h.... vinter så langt er det idag plussgrader og vindstille. Og en tur utpå med fiskestanga. Nå går det bare en vei🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2024 Og så har dere flytende vann der oppe? Slett ikke dårlig! Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 24.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2024 Trøndelag vettu. Og fesk i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 24.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2024 Så kjekt ut. Tenkte meg på tur lørdag til søndag som var, men da jeg kom i båten med mat, øl og var klar til tur hadde det søren meg frosset tykk is ganske langt utover over natta, så etter å ha måket frossen snø og fundert litt endte det med at jeg ble i båsen. Fyrte dieselvarmer og koste meg, utpå søndagen var isen vekk så nå er det bare å finne et nytt tidspunkt. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Hulda Svart 24.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2024 Sånn torsk er bare en våt drøm her nede. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 16.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2024 Kom meg løs forrige torsdag etter jobb. Rett til Leksvika for burger og øl hos Harrys Spiseri - deretter båtkontor fredag, så rett over fjorden til Frosta og gjestebrygga på Småland. Så hjem på lørdag. Nydelig vær, sol og ingen nedbør, men 8-10 minus så dekksalongen og dieselvarmer er tingen. Ble mye motor, storseilet var fastfrosset på flere vis, og den vinden som var kom enten i for små doser eller rett i mot... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Brigg Svart 17.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2024 Flotte bilder @Arne Henriksen Jeg må innrømme at jeg er ørlite missunnelig. Men nå nærmer våren seg og dermed ny båtsesong også for meg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.