Pjolter Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 He he Brigg. Hørtes kjent ut ja.. Mange bursdager, og ikke minst håndball og fotballkamper !!! Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
glalaks Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Jeg har heldigvis siste håndballkamp neste helg så da passer det fint å få ut båten snart.. Vurderer å betale innskudd å få fast plass til båten nå da det koster omtrent det samme som sommerleie.. Noen tips om greie butikker med greie priser i Trondheim som selger ngk plugger? Gjerne et sånt bensinfilter også. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
UVÆR-II Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Hei Har sendt spørsmål til Ringholmen om de har vann og strøm på brygga, og om de har åpent for servering. Skal poste her når jeg vet mere. Hilsen Nils Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Glalaks: Industri og marinediesel har kanskje et slikt filter. De har gjerne plugger også. Etter hva jeg kan erindre har Torshov nkg plugger, men om de har noe som passer i båt vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
chrisrik Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 ngk plugger får man veldig rimelig på boats.net og ebay :-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
glalaks Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 ja vet det igrunn, men tenkte det er lettere å kjøpe i norge over disk.. men skal inn å sjekke boats.net nå.. de har kanskje sånn filter også.. har aldri byttet sånn filter før, men det er vell en smal sak. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 hva står den e'en for i pluggnavnet? finner bare ngk bkr 6.. uten e.. står den skal passe df 140 da.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 29.Mars.2014 Del på Facebook Svart 29.Mars.2014 nå er jeg ikke ekspert, men skal jeg gjette - står den E'en for europa :) Forøvrig veldig enkelt å bytte forfilter, bare å skru hehe. Kan være en ide å ha litt bensin liggende og fylle fileret før du putter det på plass - har jeg lest (jeg har ikke gjort det). Så er det bare å begynne å pumpe opp bensinen fra tanken. Ta av slanen etter belgen og begynn: "trykk, dekk til, slipp. trykk, dekk til, slipp"... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
monte carlo Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Blir fjellet i påska på oss, men etter påske er det sesong. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
windyén Svart 30.Mars.2014 Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Sjøsatte båten lørdag i fantastisk vårvær, fikk til en liten tur rundt Hellandsjøområdet før båten ble satt på sin faste plass, det gjenstår endel vasking innvendig fortsatt, men det blir det vel god tid til i påsken. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2014 Fikk en tur ombord i dag og fikk vasket og gjort klart til bruk. Men jeg plages med dieselvarmeren (Eber D4). Har blitt stadig vanskeligere å få start på utover vinteren. Har prøvd det meste, så i dag demonterte jeg varmeren og tok med hjem. Får ringe rundt i morgen for å se om jeg finner noen som har diagnoseutstyr slik at feilen kan avdekkes. Vannet var forresten satt på i hjemmehavnen, så da slipper vi å dra rundt og lete etter ferskvann slik vi gjorde ved sesongstart i fjor. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-morten- Svart 31.Mars.2014 Del på Facebook Svart 31.Mars.2014 Var på hytta i helga og pussa og polerte båt i et nydelig vårvær! det blir bunnsmøring neste og sjøsetting i en av de nermeste ukene nå snart. Håper på en fin og lang sessong i år! Lite lystbåter å se ennå! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
INGE.R Svart 1.April.2014 Del på Facebook Svart 1.April.2014 Vi planlegger å ta turen til Råkvåg i Påska , det blir jo spennende å se om hvor mange som kommer dit. Tenkte egentlig å ta opp båten , men den har jo vært på sjøen sammenhengende i 5 år nå ,så den klarer nok en måned til. God påske til alle !!! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.April.2014 Del på Facebook Svart 2.April.2014 Vi planlegger å ta turen til Råkvåg i Påska , det blir jo spennende å se om hvor mange som kommer dit. Tenkte egentlig å ta opp båten , men den har jo vært på sjøen sammenhengende i 5 år nå ,så den klarer nok en måned til. God påske til alle !!! Veldig stilig klassiker du har Inge.R har sett den i kanalen mange ganger og syns den er en flott skute med sjel! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Quaoar Svart 4.April.2014 Del på Facebook Svart 4.April.2014 Båtlivet i kanalen har i alle fall tatt seg merkbart opp. 20-ish båter som har passert kontorvinduet mitt hittil i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2014 Da har Eber-en vært innom Autoex på Leangen for service. Resultatet ble bytte av vifteenhet og brennkammer. Raskt ekspedert og god service, men båtlappene flyr fort. Kostnadene, først og fremst delekostnader, ble rundt 60 % av ny varmer. Da blir det montering av varmer og båttur i helga. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
monte carlo Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Hvor gikk turen denne helga Brigg? Venter fremdeles på at vannet skal settes på i havnene i trondheim. Må nesten få vasket av ca 1 cm bystøv før vi kaster loss. selv om det fristet veldig i finværet igår. Post gjerne noen stemningsbilder fra vår båtlivet.. Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Brigg Svart 5.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2014 Ligger på Kongensvoll. Her er en del aktivitet med vårpuss og utsett av båter. Lettskyet og 9-10 grader. Flott vårvær. Har fått montert nyoverhalt dieselvarmer og den virker perfekt. Har desverre ikke mulighet for å poste bilder akkurat nå. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 5.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2014 Monte Carlo, det er en frostsikker kran på Tavern, rett ved nedgangen til brygga hvor brannsprøyta ligger. Jeg har ikke brukt denne de siste årene, men tidligere var det vann tilgjengelig hele året. Det er ikke slange der, så den må du ha med selv. Tidligere var det en gardenakobling på kranen, kanskje er den der enda. Kanskje en mulighet for å få spylt av båten og fylt opp vanntanken her. Ute på kysten er vannet satt på i mange av havnene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
monte carlo Svart 5.April.2014 Del på Facebook Svart 5.April.2014 Takk for tips Brigg, men vannet blir vel satt på til uka så da får vasket og ordnet. Er uansett ikke helt ship shape ellers heller. Noen utbedringer og service igjen enda på div utstyr. Blir ikke noe båtliv før påske uansett. ship o hoi Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Båttransport D5L Svart 6.April.2014 Del på Facebook Svart 6.April.2014 Er vann hele året i Ravnkloa , med 3/4" slange . Går dit hver uke i vinterhalvåret for å fylle opp vanntankene ombord . Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 6.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2014 Nor Star 31 ute på egenhånd i Brekstad havn. Dramatikk i Brekstad havn på lørdag. Føreren hadde falt over bord, men berget seg i land med kuttskader. Ut fra videoen ble det betydelige skader på båten. Noen som vet om det ble skader på andre båter i havna? Hørte Florø Radio varslet annen trafikk om situasjonen på K16 mens det pågikk. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 10.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2014 Da nærmer det seg påskeferie. Værvarslene viser gråvær med regn og en del vind frem til midten av påskeuka. Men ut fra temperaturvarslene kan det se ut som om vi slipper unna snømåking i år, i motsetning til de to foregående påskene. Vi vil holde oss i nærområdet og kanskje en runde nedover Nordmøre mot Kristiansund. Såfremt vindforholdene tillater det da. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
glalaks Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Jeg prøvde å hente fram at en påske på sjøen og hitra kunne vært arti å prøvd, men ser ut som flertallet sier oppdal i år også! Blir vårpuss etter påske en gang da:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pjolter Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Vårpuss skjer i påsken hos oss :-) i år skal alle matrosene også være med :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.