Jump to content

Båtliv i Trøndelag

Brigg

Recommended Posts

Jeg har heldigvis siste håndballkamp neste helg så da passer det fint å få ut båten snart.. Vurderer å betale innskudd å få fast plass til båten nå da det koster omtrent det samme som sommerleie..

Noen tips om greie butikker med greie priser i Trondheim som selger ngk plugger?

Gjerne et sånt bensinfilter også.

bilde

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Glalaks: Industri og marinediesel har kanskje et slikt filter. De har gjerne plugger også. Etter hva jeg kan erindre har Torshov nkg plugger, men om de har noe som passer i båt vet jeg ikke.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

ja vet det igrunn, men tenkte det er lettere å kjøpe i norge over disk.. men skal inn å sjekke boats.net nå.. de har kanskje sånn filter også.. har aldri byttet sånn filter før, men det er vell en smal sak.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

nå er jeg ikke ekspert, men skal jeg gjette - står den E'en for europa :) Forøvrig veldig enkelt å bytte forfilter, bare å skru hehe. Kan være en ide å ha litt bensin liggende og fylle fileret før du putter det på plass - har jeg lest (jeg har ikke gjort det). Så er det bare å begynne å pumpe opp bensinen fra tanken. Ta av slanen etter belgen og begynn: "trykk, dekk til, slipp. trykk, dekk til, slipp"...

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Fikk en tur ombord i dag og fikk vasket og gjort klart til bruk. Men jeg plages med dieselvarmeren (Eber D4). Har blitt stadig vanskeligere å få start på utover vinteren. Har prøvd det meste, så i dag demonterte jeg varmeren og tok med hjem. Får ringe rundt i morgen for å se om jeg finner noen som har diagnoseutstyr slik at feilen kan avdekkes.

Vannet var forresten satt på i hjemmehavnen, så da slipper vi å dra rundt og lete etter ferskvann slik vi gjorde ved sesongstart i fjor.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Var på hytta i helga og pussa og polerte båt i et nydelig vårvær! det blir bunnsmøring neste og sjøsetting i en av de nermeste ukene nå snart. Håper på en fin og lang sessong i år! Lite lystbåter å se ennå!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Vi planlegger å ta turen til Råkvåg i Påska , det blir jo spennende å se om hvor mange som kommer dit. Tenkte egentlig å ta opp båten , men den har jo vært på sjøen sammenhengende i 5 år nå ,så den klarer nok en måned til.

God påske til alle !!! :thumbsup::diving:

Veldig stilig klassiker du har Inge.R har sett den i kanalen mange ganger og syns den er en flott skute med sjel!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Da har Eber-en vært innom Autoex på Leangen for service. Resultatet ble bytte av vifteenhet og brennkammer. Raskt ekspedert og god service, men båtlappene flyr fort. Kostnadene, først og fremst delekostnader, ble rundt 60 % av ny varmer.

Da blir det montering av varmer og båttur i helga.

Hvor gikk turen denne helga Brigg? Venter fremdeles på at vannet skal settes på i havnene i trondheim. Må nesten få vasket av ca 1 cm bystøv før vi kaster loss. selv om det fristet veldig i finværet igår. Post gjerne noen stemningsbilder fra vår båtlivet..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Ligger på Kongensvoll. Her er en del aktivitet med vårpuss og utsett av båter. Lettskyet og 9-10 grader. Flott vårvær.

Har fått montert nyoverhalt dieselvarmer og den virker perfekt.

Har desverre ikke mulighet for å poste bilder akkurat nå.

Monte Carlo, det er en frostsikker kran på Tavern, rett ved nedgangen til brygga hvor brannsprøyta ligger. Jeg har ikke brukt denne de siste årene, men tidligere var det vann tilgjengelig hele året.

Det er ikke slange der, så den må du ha med selv. Tidligere var det en gardenakobling på kranen, kanskje er den der enda.

Kanskje en mulighet for å få spylt av båten og fylt opp vanntanken her. Ute på kysten er vannet satt på i mange av havnene.

Takk for tips Brigg, men vannet blir vel satt på til uka så da får vasket og ordnet. Er uansett ikke helt ship shape ellers heller. Noen utbedringer og service igjen enda på div utstyr. Blir ikke noe båtliv før påske uansett. ship o hoi

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Nor Star 31 ute på egenhånd i Brekstad havn.

Dramatikk i Brekstad havn på lørdag. Føreren hadde falt over bord, men berget seg i land med kuttskader. Ut fra videoen ble det betydelige skader på båten. Noen som vet om det ble skader på andre båter i havna?

Hørte Florø Radio varslet annen trafikk om situasjonen på K16 mens det pågikk.

Da nærmer det seg påskeferie. Værvarslene viser gråvær med regn og en del vind frem til midten av påskeuka. Men ut fra temperaturvarslene kan det se ut som om vi slipper unna snømåking i år, i motsetning til de to foregående påskene.

Vi vil holde oss i nærområdet og kanskje en runde nedover Nordmøre mot Kristiansund. Såfremt vindforholdene tillater det da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...