Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

Flott båt quaoar! Kanskje han tar innbytte? Hehe

 

Hitra har jeg lyst på også! Men litt langt ennå med helt ny båt! Blir en tur til skansen i morra;) Hehe

 

Hytta vår er 1 min fra hopsjøbrygga:)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Quaoar, var det du som lå i ravnkloa i dag?

 

Var en tur i båten etter toget i dag! Var 27 grader da vi kom inn.. Nå er vi hjemme og inni hjørnet på verandaen sto det 29 grader:)

 

Fantastisk 17 mai her i Trøndelag!

bilde

 

Skyggen her på terrassen;) bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Testa ankeret ved munkholmen i dag. Det holdt i vinden i dag;) solbrent i panna også..

 

Synes IKKE synd på deg....he he

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Monte carlo. Det svir litt i kveld da.. Må innrømme at jeg synes virkelig synd på deg da!, selv om du slipper å bli solbrent :giggle:

 

Misstenker at jeg observerte quaoar i dag også :giggle: I fin planefart ut forbi munkholmen i 3-4 tiden i dag kanskje? hehe

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jepp! Det var meg. Kjørte noen venner ut til Kongensvollen. De skulle hente et båt.

Etter å ha satt de av, dro jeg og samboer videre til Knarren. Ble der til i dag morges. Så ble den tur bort til Lyngværet og litt sight seeing rundt i området der. Deretter frokost på Hopsjø-bryggen, joggetur bort til Bårbukta for å se på hytten vi hadde der før og for å slå av en prat med slektninger :smiley:

Etterpå hadde vi kjapt rådsmøte om hva vi skulle gjøre. Var litt sur nord-øst på kysten, så bestemte oss for Åsenfjorden i stedet. Vi var fremme i Åsenfjorden ca. kl13 i dag.

 

For en helt vilt bra sommerdag det har vært. Tror jeg aldri har opplevd tilsvarende intens varme i fjorden. Fikk samme følelse i Åsenfjorden i dag, som når man f.eks. går av fly på flyplassen i Hurghada i Egypt. Det brenner!

 

Stikkord for dagen: solbrent :sweat:

 

Hopsjø-bryggen i formiddag:

bilde

 

 

Åsenfjorden. Vi bare slo av motorene og drev med strømmen. Knapt noen hundre meter på de timene vi lå der.

bilde

 

 

På vei hjem. Stilte bare inn kurs på autopilot og cruiset avgårde i 5 knop, med oss på fremdekket.

Klær for å skjule oss for solen, ikke for å holde varmen (slik det som oftest er i trøndelagen):

bilde

Link to post
Share on other sites

Det er dette som er båtliv.. :thumbsup: Nå ser det ut som mek gutta hiver seg på båten min og...det er lov å håpe at den er på sjøen igjen ila et par uker... Får håpe vi får flere slike dager denne sesongen. Var nedom båtplassen og så etter en hengelås igår, så ut som du var i båten men intet liv(mulig du sov)...Ha en flott dag på sjøen idag og.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Veldig sen sjøsetting i år på oss fordi vi har vært optatt med forskjellige ting. var veldig liten flo men fikk båten ut av naustet og dyttet hengeren så langt vi fikk til så vi fikk lit vann under kjølen. I dag fikk jeg testa ut det nye tankanlegget med døgnåpen kortautomat på Hellandsjøen. Meget oppegående greier..nytt sanitæranlegg der for dem som vil gjeste havna.. Det var en fantastisk temperatur og ikke kaldt selv om det var ganske kraftig bris fra NØ. Den er vanligvis bitende kald her ute. På Magerøya så det ikke ut som om det var åpent. Kun et par båter lå der. Kjørte kun forbi der i går og i dag. Ellers uvanlig varmt til å være Mai i området rundt Trondheimsleia. Strålende fint vær.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Ser ut som det legges lit mer tilrette for båtbrukerne langs kysten vår . Det blir jo stadig flere og større båter som leveres med moderne påhengere. Da er det jo en stor fordel med tanking fra kai, isteden for å bære i kanner. Det er veldig kjekt med kortautomater sånn at man slipper å være avhengi av åpningstider. Flott med sikkelig tankanlegg for dem med diesel også.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

For oss som er satt ut av spill midlertidig , hadde bilder av pinsehelgens båtliv kanskje hvert en fattig trøst/ grunnlag for ytterligere frustrasjon.. :lol: Kommer grusomt sterkt tilbake om kort tid....Håper jeg :ghost:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Vi var på en 5dagers tur vi men lengste vi kom var munkholmen! Hehe

 

Kan legge ut bilde derfra om du vil;)

Noe nytt om motoren da?

 

bilde

Matrosen ser på hekkbølger;) bilde

 

bilde

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Positivt! Den bruker jo ingenting! Har bare vært småkjøring på lav fart så langt da, men har ikke gått mange liter på 5 dager ute.. 40 liter totalt kanskje...

 

Planer lett med 6 voksne ombord også..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi var på en 5dagers tur vi men lengste vi kom var munkholmen! Hehe

 

Kan legge ut bilde derfra om du vil;)

Noe nytt om motoren da?

 

bilde

Matrosen ser på hekkbølger;) bilde

 

bilde

bilde

Lite nytt å melde om motor..De skulle vistnok ta opp båten idag og starte. Var der ikveld..båten lå like fint på sjøen og fungerte som brygge for andre som skulle kranes.. :thumbsdown: 5 dagerstur til munkholmen :ghost: ...Svømte du med båten på slep? :lol: Ikke rart den bruker lite bensin :lol:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Haha.. det ble litt feilskrevet ser jeg.. :diving: Vi var ute 5 dager på rad, men var hjemme hver natt ja;)

 

Lengste turen var kanalen til skansen, rundt munkholmen og bort til ladehammern;) hehe.. :blush: Langtur med sånn stor båt må man ha ja :giggle:

 

Vi måtte teste litt med lillejenta, for å se om hun trives ombord.. Men ser ikke ut som det er noe problem igrunn.. :yesnod:

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Haha.. det ble litt feilskrevet ser jeg.. :diving: Vi var ute 5 dager på rad, men var hjemme hver natt ja;)

 

Lengste turen var kanalen til skansen, rundt munkholmen og bort til ladehammern;) hehe.. :blush: Langtur med sånn stor båt må man ha ja :giggle:

 

Vi måtte teste litt med lillejenta, for å se om hun trives ombord.. Men ser ikke ut som det er noe problem igrunn.. :yesnod:

Små barn som blir med ibåt fra de er små blir sjøulker, 7 åringen min og 3 åringen er er kjempekomfortabel i båt. Bare husk vest på de små også...liten sjanse for at hun krabber ut av båten, men du kan bli påkjørt, eller kjøre på noe i vannet etc. Vi har en regel om at all ferdsel på dekk samt brygger krever vest og det ser jeg andre båtfolk med barn også praktiserer. Båtliv er familie liv. Kanskje du kommer over fjorden en dag og Glalaks :giggle:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Ja jeg håper hun blir det;)

 

Vi har vesten lett tilgjengelig. Hun er så lita ennå og vesten veldig stor så vi lar hun være uten vest ennå så hun får krabber litt rundt. Alternativet er skriking:p

Når hun begynner og gå er vest obligatorisk!

 

Ja drømmen min er jo en tur til leksvik! Hehe!

Snakka om å ta en tur på torsdag eller fredag litt lenger enn havnebassenget:))

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

La merke til den i dag jeg også.. Kan ikke huske å ha sett noe liknende da jeg var i marinen ihvertfal.. Den var ikke akkurat pen ettermin smak.. Sikkert et vanvittig prosjekt!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Bryggas stolthet....passer fint sammen med de andre båtene longzide....

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...