tami Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Vi har brukt noen dager i Flatanger. Anbefales. I kveld har vi ankret opp i Vik ? Sitér dette innlegget Link to post
Howardols Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 På Mandag planlegger jeg å kjøre båten fra der jeg fikk den lvert (Orkanger) og til hytta mellom dolmsundet og kvenvær. Noe dere båtkyndige mener jeg må tenke på for den ferden? Jeg har reservekanne, VHF, oppdatert plotter og gule siders «På sjøen» app. Redningsvest er selvfølgelig på:) Er det mulig å fylt bensin fra kai mellom fillan og kvenvær, eller må jeg ta noen nautiske ekstra for å fylle opp på kvenvær? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Jeg forstår det slik at det er en forholdsvis liten båt det er snakk om? I så fall er kanskje den viktigste forberedelsen å lese værmeldingen slik at du ikke legger avgårde under forhold som båten ikke tåler. Det er bensin på flytekai på Ansnes, et lite stykke etter at du har passert Fillan. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Howardols Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Takk for svar! Værmelding og bølgevarsel blir såklart studert. Godt tips med ansnes, da fyller jeg opp der og kan parkere med 3/4 tank omtrent. Ser frem til å utforske trøndelag med båt? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14.Juli.2018 Del på Facebook Svart 14.Juli.2018 Howardols skrev 22 minutter siden: På Mandag planlegger jeg å kjøre båten fra der jeg fikk den lvert (Orkanger) og til hytta mellom dolmsundet og kvenvær. Noe dere båtkyndige mener jeg må tenke på for den ferden? Jeg har reservekanne, VHF, oppdatert plotter og gule siders «På sjøen» app. Redningsvest er selvfølgelig på:) Er det mulig å fylt bensin fra kai mellom fillan og kvenvær, eller må jeg ta noen nautiske ekstra for å fylle opp på kvenvær? Bensin på knarren også om du passerer der.. Leide en hytte på monsøya utenfor kvenvær en gang i tiden. Fin plass! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
-morten- Svart 15.Juli.2018 Del på Facebook Svart 15.Juli.2018 Knarren blir vel omveg når han skal i motsatt retning, går vel neppe utafor. Det er også kortpumpe på kai i Børøysundet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Brigg Svart 20.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Da er vi tilbake i Trøndelag etter å ha tilbragt sommerferien på Helgelandskysten. Våre opplevelser der står det litt om i helgelandstråden: Ligger nå i Abelvær som ligger litt SE for Rørvik. Abelvær er et idyllisk lite sted med en veldrevet gjestehavn. Her er vann og strøm på kaia og wc, dusj, vask og tørk i servicebygget. Der er det også sommerkafe som har åpen noen timer midt på dagen. Havneleie kr 100 inkl strøm. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Autofil Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Knarren i kveld Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Har i dag gått fra Abelvær over indre del av Folla, gjennom Flatanger og ned til Kuringvågen i Stokksund. Greit føre, litt vindbåre over Folla så vi måtte sakke litt på farten. Rundt Buholmsråsa var det så rolig som vi knapt har opplevd tidligere. Her i Kuringen er det omentrent fullt langs gjestekaia, kommer det flere nå er de nødt til å ligge dobbelt. Oppe på kaia arrangerer båtforeningen rekeaften med levende musikk. Mye folk og god stemning. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
riskyrasmussen Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Gikk til Utvorda i ettermiddag. Her ble det middag og kortspill, samt litt fiske på kvelden. I morgen skal vi plukke opp venner og ta turen over til Sør-Gjæslingan, som er et gammelt fiskevær. Håper været er med oss, da turen går ut på åpent hav :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Om dere ikke allerede har vært der anbefaler jeg en tur opp i lia for å se på restene etter kystfortet fra andre verdenskrig. Bare å følge stien/skiltingen fra der dere ligger. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 22.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2018 Da er årets ferie over for vår del. Har vært på Helgelandskysten det meste av tiden med Bolga i Meløy som nordligste punkt. Gikk fra Kuringvågen til hjemmehavn under rolige vindforhold i dag. Passerte det karakteristiske fyret på Kjeungskjæret. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marwin Svart 23.Juli.2018 Del på Facebook Svart 23.Juli.2018 Råkvågdagene starter torsdag. Anbefales! Deretter blir det Flatangerleia hvis været holder seg.... Og kanskje Lysøysund på returen? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Vegvisir Svart 25.Juli.2018 Del på Facebook Svart 25.Juli.2018 Tenker å ta turen til Stokkøya via lysøysund neste helg og påfølgende uke. Råkvåg på tur dit er kanskje ikke dumt ?? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 I dag gikk turen fra Frosta til Barmfjorden på Hitra. Flatt hav hele dagen ? Et lite stopp i Hasselvika så både skute og kaptein fikk litt mat. 11.75 for dieselen Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 Passe trangt i innløpet til Barmfjorden ? Men ingen motbakke eller nedoverbakke i dag da Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 Idyll ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 (redigert) Ble noen fine dager etter at vi kom hjem fra hytta. Har gjort unna årets bad i Trondheimsfjorden også? savner fortsatt brygge på Munkholmen så man kan gå i land. måtte ro inn med lettbåten? Nå har jeg lagt platting og litt husarbeid siste dagene. Håper på en liten båttur i morra før regnet kommer.. Redigert 7.August.2018 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Autofil Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Hasselvika i dag Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Heisan, det var jeg som fikk hengt opp denne lappen i går etter at jeg fikk ut de siste dråpene. Deretter gikk turen til Østråt og overnatting. Veldig fine fasiliteter der, nyoppussa toaletter og ellers det nødvendige. Lite båter har det vært der i sommer ifølge lokale folk. For noen år siden var det fulle kaier hele sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2018 Båthelg. Ligge på Ansnes på Hitra. Anser dette å være en god havn med tanke på vestavinden som er meldt utover natten. Ikke veldig mye vind enda, men det øker på nå. Men du verden for et regnvær. Om ikke dette tar rotta på skogbrannfaren så vet ikke jeg. Grått og regnfullt underveis hit i ettermiddag. Radarføre. Men fikk knipset et bilde av Kystvakten som gikk rolig innover Fillfjorden. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
TF Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Jeg ligger nå i Vik i Flatanger. Her regner det godt, men ingen vind ennå. Her er et blodferskt bilde. Du verden for et tregt internett det er her. (Telia). PS bildet er ikke lengre ferskt, og mørket senker seg. Skulle nok ha redusert billedstørrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 11.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2018 @TF Hvordan opplevde du været i Flatanger i natt? Ser det har vært middelvind oppe i 25 m/s på morgenkvisten både på Buholmsråsa og Nordøyan. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
TF Svart 11.August.2018 Del på Facebook Svart 11.August.2018 @BriggDet ble ikke så mye søvn da det sto på som værst i natt. Jeg så kast på 24 m/s på vindmåleren, men det var nok enda kraftigere kast. Sitér dette innlegget Link to post
ka1ser Svart 16.August.2018 Del på Facebook Svart 16.August.2018 Skal sette ut båt for første gang i Trondheim i morgen. Har sett meg ut utsettet ved nyhavna. Hvordan er det med parkering der på ettermidagstid? Og et par kjappe spørsmål, er det lov å ferdes oppover Nidelva i båt? Vet det er en del strøm... Kjappe forslag til litt enkel fiske med harpe og stang? Tenker å prøve meg utenfor Munkholmen og kanskje grunnene litt lenger ut.. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.