Jump to content

Båtliv i Trøndelag


Brigg

Recommended Posts

Tjelden har hatt reir oppe på moloen. Har de lyktes i å få frem unger?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Usikker, men det er noen unger borte ved fabrikken. Fantastisk fint vedlikeholdt anlegg her, synd at ikke flere finner veien innom. Imorgen blir det soling på stranda og så settes kursen mot Kyrksæterøra. Matrosen må jo få shoppe litt vettu....har endelig lært meg å sette inn bilder. Ikke så lett med gamle briller fra Europris?

Link to post
Share on other sites

Det var servering på kroa for inntill omlag 8-10 år siden. Og da var det ofte bra belegg i havna i helgene. Etter at kroa stengte har besøket gått ned, men gjestebrygga holder fremdeles tipp topp stand. Helt grei plass å ligge om man har med det man trenger av vått og tørt. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Javisst,  og hvis det er noen problemer så løftes båten opp hvis Terje er heim. Han har slutta med bisnissen men alt løfteutstyr er operativt. Løfta en viknes idag og zink på propell ble bytta. 8 minutt. Og som Brigg sier...ta med det du trenger. God natt.

Link to post
Share on other sites

Er vel tidlig i ferien enda så trafikkken er vel fremdeles stigende. Om et par uker tenker jeg det begynner å bli bra trykk i havnene rundt omkring. Men bra at Knarren holder åpent midt i uka da. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Ikke noe rart når dieselprisan nærmer seg prisen for en ølboks. Så mottoet er gammel velholdt båt og 10 knop. Det er et godt båtliv uten festivaler og ståk. Passerte Børøysundet og ingen båter. Fint på Kyrksæterøra. Flott havn med alle fasiliteter, butikker, pol, i 5 minutters gangavstand. Anbefales for de som ikke har vært innom. Ca 12 nm fra Hemnsjela.

Link to post
Share on other sites

10 minutes ago, Martine29 said:

Ikke noe rart når dieselprisan nærmer seg prisen for en ølboks. Så mottoet er gammel velholdt båt og 10 knop.

Mottoet mitt er at jeg skal drikke øl for mer enn jeg fyller diesel når jeg er på tur.
No problem så lenge det er litt seilvind innimellom og 6knop for motor drar 2l i timen...  :-)

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Den var jaggu meg god. Flott dag på Øra, og tradisjon tro har vi hele gjestekaia for oss selv. Fikk servert marmorkake av gutta boys ved ankomst. Følte oss mer som kongelige. 125 i leie med strøm. Adkomst til dusj vaskemaskin tørketrommel og utegrill. Diesel 11.21. Og 3 minutter å gå til servering...whats the problem. Har fulgt med denne tråden leeenge og morro å kunne bidra litt. Her blir vi liggende til sola snur(igjen) forøvrig er nevnte gule kule borte vekk. Sikkert en snartur til Mellomeuropa.

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev for 3 timer siden:

Mottoet mitt er at jeg skal drikke øl for mer enn jeg fyller diesel når jeg er på tur.

 

Blir ikke helt det samme med motorbåt. Bruker kredittkort når jeg fyller diesel, og på de fleste fyllestedene gir dette 3 % rabatt. Denne rabatten finansierer glatt alt jeg klarer å drikke av ankerdram ?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Martine29 skrev 7 minutter siden:

Har fulgt med denne tråden leeenge og morro å kunne bidra litt.

 

Kjekt at du bidrar. Og trivelig med oppdateringer om båtlivet på kysten for oss som enda har litt tid igjen på jobb før ferien. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Nå er forbruket mitt langt over 20 l/t, altså må jeg drikke enda mere øl?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

TF skrev for 1 time siden:

deprimerende å lese YR for tiden.

 

Du får i det minste vind nok til å fylle seilene. Har du planlagt tur langt nordover?

 

TF skrev for 1 time siden:

Ble forresten bordet av kystvakta ved Lensvika søndag, promillekontroll.

 

Ser ofte Kystvakta langs kysten her, men har aldri hatt besøk av de ombord. Synes det er greit at de passer på, og setter også pris på beredskapen de representerer i tilfelle noe skulle skje. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Første tur i båten i år. Glemte nøkkelen så da ble det fotball på iPad;) fikk hvertfall med alle putene så den er klar for tur når det blir sol.. når blir det sol igjen???

image.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 4 minutter siden:

 

Du får i det minste vind nok til å fylle seilene. Har du planlagt tur langt nordover?

 

 

Ser ofte Kystvakta langs kysten her, men har aldri hatt besøk av de ombord. Synes det er greit at de passer på, og setter også pris på beredskapen de representerer i tilfelle noe skulle skje. 

Kystvakta hadde en aksjon i sammarbeid med politiet i Trondheimsfjorden søndag.

 

Vær og føre avgjør hvor langt det blir. Jeg har god tid.

Så forresten en stor mengde spekkhoggere i Trondheimsleia samme dag. Anslår opp i mot 30-40.DSC01017.JPG.c20282045d9119ea05948f13a4a41c39.JPG

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...