Jump to content

Sikler på Storebro 34, noen med erfaringer?


Christensen

Recommended Posts

Hadde vært kjekt med etpar stykker på mellom 150 og 200 hk tenker jeg. mange fine forder i den størrelsen, fine arbeidsturtall, stort volum og etter sigende god slitestyrke. Uansett så vil det vel på en motor fra tidlig syttitall være på tide å ta de ut og overhale de helt, hvordan er det med tilgang på deler til md32, er det god tilgang på deler er det ikke noe problem å sette motorene tilbake til tilnærmet nyskikk og det er mer enn bra nok for meg! Overhaling for meg innebærer med andre ord litt mer enn å justere ventiler og male motoren!

Hei igjen!!

 

Volvo sine Tamd 40 eller Tamd 41 er fine motorer og passer perfekt i storø 34 grunnet vekt og hk antall og husk at plassen i motor rommet ikke er så stor som du tror båten er kun 3.20 bred og du får diesel tankene på yttersiden av dette. Både Ford ,Perkins å Volvo Tamd 60 gjør at motorromet blir trangt og lite service vennligt

 

Mvh Kenneth

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei, vi kjøpte en 1975 Storø 34 fly i mai i år. Det sitter to stk. 175 hk turboladede perkins i den, som ble overhalt i 2001. Vi falt pladask for båtens vakre linjer, samt at den har flybridge. Det er en spesiell følelse når man sitter der oppe og kjører båten - utrolig digg:=) Båten er helt nydelig å manøvrere og jeg opplever at den håndterer det meste av sjø veldig bra. Vi er en familie på 4 og størrelsen er helt perfekt med to faste lugarer og god plass i byssa og dinetten. Veldig koselig båt med blanding av glassfiber og treverk. Jeg hadde ingen erfaring med teakdekk/treverk. Tidligere eier hadde gjort en veldig bra jobb med treverket så det er helt strøkent. Ønsker imidlertid å få til en mer permanent løsning på dekket som gjør det tett uavhengig av tørkeperioder. Vurderer en løsning med epoxy og lakk. Er det noen som har erfaring med dette?

 

Den første sommeren gikk veldig bra (til tross for noe dårlig vær), og vi er veldig fornøyd med båten. Når man kjøper en båt fra 1975 så må man alltid regne med at det dukker opp noe. Det mest alvorlige i vårt tilfelle var at flensene på akslingene var i ferd med å løsne, noe som kunne vært veldig skummelt hvis akslingen hadde dratt seg ut av skroget.... Det er utrolig nok for liten plass til å sette på klemflenser så løsningen har blitt å lage nye flenser som er kon for å sikre at de sitter.

Link to post
Share on other sites

Hei Storø og Furuholmen eksperter! Noen som kjenner denne båten? Synes det er like trist hver gang jeg kjører forbi denne båten, vet den var på land for 2-3 år siden og fikk bytten noen bord, men etter det har jeg ikke sett noe som helst aktivitet i den! Er det en Furuholmen tro? Hadde vært utrolig moro hvis noen entusiaster tok tak i henne. Håper ikke jeg fornærmer eieren for mye ved å legge ut det her :wflag:

miranda_august_2009_051.jpg

Redigert av thomsped (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mulig eieren syntes den er bra som den er,mange som ikke ser eller syns som andre medberegnet meg.Kunne tenkt meg en Storebro selv meget vakker båt flotte linjer osv.Må nok selge min først jeg også for og kjøpe en Storbro. med bra motor. :flag:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Mulig eieren syntes den er bra som den er,mange som ikke ser eller syns som andre medberegnet meg.Kunne tenkt meg en Storebro selv meget vakker båt flotte linjer osv.Må nok selge min først jeg også for og kjøpe en Storbro. med bra motor. :flag:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Denne tråden begynner å dra på årene, men det kan da ikke være slutt på liebhabere til Storebros båter, evigunge som de er. :smiley::smiley: Min 34 fra 1975 med Ford 2704 et fra byggeåret er fremdeles i godt slag, og folk kommer bortom og slår av en båtprat forbausende ofte. Ord som nydelig, og klassiker er aldri langt unna... Det er hærlig å ha en Storebro.. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...