larsen2000 Startet 22.September.2009 Del på Facebook Startet 22.September.2009 Jeg har aldri fisket krabber med teiner før og tar gledelig i mot tips om dette. Hvor lenge bør teinene ligge uti? Hvor kjøper jeg gode teiner? Finnes det sammenleggbare teiner som fungerer bra? Er det krav til minstedybde i østlandsområdet? Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 (redigert) Hei Sammenleggbare teiner fisker greit for meg, flest krabber på hvit fisk er min erfaring. denne linken http://fiskeri.no/Tema/Teinefiske.htm har mye god informasjon. Redigert 22.September.2009 av fjordbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Jeg har forøvrig god erfaring med krabbegarn. Tar liten plass ombord. Selges flere plasser. Se f.eks. her. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
tuffff Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 flest krabber på hvit fisk er min erfaring. Jeg har forøvrig god erfaring med krabbegarn. Tar liten plass ombord. Krabbefiskerane i havna hos meg bruker stort sett makrell eller noen ganger flyndre til åte. I et knipetak er det brukt grillede kyllinglår fra Prix også Uten at dette ga seg noe utslag på fangsten - fisket like bra disse. Krabbegarn kan være bra, men noe herk å klare dersom det er gode fangster - og det bør det jo helst være. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 22.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2009 Trenger teinene stå ute lenger enn ett døgn? Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Trenger teinene stå ute lenger enn ett døgn? Ett døgn pleier holde i massevis der jeg fisker. Setter gjerne ut i 16:00 tiden, og drar ut for å se til de neste morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Krabbegarn kan være bra, men noe herk å klare dersom det er gode fangster - og det bør det jo helst være. Aldri forstått meg på de som fanger krabber med garn. Krabbe og garn hører ikke sammen Sitér dette innlegget Link to post
Fiskmåsen Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Krabbe og garn hører ikke sammen Nei det kan du godt si. En kompis av meg i N-Norge satte flyndregarn forrige uke. Fikk 2 flyndrer og 32 krabber. Kastet alle krabbene. Er ikke mat! Smak og behag osv.... Fa Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Det viktigste er at ikke den første krabben som kommer inn får rive agna i stykker, slik at den forsvinner med strømmen. Derfor bør agna være plassert slik i teina at den er mest mulig utigjengelig for krabber både inni og utenpå teina. Agna bør også ha en fast konsistens så den ikke så lett går i oppløsning. Er agna borte, så mister fort krabbene interessen for teina Fiskehoder tredd gjennom øynene henger godt fast, men makrell er også bra. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 (redigert) Hørte igår at "det nye" innen agn i teiner, var en boks med kattemat....... slå noen hull i boksen så det siver ut mat/lukt så får du krabbe i bøtter og spann Redigert 22.September.2009 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Hørte igår at "det nye" innen agn i teiner, var en boks med kattemat....... slå noen hull i boksen så det siver ut mat/lukt så får du krabbe i bøtter og spann Det prøvde jeg for noen år siden, var skeptisk i utgangspunktet så derfor satte jeg teinen med kattematen under båten våres på ca 4 meter dybde. Satt i båten og slappet av med noen pils i solsteken å følgte med teinen. Krabbene var der men når dei nærmet seg teina så stakk dei vekk Så konklusjonen er: bruk ikke KATTEMAT.... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Hvilken dybde setter dere teinene på da? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Så konklusjonen er: bruk ikke KATTEMAT.... Du brukte nok feil kattemat. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Ser ikke ut til å være noen som våger å snakke om dybde her. Står de for grundt? Er bare hummersessong en periode på høst/vinter. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Lagavulin Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Her er oppdaterte regler for krabbefiske: http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/krabbefiske Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
egon Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Krabbeteiner skal, hvis regelverket følges, settes på min 25m dybde. Unntaket er i oktober og november. Da er det fritak fra dybdekravet. Er du så uheldig å få hummer i krabbeteine skal den settes ut igjen, da det kun er lov å fange hummer i hummerteiner. Hmmm..... Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 (redigert) Ser ikke ut til å være noen som våger å snakke om dybde her. Står de for grundt? Er bare hummersessong en periode på høst/vinter. På denne tiden av året får du mest krabbe på 20 - 25 meter. Hummersesongen i år er fra den 01 10 - 31 12, og tipper at til neste år er den totalfredet. Redigert 22.September.2009 av Linn Christina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
egon Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 (redigert) På kyststrekningen fra svenskegrensen til og med Sogn og Fjordane fylke er det tillatt å fange hummer i perioden fra 1. oktober klokken 08:00 til og med 30. november. For resten av landet er fisketiden fra 1. oktober til og med 31. desember. Redigert 22.September.2009 av egon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Det kan vi vel kanskje skyldes den fangsten som blir tatt uten om sesongen, den ingen vil snakke om Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 (redigert) Minstedybden er 25m. for krabbeteiner for oss på sør og østland. Redigert 22.September.2009 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
egon Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Dybdekravet er jammen meg stedsavhengig. I hummerfredningstiden er det for fritidsfiskere dybdegrense på minimum 25 meter for setting av krabbeteiner fra svenskegrensen til Varnes fyr på Lista. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 23.September.2009 Del på Facebook Svart 23.September.2009 (redigert) http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/krabbefiske http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske http://www.fiskeridir.no/fiske-og-fangst/a...-i-fritidsfiske Husk rømningsvei på 80 mm Dersom teina har flere kammer skal det være en slik rømningsvei i hvert av kamrene. Ved hummerfiske skal rømingsveiene være 60 mm Redigert 23.September.2009 av Zenit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 23.September.2009 Del på Facebook Svart 23.September.2009 Aldri forstått meg på de som fanger krabber med garn.Krabbe og garn hører ikke sammen Når det gjelder trollgarn f.eks., så er jeg helt enig med deg. Det er en strevsom jobb å rense for krabbe. Krabbegarn derimot har kun ett sett med grove masker. Veldig enkelt å få krabbene løs er min erfaring. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Bøljan Svart 23.September.2009 Del på Facebook Svart 23.September.2009 Er det tillatt å bruke krabbegarn? Kikket på reglene for krabbefiske, de omhandler bare krabbeteiner etter det jeg kunne se. Sitér dette innlegget Link to post
Gliset Svart 23.September.2009 Del på Facebook Svart 23.September.2009 Håper det er lov. Vi satt krabbegarn forrige uke på 25 m. 22 fine krabber :) et stk 50 m garn. Har kjøpt inn et til som skal ut på torsdag. Og ja, det tar litt tid å få ut krabbene, men det er verdt det synes jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.