mah Svart 14.Juni.2013 Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 Står dei djupt mah? Nei, må heilt opp på grunna Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hvor lenge mener dere en krabbeteine kan ligge ute? Kunne den liggi ute i 2 uker uten problem? Veit krabbene kan gå løs på hverandre, men noen vil jo overleve Og teina ville jo mest sannsynlig blitt ganske full hehe André Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hei Andre I naturen overlever de sterkeste, og de sterkeste er fulle av mat ( er nå min teori..) Så om du har "soverom" i teina di så gjør det ikke noe om det går en uke eller to. Noen krabber blir spist og teina står jo på bunnen også, med det som kan spises der. Tror ikke teina blir noe fullere en den blir på det første eller andre døgnet, men om du av praktiske årsaker ikke får trukket før, så går nok det bra. Jeg liker å trekke teinene hver eller annenhver dag. Dette av flere grunner, tror ikke de fisker stort etter ett par døgn, og om en har vært uheldig og satt teina så den ikke fisker i det hele tatt så får en jo sjekket det også. larss Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hei Er hovedsakelig praktiske årsaker som gjør at jeg ikke alltid får trukket teina annen hver dag. Blir litt langt å kjøre 3 timer hver vei annen hver dag hehe.. Har noen krepseteiner liggende ute og veit de kan ligge over lengre perioder men var litt usikker på om jeg kunne la krabbeteina også ligge :-) Godt med både pose og sekk når jeg først trekker krepseteinene :-) Takk for innspillet André Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hei Andre Får du noe i krepseteinene når de har stått lenge? Trodde ikke de hadde innerkalv. larss Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Bruker fisketeiner/havteiner som krepseteiner, syns de funker utrolig mye bedre enn de små krepseteinene.. Når jeg har latt dem stå en dag eller to har jeg i snitt fått 10-15 kreps per teine :-) Når jeg har testet krepseteiner har jeg max for 2 kreps i en hehe.. Har ikke latt de stå ute mer enn 2 dager enda, men skal gjøre det så fort jeg får båten på vannet :-) Fiska etter kreps du? André Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hei andhaake. At fisketeiner fisker kreps bedre enn krepseteiner stemmer nok. Har sett rapporter som bekrefter det. Men fisketeinene er litt vanskelige å røkte sies det. Opplever du at krepsen er vanskelig å få ut av fisketeinene uten at den blir skadet ? Hvor mange fisketeiner setter du på lenka? Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
andhaake Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hei andhaake. At fisketeiner fisker kreps bedre enn krepseteiner stemmer nok. Har sett rapporter som bekrefter det. Men fisketeinene er litt vanskelige å røkte sies det. Opplever du at krepsen er vanskelig å få ut av fisketeinene uten at den blir skadet ? Hvor mange fisketeiner setter du på lenka? Hei Jeg har aldri opplevd at krepsen har blitt skadet i fisketeina, heller ikke at de har vært vanskelig å få ut. Litt mer knot er det jo pga størrelsen men ikke nevne verdi syns jeg. Nå har jeg til nå brukt en veldig stor teine (150x120x90) mener jeg det er. Men har nå gått til anskaffelse av noen som er mindre. Har aldri satt de i lenke, setter dem bare på rad etter hverandre, evt 3 og så 3 utafor dem igjen for å dekke ett større område. Så bare flytter jeg dem litt og litt om fangsten ikke skulle være optimal. Når jeg finner stede som er optimalt setter jeg dem ganske tett, 5 meter mellomrom eller noe sånt. Siden jeg ikke setter dem i lenke blir det ganske mye tau, men tørr ikke tenke på hvor tungt det ville vært å dratt de opp med 3 i en lenke hehe André Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Og hvordan gikk det med krabbefisket mon tro...håper du er godt igang og at det er et bra levebrød. Plenty krabbe i sjøen på denne tiden og gode priser. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Er jo Hummer sesong nå. Så mye teiner ute, å bør da bli mye krabbe. Lure om jeg skal prøve å telle antal teiner vi kjøre forbi i mårå når det blir fisketur til havs. Tenker det fort blir noen tusen teiner. Er jo ellers livsfarlig å kjøre rundt langs land i mørke nå, med alt det som blir kasta ut. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Martine29 Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Særlig de som bruker 50 meter med flytetråd på 1o meters dybde. Og kvite små plastkanner. Disse er jo veldig lette å se når du kommer kjørende i 15 knop da... Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Martine29 skrev 28 minutter siden: Særlig de som bruker 50 meter med flytetråd på 1o meters dybde. Og kvite små plastkanner. Disse er jo veldig lette å se når du kommer kjørende i 15 knop da... Savner de Danske regler om skikkelige bøyer med flagg, som en tydelig ser, frem for dette klovne greie en bruker her. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Timmeeh Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Se her. Se her!! SE Denne er observert utfor munkholmen i Trondheim. Jeg fikk mest lyst å dra opp alt og kveile det i en kasse og sette det på land med en fin notat. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Hadde jeg kjørt noe sådan i propellen, ja da hadde ikke teina overlevd. Hadde blitt knust å levert på kaia. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
hanto1 Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 Teiner med slik merking og flytetau blir trukket og kastet på land i vårt " område". Slikt er farlig og blir ikke akseptert. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 Sikkert noen som skal livnære seg av ei teine resten av livet. Ikke rart at NAV er den desidert beste arbeidsgiveren for den nye generasjonen av oss. Viktig å ha den dyreste Iphonen kjøpt med kredittkort.. pappa betaler vettu. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 Å etter en tur rundt Eigerøy(Egersund) idag. Ja så er det kun å si, at jeg er sjokkert over hvor mye Idioter som er på sjøen med Teiner. Sjøl midt i leien inn til byen ligger det Teiner. Å i alle smale passasjer hvor folk kjøre dag/natt, ja der ligger møkka. Burde sette på propellkniv å bare kjøre gjennom hel møkka. Får håpe det snart blir totalt forbud mot hummer fiske. Så kan folk jo glede seg over masse teiner hjemme i hagen, s iden ingen vil kjøpe møkka. PS: Var mye fiks idag. Sei/Lyr/Makrelll/Hest makrell å litt lange, alt fisket på Stang Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.