rolk Startet 27.September.2009 Del på Facebook Startet 27.September.2009 Kan noen forklare litt om dette seilet. Ser at det står fast på båten og ikke kan dreies. Kan noen forklare litt idetalj hvordan dette fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.September.2009 Del på Facebook Svart 27.September.2009 Mesan seilets oppgave er å holde båten med baugen opp mot bølgene når båten ligger stille. For på denne måten å dempe rullingen i bølgene. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
avsluttet Svart 27.September.2009 Del på Facebook Svart 27.September.2009 "Mesanen" , forhindrer slingring siden baugen vil gå opp mot vinden, med litt fremdrift på propellen kan man ligge i på samme plass å fiske med lite avdrift. Jeg er ingen proff fisker, men tror fordelen med mesan er når man fisker med garn og juksa. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.September.2009 Del på Facebook Svart 27.September.2009 (redigert) Jeg er ingen proff fisker, men tror fordelen med mesan er når man fisker med garn og juksa. Det er derfor en ser mesan, særlig på mindre fiskebåter som driver denne form for fiske Redigert 27.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Laholm Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Som hobbyfisker med alt for lite tid til å dyrke hobbyen, vurderte jeg en periode om de var verdt utgiftene å anskaffe mesan til båten min. Jeg ville da gjerne ha mulighet for å sette den opp om vinteren når båten er pappas fiskebåt, og ta den ned om sommeren når båten er familiens hytte. Fra en profesjonell fisker med erfaring fra båttypen min (Viknes 1030) fikk jeg det klare rådet at på den båten var mesan ikke effektivt, han mente det kom av utformingen av undervannsskroget. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
ahamm Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Ligger en Viknes 880 i havna her med mesan, han sier det funker bra, men den er muligens annerledes under vannlinja. Så forresten en Rana 17 med mesan på Finn.no for et par år siden. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.