beveren Startet 29.September.2009 Del på Facebook Startet 29.September.2009 Er det noen som vet om en enkel måte å lage en båtkrybbe på? Isopor? Kommentar fra moderator: Lagt til båttypen i tittelen Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Du må nok først fortelle oss litt om hvor stor den båten er som krybben skal brukes til Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bartesam Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Funker greit med isopor, men det blir dårlig med plass til å jobbe med undervannsskroget på den måten Er det noen som vet om en enkel måte å lage en båtkrybbe på? Isopor? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
beveren Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) hehe ja, den er 23" Herwa Grimsfjord fra 1967 Noen som har/vet om noe bilde av et eller annet? Vil bare ha det så lett og rimelig som mulig.... Hvor får man forresten tak i så stor isopor? Redigert 29.September.2009 av beveren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 (redigert) Den syns jeg var tøff, skikkelig klassisk. Håper du shiner den opp Trebukker er vel det enkleste og lage til Her er en jeg lagde fort og gæli til den forrige båten Redigert 29.September.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Lagde en til en 22fot Hanto i fjor. 4 stk 20cm høye Lecablokker 2stk 4"x4" på tvers for å få litt høyde. Foran hengsla jeg to 2"x4" og lagde en kile for å støtte opp. Bak var den så flat at jeg bare satte opp 4 vertikale støtter. Veldig billig og enkelt. Skal bruke samme opplegg på en 27 fot cabincruiser i år. Sitér dette innlegget Link to post
beveren Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 flotters. skal pusses opp ja. takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Her er en fin krybbe som er til salgs hos en forhandler på sørlandet. Men det er jo ingen ting i veien for at du kan bygge en slik selv Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Chris284 Svart 1.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2009 (redigert) Jeg har to galvaniserte opplags støtter (bukker) type Torp til båt opp til ca 6 tonn. Justerbare kjøl og sidestøtter. Pent brukte. Selges denne uken. Pris fåes på forespørsel. Er i Oslo. Redigert 1.Oktober.2009 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
beveren Svart 11.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 bumper opp denne tråden da jeg lurer på litt til. jeg hørte noe om at båten kan bli skjev hvis ikke krybben er "perfekt" laget, og at det er avgjørende at båten hviler på kjølen, er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte det? Sitér dette innlegget Link to post
beveren Svart 11.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2009 Jeg har to galvaniserte opplags støtter (bukker) type Torp til båt opp til ca 6 tonn.Justerbare kjøl og sidestøtter. takk, men har allerede begynt konverteringen av en campingvognhenger til snekkehenger. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 12.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2009 bumper opp denne tråden da jeg lurer på litt til.jeg hørte noe om at båten kan bli skjev hvis ikke krybben er "perfekt" laget, og at det er avgjørende at båten hviler på kjølen, er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte det? Alle båthengere jeg har sett har støtter for kjølen, det samme har alle de krybbene jeg har sett. Hvis ikke blir jo båten "hengende" på støttearmene, og dette kan jo fort bli en alt for stor belastning på disse. Nå kjenner ikke jeg til hvordan dette er med plastbåter. Men jeg tror at dette problemet med at båten kan bli skjev, først og fremst er et problem for trebåter. Med trebåter er det viktig at kjølen er støttet opp på riktig måte for at den ikke skal bli kjølsprengt. Men jeg lurer på hvordan den hengeren din er konstruert, hvis ikke vekten av båten først og fremst skal hvile på kjølen. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Roger jo Svart 13.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2009 Denne og fundament til presenning stativ på kjøpet Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fusebox Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Løfter denne litt, da jeg gjerne skulle hatt et bekreftende nikk, eller hoderystende pekefinger .. Jeg har to store isopor klosser, ca 60 x 60 x 100 cm.. eller noe slikt. Kan jeg bruke disse som bukker til båten som er på 31 fot og veier ca. 5500 kg. ? I tillegg blir det støtter på siden, naturligvis. Noen med erfaring ? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Flat bunn, skarp kjøl? Tryggest med et konsept der sidestøttene er forankret sammen under båte. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 27.August.2012 Del på Facebook Svart 27.August.2012 Det er et planende skrog, så moderat V-bunn. Sidestøttene vil bli lenket sammen, sannsynligvis støtter fra Seaquip.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.