Jump to content

Oppskrift på båtkrybbe til Herwa Grimsfjord fra 1967?


beveren

Recommended Posts

Lagde en til en 22fot Hanto i fjor. 4 stk 20cm høye Lecablokker 2stk 4"x4" på tvers for å få litt høyde. Foran hengsla jeg to 2"x4" og lagde en kile for å støtte opp. Bak var den så flat at jeg bare satte opp 4 vertikale støtter. Veldig billig og enkelt.

Skal bruke samme opplegg på en 27 fot cabincruiser i år.

Link to post
Share on other sites

Jeg har to galvaniserte opplags støtter (bukker) type Torp til båt opp til ca 6 tonn.

Justerbare kjøl og sidestøtter.

 

Pent brukte. Selges denne uken.

Pris fåes på forespørsel.

Er i Oslo.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
bumper opp denne tråden da jeg lurer på litt til.

jeg hørte noe om at båten kan bli skjev hvis ikke krybben er "perfekt" laget, og at det er avgjørende at båten hviler på kjølen, er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte det?

Alle båthengere jeg har sett har støtter for kjølen, det samme har alle de krybbene jeg har sett.

Hvis ikke blir jo båten "hengende" på støttearmene, og dette kan jo fort bli en alt for stor belastning på disse.

Nå kjenner ikke jeg til hvordan dette er med plastbåter. Men jeg tror at dette problemet med at båten kan bli skjev, først og fremst er et problem for trebåter.

Med trebåter er det viktig at kjølen er støttet opp på riktig måte for at den ikke skal bli kjølsprengt.

 

Men jeg lurer på hvordan den hengeren din er konstruert, hvis ikke vekten av båten først og fremst skal hvile på kjølen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Løfter denne litt, da jeg gjerne skulle hatt et bekreftende nikk, eller hoderystende pekefinger ..

 

Jeg har to store isopor klosser, ca 60 x 60 x 100 cm.. eller noe slikt. Kan jeg bruke disse som bukker til båten som er på 31 fot og veier ca. 5500 kg. ? I tillegg blir det støtter på siden, naturligvis.

 

Noen med erfaring ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...