ksnes Startet 2.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2009 Min gamle konebil, Hyundai Accent 97' 1,3ls møtte sin (forventa) død i eu-kontrollen, og no er den klar for opphøgging. Rust overalt under, men alt "over vannlinja" er ok. Eg har ikkje spesielt peiling på motorar og slikt, men det slo meg at det kanskje fins delar eg bør ta vare på og bruke om igjen i båten. Eg har ei tresnekke med ein marinisert Mercedes (om 615) der det aller meste er heimelaga løysingar. Spørsmålet er då, kva bør eg ta vare på og bruke om igjen? Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Eneste jeg kan komme på er elektriske ledninger og gummislanger Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Dynamoen? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
ksnes Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Lurte litt på dynamoen ja... Er det mulig å bruke varmeapparatet? Vindusviskermotor? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Dynamoen selvsagt, og også vindusvisker motor, og batteri hvis det er i ok Vet ikke om det er så mange el-komponenter fra en bil som kan brukes på en båt...men slikt som sikringer, relle osv. Ta vare på mest mulig...kjekt å ha.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Naurstad Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Er det mulig å bruke varmeapparatet? Vindusviskermotor? Jeg brukte vindusvisker fra en bil på en båt og har to varmeapparat fra buss i min båt og det fungerer helt greit. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
10ta9c Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Det er nok lite du kan bruke til motoren. Dynamoen er sikkert i minste laget. Ellers i båten er det bare fantasien som setter grenser. Vindusviskere, brytere, ventilasjon med kanaler og spjeld, vinduspyler, horn, sete med setevarme, kupélys, sikringsboks/sikringer og sikkert mye mer. Er det gratis er det marineutstyr godt nok. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
SeaRaymond Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Dynamoen er sikkert i minste laget. Akkurat på det vil jeg bare skyte inn at i min tidligere Hyundai elantra 1,6 gls var det 90A dynamo, slett ikke alle båtmotorer som er ytstyrt med såpass dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Dynamo i bil er vel ofte ganske store da de skal lade et batteri som har stor belastning. Alle mulige lys, vidusviskere, setevarmere, varmetråder, varmeapparat etc etc Ofte mer el. i en bil en i en båt. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
ksnes Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Takk for svarene! Det er faktisk air-condition i denne bilen, er det mulig å ta med den? Funker utrolig greit for å få fjerna dogg... Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Når jeg tenker meg om så er nok biler godt utstyrt på dynamofronten. Siden min interesse for bil er på linje med strikking og bleieskift bør jeg nok tenke meg om tre ganger før jeg uttaler meg på den fronten. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Naurstad Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Det er faktisk air-condition i denne bilen, er det mulig å ta med den? Funker utrolig greit for å få fjerna dogg... Den er vel reimdrevet? Klarer du å få den montert på motoren må den jo kunne brukes. Når du demonterer må du prøve å ikke koble fra rørene for det vil koste endel å få den fylt opp igjen med væske. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Aircondition er ikkje dumt Tenkte på det når det var som varmest... Det er eit tett system med gass. Så har må du demontere uten å løse slanger el.... Så slipper du etterfylle systemet Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ksnes Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Kan kanskje blir verdas første gamle tresnekke med aircondition... Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Stereo kan brukes (om det er noen) Gulvmatten kan sikkert brukes i stuerom for å samle opp dritt (enklere å tømme en gulvmatte enn å koste!) Horn (kanskje) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Bilhorn kan nyttes, men de er ikke akkurat estetisk pene, da de konstruerte for å være skjult på bil kontra de de vil normalt være på båt. Sitér dette innlegget Link to post
Anniken Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Kan du bruke vinduspyleanlegget? Greit med ferskvannspyling på vinduene av og til. Sitér dette innlegget Link to post
ksnes Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Har ofte tenkt på å ha spyling ja, god idè! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Den største faren er at du tar vare på masse reel som er "kjekt å ha" men som kansje aldri blir brukt. Vil ta mye plass ettervert og blir vanskeligt å kaste etter 10 - 20 år når du skal rydde... Har det slik selv........... Men det skal også nevnes at jeg stadigt finner 10 - 20 - 30 år gamle saker som jeg kan gjøre nytte av :lol: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Komodo Svart 2.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2009 Aircondition har vel en begrenset effekt om man ikke har et lukket rom. Men det hadde jo vært kult da Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
trikkern Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Husk å flytte over "Wunderbaum'ene" også. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Den er vel reimdrevet? Klarer du å få den montert på motoren må den jo kunne brukes. Når du demonterer må du prøve å ikke koble fra rørene for det vil koste endel å få den fylt opp igjen med væske. Virket ac'en fint i bilen? Da kutter du torpedoveggen(må ut med ruta ja,) over rørene til ac- anlegget, sånn at du kan ta ut alt uten å løsne på gassrør og slanger. Sikkert lengre strekk i båten, fra kompressor til "inneenhet", men det er lov å prøve. Kan sikkert få kjøpt lengre rør eller slanger, men bør anlegget tappes for gass først, og fylles igjen etterpå, og det koster. Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Spørsmål: Hvor har dere tenkt å gjøre av kondenseren (radiatoren) til AC`en? Kappe hull i skutesiden? Det må jo da evt monteres en vifte til å kjøle kondenseren. Og å pelle det helt ut fra bilen for å så få det til å passe i båten, den blir tricky=) Men for all del, sikkert utrolig kjekt å ha ombord Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Hei! Ikke hør på dem daain83. Hva skal du med Air Cond. i ei snekke? Der er det havbrisen som skal kjøle deg ned. Og et par Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.