Jump to content

motsatt oljetrykk på 5.7 mercruiser


22junior

Recommended Posts

har byttet motor fra volvo penta 5.0 gi 99 mod til 5.7 mercruiser efi 00 mod. instrument koblingen passet rett over og alle

instrumentene virker bortset fra en ting. når jeg slår på tenning viser oljetrykksmåler fullt utslag(normalt er jo 0 på måler når bare tenning er på)

og når motor går på tomgang er oljetrykkethøyt og når jeg ligger i marsjfart så synker oljetrykket. kan det være at jeg må byte over giver fra volvoèn og sette denne på mercruiserèn, :confused:

Link to post
Share on other sites

kan det være at jeg må byte over giver fra volvoèn og sette denne på mercruiserèn,
Hvis du har beholdt volvoinstrumentene ville jeg byttet alle giverene. Instrument og givere må passe sammen. Selv om du har eksempelvis normal kjølevanntemp vet man ikke hvordan den gir utslag den dagen motoren blir for varm. Isåfall bør du teste dette på et eller annet vis eller forsikre deg om at giver/instrument kan brukes sammen. Det er for risikabelt og dure avgårde med en måler som viser normale verdier mens motor kanskje koker eller går med for lavt oljetrykk. :wink:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...