Stbotnen Startet 6.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2009 Har problem med at defrosteren ikke klarer å fjerne all dugg på vinduet foran førerposisjonen i fuktig vær. Noen som har tips om hvordan det enkelt kan gjøres?? Finnes det f.eks noe "antidugg" en kan sette inn vinduene med?? Vurderer også å kjøpe en liten 12V varmluftsvifte for montering under vinduet. Går ut i fra at det er flere enn jeg som har, eller har hatt dette problemet. Hadde vært fint med tips om hvordan dere har løst dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Har ikke dette problemet. Men tanken slo meg, at det finnes et middel til å bruke på briller, slik at disse ikke dugger Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
m/s draugen Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Barberingsskum,gnu på og tørk av.Ta en test på speilet på ett duggfullt bad Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 salo virker på biler som dugger i hvertfall Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LykkelitenIV Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Hei ! Det hjelper kanskje å vaske vinduene også. Rene vinduer dugger mindre enn skitne - det er min erfaring. Prøver også å unngå å ta inn vått tøy. Evt. legger det inn på badet. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
LykkelitenIV Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Hei ! Det hjelper kanskje å vaske vinduene også. Rene vinduer dugger mindre enn skitne - det er min erfaring. Prøver også å unngå å ta inn vått tøy. Evt. legger det inn på badet. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Worry II Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Fukt forårsaker dugg, ville heller anbefalt å sørge for bedre lufting. Om familen er våte etter regnvær, tar vi av og legger våte klær i plastpose i cabinen, det hjelper litt. Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Hva med dugg på små kalesjebåter som bestandig er fuktige innvendig? synes ikke zalo har noen særlig god virkning, men rutene blir rene Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Naurstad Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 (redigert) Bruker defroster med kraftig vifte som er koblet til motorens kjølesystem. Under hvert vindu har jeg noe som ligner denne som er koblet innpå defroster med luftslange. Bruker du båten på vestlandet er det kun dette som er effektivt. Redigert 6.Oktober.2009 av Naurstad (see edit history) Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
M/S Malene Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Ta litt Zalo på en klut og gni utover. Virker 100 prosent Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 (redigert) Det finnes, fantes i hvert fall spesielle 'duggkluter' en kunne kjøpe på bensinstasjoner og bilrekvisitaforretninger som du gnir over dugget med, og så holder duggen seg borte resten av turen. En slik duggklut lager du 'gratis' ved å sause inn en eller annen klut med sterkt Zalo-vann og la den tørke. Bruk gjerne en microfiberklut, så får du dratt av møkken på vinduene samtidig. Og som sagt av andre; rene vinduer dugger mindre enn vinduer fulle av stekeos eller tjære fra sigarett/pipe/sigar røyking. En slik klut fungerer utmerket! Og den kan brukes omigjen og omigjen og . . . Lars H. Redigert 6.Oktober.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bearded Beast Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Det kommer nå litt an på hvilken installasjon du har idag. Bruker den omluft eller friskluft? Det skjer jo akkurat det samme i bilen om en setter ventilasjonen til gjenbruk når det regner. Først og fremst må du ha friskluft inn defrosteren og utlufting av rommet skal det virke optimalt. Om det er dårlig trykk i lufta kan du sette på en ekstra vifte på slangen. Slik du da får skikkelig blås til bruk under fuktige forhold. Desse 12v varmluftsviftene er bare noe surr uten reell effekt annet enn nærmeste 10cm. En vanlig vifte uten varme gjer en bedre jobb da de har langt større kapasitet på luftmengde og lager sirkulasjon av eksisterende varme om ikkje annet. Sitér dette innlegget Link to post
EivindOla Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Det er jo enkelte aktiviteter som dugger mer på ruta enn andre... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Det er jo enkelte aktiviteter som dugger mer på ruta enn andre... Det er sant ! Lengere joggeturer bør man foreta ute rundt dollbordet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.