Jump to content

Ønsker å støyisolere motorrom i snekke


beveren

Recommended Posts

Hei

Hadde ei lita plast sjekte med en (lett) 18 hk sabb i. i denne var sidene av motor kassa isolert med "dempingsplater med alufolie" ca 30 mm tykke.

Men selve lokket var ikke isolert.

Jeg kjøpte da ei plate til på Biltema som det viste seg var alt for liten når jeg kom hjem, men limte denne på allikevell. og dette jalp noe utrolig selv om den var for liten osv...

 

Så om du gjør denne jobben som er relativ kjapp å gjøre så vil du nok bli kvitt støyen, men ha dunke lyden der, så er bare å sette i gang :)

 

Lars

Link to post
Share on other sites

Det som ofte kan være et problem er at motorkassa kan være så liten at det ikke er plass for isolasjon.

Jeg har en gammel Marna Diesel, og selv om disse ikke dunker like kraftig som Sabb, savner jeg å ha en eller annen form for isolasjon. Men i mitt tilfelle blir jeg nødt til å bygge en større motorkasse for å få plass. Men hvis det holder med bare blyplater, så tar jo ikke de så mye plass.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...