Jump to content

Impeller Suzuki 3,5


Trophy

Recommended Posts

Er det noen som kan fortelle meg hvor impelleren sitter på en Suzuki 3,5 hk påhenger??!!

Den gikk seg varm og stoppet når min datter var ute og kjørte i dag. Det visste ikke jeg så jeg startet den 2 ganger og den stoppet igjen nesten med en gang og da tok jeg av toppdekselet og kjennte på motoren. Veldig varm :sad:  Kan det ha skjedd noe mer alvorlig??

Skal skru på mandag og da hadde det vert fint å vite hvor man skal begynne. Ellers så har det vert en KJEMPEDAG i Ålesund på BÅTSFESTIVAL. Så ingen båtplassen vimpel.  :nonod:

Takknemlig for alle innspill :cheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke Suzuki 3.5 men normalt sitter impelleren i overkant av girhuset. Om du tar av girhuset (2-4 bolter omtrent i vannlinja, den ene kanskje skjult bak sinken i bakkant) ser du impellerhuset som er tredd rundt drivakselen fra motoren.  På noen motorer er der en forbindelse på girspaken som må løsnes for å få av girhuset. Dette varierer fra motor til motor, enkelte har en spline kobling som bare dras fra hverandre og andre har et skjøtestykke som må løsnes når girhuset er dradd ca 1 cm ut.

 

Når du skal ha sakene sammen igjen må du passe på at alt treffer der det skal. Vannrøret fra pumpa løsner gjerne oppe i motoren og det må du passe på å få inn i hullet sitt igjen!

 

Ingen stor operasjon dersom alt går greit men disse sakene kan sitte som bare F%&%).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

PÅ min Suzuki, 4hk. sitter impelleren på drivakslingen. Skru ned gear huset, koble ifra gear skjalteren. Trekk ned underdelen. Her vil du finne et nytt hus som du skrur løst og her finner du impelleren.................

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...