Jump to content

110hk Mitshubishi canter motor står bom fast


tidlibom

Recommended Posts

Har en 33 fots plattgatter 87mod, 110 kh mitshubitshi motor. en canter motor. Den står BOM fast å lurer på om jeg er nødt til å selge den, pga økonomiske problemer

Om ingen her har noen billige tips for å få båten igang?

 

Båten heter kristina og er linket under tidlibim:)

 

Om noen har noen forslag , hadde det vært supert. Har ikke lyst til å selge drømmen, selv om det ser ut som om det er det det blir til:(

 

Håper på god hjelp fra alle trebår entustiaster :) og evt om noen er intressert i å fullføre drømmen min for en billig penge:(

Link to post
Share on other sites

Hei tidlibom

Lenge siden vi har hørt noe fra deg nå....

Skjønner du fremdeles har problemer med motoren.

Du hadde en tråd tidligere i sommer, og husker at du fikk noen tips den gangen.

 

Det kan selvsagt være fristende å prøve å selge. Men du må nok være realist og innse at å selge et slikt prosjekt som dette ikke er enkelt på denne tiden av året.

Jeg kan dessverre lite om motorer, så det er ikke mye jeg kan hjelpe deg med. :nonod:

Håper bare at du kan finne ut av dette

Link to post
Share on other sites

hadde jeg vært deg ville jeg skrudd av toppen å kikka nedi der. MEN, bare om det var 100% sikkert at den satt fast.

 

Motoren gikk jo rundt i sommer, kan det være så ille? Kanskje noen på forumet har tips, går det feks å stappe en trestokk i en av cylinderne og slå på den med slegge?

Link to post
Share on other sites

Muligens billig tips?

Fastrustet mellom stempelfjærer og sylinder?

Skru ut dyser, fyll diesel på topp, la virke, kraftig fastnøkkel/skiftenøkkel på mutter reimskive veivaksel. Mov frem og tilbake, muligens løsning. Skru på plass dyser og skift olje, start opp. Kjør varm. Skift olje igjen. Nå muligens ok.

Det billigste jeg kommer på nå.

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Link to post
Share on other sites

Høres ut som om motor har skjært seg, om den gikk i sommer... :headbang:

Skal mye til at en motor ruster mellom stempelfjær og sylinder om den gikk for noen månder siden. Men om en motor har stått lenge har jeg også tro på lirke/rykke løs den etter oppskriften til Hallais.

Lykke til :smiley:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...