Jump to content

Er du fornøyd med sommeren


Enzo

Kvaliteten på sommerværet  

259 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg tror jeg havner i mindretall etter hva jeg hører andre opplevde sommeren. Vi har plasket innenfor Færder i hele sommer og har hatt en fin sommer, syntes vi. Inne i fjorden har vi hatt mye mindre vind enn de som har ferdes lenger sør. Jeg holder med Enzo. Fin sommer. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

har vel ikke vært noe kjempe sommer, men hadde en vannvittig flott skudefestival med kjempevær.

men opplever vel at jeg setter mer pris på været når jeg kommer meg ut på sjøen en om jeg skulle sittet hjemme å klagd på det. må vel tåle litt regn ellers er det vel bare til å selge hele båten, ivertfall så ustabilt som været er her på vestlandet.

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

I og med at det er meg som er sitert i begynnelsen av tråden svarte jeg dårlig. Tror ikke det hadde betydd så mye om det bare hadde vært kona og meg, men med unger på 6 og 8 år blir det fort trangt i 34-foter på skarve 29-fot. Neste år får ungene våtdrakt slik at de kan bade i vind og regn også - selv om vi selvfølgelig håper på noe bedre vær.

Link to post
Share on other sites

Hvordan man har opplevet sommeren i forhold til båtliv tror jeg kommer en del an på hva slags båt man har. Seilbåtfolket vil jo helst ha litt vind, og for de som har båt med tørr inneplass betyr ikke litt vind som fører til sjøsprøyt fra baugen så mye.

 

Vi har for tiden en liten daycruiser med kalesje på 21 fot, og med slik båt er det best med vindstille og varmt vær. Det skal ikke mye vind til før det blåser sjøvann fra baugen opp i båten, selv når man bare putrer i 5 knop. I sommer har det blåst alt for mye til at vi har kunnet bruke båten så mye som vi har ønsket. Så jeg syntes det har vært en møkkasommer.

 

Hadde vi hatt f.eks. en Viknes 770 eller en NB 750 tror jeg nok at vi hadde sett på sommeren som midt på treet i stedet for som en møkkasommer.... Derfor er båtbytte under planlegging.

Link to post
Share on other sites

For meg så har det vært sommer fram til juni, men juli,august og september har ikke vært sommer, pga regn og en del vind neste hele tiden. men no i oktober er det blitt bedre, fikk i gang med å reparere utvendig som eg ikke fikk gjort i sommer :nonod:

 

Neste båt må bli en lukketbåt :yesnod:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes sommeren i helhet har vært veldig bra! vi har vært ute med båten hver helg utenom 3 lørdager siden påske og hatt fantastisk ferie med masse eventyr på vestlandet. Været har immidlertid vært i slappeste laget, men synes fortsatt at det ikke er noen grunn til å sutre fordi høsten er her. Det betyr forøvrig mange fantastiske turer fremover med lite trafikk på fjorden og mye ro. Jeg synes høsten og vinteren også er en super årstid på sjøen så lenge varmeanlegget virker og isen ikke blir for tjukk.

Link to post
Share on other sites

Det har jo vært en smule varierende vær men med sommerferie som startet med Ryfylketreff og et par uker med kjempevær ga full uttelling for oss. Hadde nok vært noe mindre fornøyd om vi hadde hatt seinere ferie...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke helt harmoni mellom tittel og spørsmålsstilling. Du spør om været, men også om vi er fornøyd med sommeren. Været: så som så. Men båtsommeren har vært fin, den - og høsten og! :yesnod:

 

ps. rundet 100 overnattinger i helgen.

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Helt grei sommer, har ikke regnet her siden 3. april.. har ett håp om at noen dråper kommer snart..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fornøyd med sommer`n ?

Vi hadde ca 9 uker ferie, hvorav ca 7,5 uke på sjøen. Vi fikk med oss fin været i juni. Men ellers har sommer`n vært dritt dårlig i indre oslofjord og på svenske-kysten. I båt er det været som oftest bestemmer fornøyligheten!!! Men sånn er det i Norge, uansett om det er båt, telt eller hytte. Håper det blir lika`r neste sommer....

Link to post
Share on other sites

Har storkosa meg ombord i sommer, fått gjort masse både inn- og utvendig. Er det godvær ute så trives vi på akterdekket/hyttetaket :seeya: , er det drittvær ute er det godt vær til å fyre i ovnen inne og kose seg med nye prosjekter :smash: . Nå er byssa oppe og går, og sovebrisker i salongen oppe strax klar. Har vel sovet ombord bortimot 30 netter så langt i år, finnes det noe bedre å sovne til enn realt drittvær ute? :sailing:

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...